V7 test


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag iedereen!
Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.

Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.

Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉


@pcrispey 17627
@p
@Guy V

This topic has been closed for comments

184 reacties

Reputatie 2

wat was ik blij toen er iets aan mijn internet was (verkeert aangesloten door installeur!)dat ik mijn andere decorder nog had.eerst door storing geen internet dus met de v7 geen tv of niets pffff was paniek omdat ik bedlegerig ben en zo een geluid in huis heb of je serie wil bekijken. niets maar ook niets werkte hier.op de oude decorder konden wij tv kijken wat een opluchting want de technieker moest langstkomen en die mensen kunnen niet meteen dus de dag nadien s’avonds.het is al heel eenzaam leven omdat je nit meer kan en dan gen geluid en beeld hebben vresselijk vond ik het dat is voor mij een grote minpunt.ik slaap makkelijker met tv op dan ben ik eerlijk gezegd rustiger en denk je en duup je zo niet 

dus ik ben wel voor de nieuwe decorder omdat he sneller is etc maar ben je intrnet kwijt heb je weer niets .

Hallokes,

 

Ben nu ongeveer een maandje tester van de nieuwe decoder.

Het is misschien nogal gewenning maar heb toch enkele opmerkingen te melden.

  •  de tv-gids-layout van de vroegere decoder vond ik beter, gewoon het feit dat het makkelijker te lezen is van links naar rechts per zender, ook is bij het verspringen van dag het zo dat de gids zich op het begin-uur van die dag zet, dus niet bv van donderdag 21h naar woensdag 21h
  • de interactie van de decoder is soms nogal houterig, gewoonweg traag, het opstarten, weergeven van zenders en dergelijke
  • opnames doorspoelen is tamelijk overzichtelijk
  • het weergeven van opnames is niet altijd duidelijk,  hetgeen je gepland hebt staat middenin de opgenomen dingen, soms miskijk je daar op
  • sommige geplande of opgenomen programma’s kan je niet wissen,  er staat enkel kijken

grts,

 

Bjorn

Hallo,

 

Heb blijkbaar mijn commentaar op het forum gezet.

mijn excuses.

 

Bjorn

Wij hebben sinds een maand de decoder v7, en zijn totaal niet tevreden. We zijn al aan veel dingen gewend geraakt, maar bvb het teruggaan naar beeld als je ik het menu zit is erg moeilijk. Ook hebben wij de studio 100 pass en zijn er geen gewone afleveringen van bvb Samson te bekijken, enkel de films... Hij neemt ook niet altijd op wanneer gevraagd, en terugspoelen terwijl je live kijkt is niet mogelijk (is ons al 1 keer per toeval gelukt). Wouden tv replay + activeren, en kregen dan de melding dat dit niet mogelijk was, terwijl het normaal zelfs gratis is? Ben al lang klant bij Proximus, maar helaas merk ik dat de service en kwaliteit precies achteruit gaat ipv vooruit. 

wat was ik blij toen er iets aan mijn internet was (verkeert aangesloten door installeur!)dat ik mijn andere decorder nog had.eerst door storing geen internet dus met de v7 geen tv of niets pffff was paniek omdat ik bedlegerig ben en zo een geluid in huis heb of je serie wil bekijken. niets maar ook niets werkte hier.op de oude decorder konden wij tv kijken wat een opluchting want de technieker moest langstkomen en die mensen kunnen niet meteen dus de dag nadien s’avonds.het is al heel eenzaam leven omdat je nit meer kan en dan gen geluid en beeld hebben vresselijk vond ik het dat is voor mij een grote minpunt.ik slaap makkelijker met tv op dan ben ik eerlijk gezegd rustiger en denk je en duup je zo niet 

dus ik ben wel voor de nieuwe decorder omdat he sneller is etc maar ben je intrnet kwijt heb je weer niets .

De decoders hebben altijd via “het internet” gewerkt. Heb je nu nog altijd problemen hierbij? 

Wij hebben sinds een maand de decoder v7, en zijn totaal niet tevreden. We zijn al aan veel dingen gewend geraakt, maar bvb het teruggaan naar beeld als je ik het menu zit is erg moeilijk. Ook hebben wij de studio 100 pass en zijn er geen gewone afleveringen van bvb Samson te bekijken, enkel de films... Hij neemt ook niet altijd op wanneer gevraagd, en terugspoelen terwijl je live kijkt is niet mogelijk (is ons al 1 keer per toeval gelukt). Wouden tv replay + activeren, en kregen dan de melding dat dit niet mogelijk was, terwijl het normaal zelfs gratis is? Ben al lang klant bij Proximus, maar helaas merk ik dat de service en kwaliteit precies achteruit gaat ipv vooruit. 

Had je deze problemen dan ook met je vorige decoder? De V7 staat nog in zijn kinderschoenenen en fouten kunnen voorkomen. Daarvoor dient ook dit pilootproject :wink:

Nog  steeds valt decorder geregeld uit en start van zelf terug op niet leuk.

Reputatie 2

ik heb op het moment geen last meer. maar is er geen internet werkt de v7 niet de andere wel.

Hallokes,

 

Ben nu ongeveer een maandje tester van de nieuwe decoder.

Het is misschien nogal gewenning maar heb toch enkele opmerkingen te melden.

  •  de tv-gids-layout van de vroegere decoder vond ik beter, gewoon het feit dat het makkelijker te lezen is van links naar rechts per zender, ook is bij het verspringen van dag het zo dat de gids zich op het begin-uur van die dag zet, dus niet bv van donderdag 21h naar woensdag 21h
  • de interactie van de decoder is soms nogal houterig, gewoonweg traag, het opstarten, weergeven van zenders en dergelijke
  • opnames doorspoelen is tamelijk overzichtelijk
  • het weergeven van opnames is niet altijd duidelijk,  hetgeen je gepland hebt staat middenin de opgenomen dingen, soms miskijk je daar op
  • sommige geplande of opgenomen programma’s kan je niet wissen,  er staat enkel kijken

grts,

 

Bjorn

Hoi,

-Zelf vinden we ook dat de vroegere tv-gids, overzicht, veel beter gestructureerd was en een goed en duidelijk overzicht aanbiedt. Bij de huidige voorstelling van de programma’s heb je geen totaalbeeld en kan je zender per zender gaan scrollen. persoonlijk, vooral mijn echtgenote heeft er last van, is het zeer kleine lettertype dat gebruikt wordt met informatie over een programma of film.

-De interactie vindt ik wel oké. Wel heb je bij een zenderwissel steeds enkele seconden een stilstaand beeld en doorlopende tekst (gesprek/geluid)

-pauzeren en doorspoelen werkt enkel bij opgenomen programma’s. Ik kan helaas een film, aflevering, het nieuws niet op pauze zetten en achteraf doorspoelen of verder bekijken.

lastig als we bob de kleinkinderen (6 maanden) in huis hebben en deze beginnen wenen…

 

Groeten

Leo

Hoe komt het dat decorder v7 nog geregeld uitvalt tijdens het kijken 

Reputatie 2
Badge

Nog nooit voor-gehad Heisa

Reputatie 7
Badge +4

@Heisa Ik heb je lijn getest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Gebruik je de andere decoder op dit ogenblik ook nog ? Heb je daar ook dezelfde problemen op ?

Is je decoder via een kabel verbonden met je b-box, of via een draadloos systeem ?

Hallo ik ben ook een tester van de nieuwe digicorder en hij werkt wel goed maar bij de zender cartoon network heb ik geen beeld wel geluid, heb de digicorder al getest maar het probleem blijft. Groetjes Tony

Sinds een paar dagen slaagt de decoder zenders over als je  zapt. Bevoorbeeld: als ik met het pijltje naar boven naar een andere zender ga, gaat hij ipv van gewoon van 4 naar 5. Van 4 naar 999 of van 4 naar 11. 

Hoe kan dit? 

Reputatie 7
Badge +4

@MD79 Ik zie hier 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit voor op beide decoders ?

 

@Tony Vancraesbeeck Sorry voor het late antwoord. Heeft u nog steeds problemen met Cartoon Netwerk ? Ik heb het hier getest en dit geeft hier geen probleem.

Het probleem is blijkbaar opgelost nu dank je wel. 

Het probleem was enkel op de v7 decorder

@MD79 Ik zie hier 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit voor op beide decoders ?

 

@Tony Vancraesbeeck Sorry voor het late antwoord. Heeft u nog steeds problemen met Cartoon Netwerk ? Ik heb het hier getest en dit geeft hier geen probleem.

Hallo, 

Ik heb maar V7 decoder om te testen. 

Reputatie 7
Badge +4

@MD79 Dat zal dan waarschijnlijk dedecoder zijn die je had voordat je de V7 testte die ik ook nog zie staan. Heb je eventueel al getest om alles eens te herstarten volgens deze procedure ?

Als het problem dan niet opgelost is, kan je dan de vorige decoder nog eens aansluiten om te zien of je daar hetzelfde problem mee hebt ?

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

De tv gids moet echt aangepast worden en zoals op de vorige modellen eruit zien. Hier heb je totaal geen overzicht in. Ook het opstarten van de box is veeeeeeel te traag

Reputatie 1

Ik heb de decoder nu 10 dagen in huis.

-Opstarten van de decoder  duurt vanuit elke stand echtveel langer dan methode V5

 

-bij elke  opstartbeurt krijgen we een foutmelding mbt internet  connectie maar enkel tellen later gaat alles normaal verder 

-Bij het stoppen van bekijken van een opname  blijft die toch zonder beeld verder spelen. Vb ik bekijk een opname, duw stoptoets in, beeld op scherm verspringt  naar waar ik wenste te gaan maar op de achtergrond blijft de gestopte opnamen gewoon verder spelen, geluid incluis. Wanneer je iets stop zet omdat bvb de telefoon gaat wens je dat het geluid ook stopt en niet blijft verder lopen.

 

-Tijdens kijken van een opname hebben we al enkele malen voorgehad dat het beeld haperde of versprong. Opname  stopzetten en opnieuw herstarten helpt wel.

 

-er werd gesproken van het kunnen gebruiken van Replay +, maar iedere keer we dat proberen lukt het maar NIET , dienen we nog iets te activeren of het ergens apart te vermelden?

-de onlogische  plaatsing van sommige bevestiging toetsen. bvb je wil een opname wissen dan moet je 3 handelingen doen voor dit mogelijk is. Als je je vergist dan worden het er meteen minimaal 5. Iets teveel naar mijn zin

 

-de lay out vd homepage is handig

-De lay out vd TV gids vergt wat meer tijd

-De chromecast in de decoder is een +punt , tot nu toe gebruikten we onze eigen chromecast hiervoor

 

Ik had nog enkele kleine punten opgeschreven  maar aangezien  ik maar niet tot op dit deel vh forum geraakte weet ik nu mijn papiertje niet meer liggen🤣😂

Later meer...

 

Reputatie 2
Badge +1

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

Van waar heb jij dat deee meer gaat kosten ?

En dan nog 1€ per dag ?!

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Zo'n hoge meerkost vind ik er ook over. Ik ben benieuwd naar  een reactie ve Proximus medewerker.