V7 test


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag iedereen!
Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.

Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.

Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉


@pcrispey 17627
@p
@Guy V

This topic has been closed for comments

184 reacties

Ik heb mijn beide modems draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dit tijdelijk opgelost door mijn v7 op hdmi2 te zetten en mijn v5 op hdmi 1 te zetten en ik kan dus switchen tussen beide toestellen. Zo kan ik mijn films nog zien op de V5. Zie wel dat je e laatste update heb binnengehaald. Dan werkt alles wat vlotter. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. En ik heb ook niet gebeld. We vervangen eigenlijk nog niets. We testen. We moeten pas de keuze maken wanneer we bericht van Proximus krijgen welke toestel we houden. Dan maken we de keuze en doen afstand van 1 van de 2 toestellen.


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

Reputatie 7
Badge +4

@BartO  Kan je ons enkele specifieke voorbeelden bezorgen wanneer je deze melding krijgt, dus specifieke datum en tijdstip ?

Reputatie 7
Badge +4


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

 

 

Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7

 

Het dagelijks opstarten van de decoder blijft lang duren.

Het duurt weel te lang alvorens we TV kunnen kijken. Ik zou liever hebben dat de decoder zich niet telkens uitschakelt kort nadat de TV werd uitgeschakeld.


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

 

 

Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7

 

 

Cool! Bedankt Samuel. Ga het strax eens testen.

uit nieuwsgierigheid: waar dient die oproep naar dat nummer dan wel voor?

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad om de oude decoder uit het systeem te verwijderen. Afhankelijk van je lijnprofiel (vooral bij lange lijnen en lagere snelheid) heeft het aantal aangemelde decoders invloed op je opnames of welke zenders je in HD kan bekijken. Vandaar dat je wel de mogelijkheid hebt om die oude decoder volledig te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +4

@max24 , @SergeB_01 en @MD79,  jullie mogen jullie feedback hier in het privé topic doorgeven. 
Zolang de piloot loopt over de V7, vragen we jullie vriendelijk niets publiek hierover te posten😉

Badge

Ik heb de V7 ondertussen enkele weken in gebruik en heb dit topic al eens diagonaal doorgelezen, sommige dingen herken ik, andere niet.

Ik ga hier opsommen wat mijn ervaringen tot nu toe zijn, zowel positief als negatief.

 

Het opstarten duurt erg lang, het is vaak een halve minuut tussen aanzetten en het moment dat je live tv kan kijken.

Soms kun je na het aanzetten geen handelingen doen omdat de diensten niet beschikbaar zijn, je moet de V7 dan opnieuw uit en terug aanzetten.

Goed is wel dat eens opgestart je snel naar bijvoorbeeld Netflix kan, vroeger was het daar wachten.

Het is ook wennen aan de structuur van het pickx menu dat toch weer anders is dan bij de versie van mijn vorige V5 decoder, geleidelijk aan gaat het wel beter om alles terug te vinden.

 

Ik persoonlijk zou er de voorkeur aan geven om bij het aanzetten niet in het picks-menu terecht te komen, maar gewoon bij de laatste bekeken zender live tv. Handig zou zijn mocht je dat kunnen instellen, ofwel in pickx-menu ofwel ineens naar live tv bij het aanzettenvan de decoder.

 

Ik ondervind problemen bij serieopnames, bij twee verschillende series heb ik ontbrekende afleveringen.  In het menu ‘Mijn video’s’ staan dan bijvoorbeeld afl .1, 2 en 5, waarbij 3 en 4 niet zichtbaar zijn. Nog vreemder is dat de ontbrekende afleveringen wel zichtbaar zijn in de Pickx app op de smartphone, maar dus niet via de V7.

 

Met de nieuwe V7 afstandsbediening kan je niet meer in het menu van het TV toestel, dit om bijvoorbeeld klank of beeldinstellingen aan te passen, je hebt dus opnieuw een 2de afstandsbediening nodig.

 

Ik heb matig gehoorverlies en maak daarom vaak gebruik van de ondertiteling via 888. Ook hierbij zijn er een aantal min of meer  ‘storende’ factoren sinds ik de V7 gebruik.

 

Het in en uitschakelen van de 888-ondertitels vereist nu meerdere handelingen omdat het via een menu gaat ipv slechts 1 druk op de knop vroeger.

 

Er zijn programma’s die deels voor iedereen ondertiteld worden en deels enkel via 888 (bijvoorbeeld nieuwsuitzendingen). Regelmatig blijft de laatste 888-ondertiteling haperen op het moment dat er algemene ondertiteling is, de 888 titels blijven zo op het scherm staan (soms minuten lang) en verhinderen het lezen van de algemene ondertitels.

 

Er zijn soms problemen met de weergave van aanhalingsteken en afkappingstekens. Een bepaalde zin kan er dus als volgt uitzien:

Het interview was te zien in &aposExtra Time&apos.

De foto&aposs zijn mooi.

Ik hoef niet te vermelden dat dit het vlot lezen niet bevordert.

Ook de accenten op letters worden niet meer weergegeven, dus geen é è à ë ê maar gewoon a, e.

 

De algemene leesbaarheid van de 888 ondertitels is wel aangenamer, het lettertype is vloeiender en de ‘achtergrond’ is nu half-doorschijnend donkergrijs in plaats van ondoorschijnend zwart.

 

Tot zover een eerste verslagje van mijn hand. Wordt waarschijnlijk vervolgd.

Na 14 dagen gebruik te maken van de V7 even mijn bemerkingen :

  • het installeren ging vlot en alles leek te werken. Zelfs al mijn serieopnames waren nog aanwezig. 
  • Het opstarten duurt veel te lang (tot langer dan 1min). Het Pickx menu is chaotisch en veel te druk. Soms is less, more.
  • ik vind het heel vervelend dat er geen mogelijkheid is tot doorspoelen, terugspoelen en zelfs pauzeren zonder extra bijbetaling. Ik heb de gratis test geactiveerd, je kan pauzeren maar doorspoelen en terugspoelen is irritant. Je ziet geen beelden met gevolg dat je steeds moet stoppen om te kijken waar je bent. Pauzeren kan trouwens nooit op NPO 1,2 en 3.
  • Het veranderen van zender duurt ook veel te lang.
  • Bij het opnemen van een serie ontbreken er afleveringen terwijl ze op de tablet wel aanwezig en afspeelbaar zijn. Het komt ook voor dat een aflevering wel in de lijst staat maar niet afspeelbaar blijkt te zijn. 
  • blijkbaar kan je enkel programma’s terug kijken binnen de lopende maand. Ik kon alleszins geen programma’s meer terugkijken van november. Dus geen opnamen en niet kunnen terugkijken terwijl de uitzending pas vrijdag is geweest. 
  • voor mij hoeven al die Google play extra’s niet. Ik zou liever wat meer compatibiliteit zien met Apple. 
  • De kwaliteit van de beelden zijn wel verbeterd maar het geluid is veel minder. 

 

Ik ga ervan uit dat er nog wel wat aanpassingen zullen gebeuren vooraleer dit losgelaten wordt op het grote publiek. Ik kijk ernaar uit 

 

 

 

 

Te wijten aan de decoder of een algemene storing ? 

Martin, Zonet mijn oude V6 aangesloten en die doet het wel…

 

( ik ben tester van de V7 )

Neen, helaas niet...

Er is netwerkconnectie want ik kan wel Netflix en Youtube opstarten via de Offline Modus...

Reputatie 7
Badge +4

Kan je om te beginnen toch eens eerst alles herstarten in deze volgorde om fouten daar alvast uit te sluiten ? Dan zijn we zeker dat de communicatie tussen je modem en decoder toch al in orde zijn.

alles nog eens herstart in die volgorde en nog dezelfde foutmelding...

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter  Zoals je merkt heb ik je vragen even naar het V7 test topic verhuist, het is namelijk de bedoeling zolang de V7 in test fase zit dat alle problemen hier in dit gesloten topic enkel voor V7 testers wordt gezet. Ik heb je probleem doorgegeven aan de betrokken diensten. Van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter Kan je eens de test doen door alle apparaten los te koppelen op je modem en enkel de V7 decoder met je modem verbonden te laten en hierna nog eens alles herstarten ? 

@SamuelD  op mijn modem zit geen enkel apparaat aangesloten in de RJ45 connectoren. alles gebeurt via wifi signaal . voor de TV wordt dit gestuurd naar de Wifi Bridge.

Nu reeds 2 weken tester van V7

  • tv gids vind ik onoverzichtelijk
  • als je van zender verandert is de naam van het programma: niet beschikbaar als je dan naar tv gids gaat, kan je wel zien welk programma speelt. 
  • bonusfilms niet beschikbaar, beetje omslachtig om dan de andere decoder te moeten aansluiten om je bonusfilm te zien
  • begin november nieuwe decoder geïnstalleerd en aangesloten op glasvezel. Sindsdien springt de decoder en mijn tv 2 a drie keer per nacht vanzelf aan. Dan V7 geïnstalleerd. Met dit toestel hetzelfde. 2 a 3 keer per nacht springt springt mijn tv aan en de decoder. Ik schakel de decoder helemaal uit nu. Waardoor het opstarten telkens wel langer duurt. Oorzaak van het vanzelf opspringen?? 
  • opgenomen series: ik las in een van de topics hierboven dat je opnames van de maand voordien niet meer kan zien. Dat verklaart waarom ik op maandag 2/12 iets niet kon zien opgenomen 30/11.  Heel jammer. Ik heb het programma dan gezien op VTM go. maar dat kan niet met alle programma’s. 
  • doorspoelen en terugspoelen is een vereiste!! 
Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter Heb je de mogelijkheid om de V7 eens rechtstreeks met de modem te verbinden via een netwerk kabel ?  Indien dit niet lukt kan je de -V7 decoder nog eens volledig resetten door de pairing knop op de decoder ingedrukt te houden als die nog in standby staat , vervolgens de decoder in te schakelen met de power knop , dit terwijl je de pairing knop blijft induwen. Blijf de pairing knop induwen tot na het welkom scherm. Wanneer je dit gedaan hebt zal je vervolgens de google info en je vaste lijn nummer nogmaals moeten ingeven. 

Ik wou de v7 decoder graag testen voor 2 redenen: de wisselvallige lip-sync en de povere beeldverwerking (regelmatig blokjes te zien) van de v6. Na een tweetal weken testen herken ik veel van de opmerkingen over de v7 die hierboven al zijn gegeven. Zal me beperken tot nieuwe zaken.

Wat ik beter vind aan de v7:

  • Lip sync, hoera! Bij mij werkt dit nu quasi perfect, zelfs bij TV signaal via wifi-bridge. Voor wie nog problemen heeft, probeer beeldverbeteraars zoals TrueMotion of RealMotion eens uit te schakelen. Die voegen namelijk artificieel gecreëerde beelden toe tussen de ‘echte’ frames. Dat zorgt bij mij (LG oled) onmiddellijk voor lip sync problemen indien ingeschakeld.
  • Beeldverwerking, hoera x2! Geen blokjes meer bij zappen, doorspoelen of gewoon tijdens TV kijken. Play, pause, stop… alles reageert gewoon sneller dan voorheen.
  • Synchronisatie met Pickx-app. Bij de v6 worden opnames via de website of app pas zichtbaar als de TV decoder ook effectief aanstaat wanneer je de opnames programmeert, tja idd :thinking: . Bij de v7 verschijnen ze spontaan als je de decoder aanzet. Real time opnames (wanneer de decoder al aanstaat) werken dan wel bij de v6 maar niet bij de v7. Die moet je blijkbaar eerst eens af- en aanzetten om de opnames te zien… nog niet perfect dus maar wel al beter.
  • Je kan het beeld pauzeren en de balk onderaan wegklikken via back. Een detail maar soms handig.
  • Opname verder kijken werkt nu 100% feilloos. Bij de v6 startte de opname soms gewoon opnieuw van het begin.
  • Decoder nog niet vastgelopen, lijkt erg stabiel.
  • Vind de menukleuren zwart-rood-wit veel aangenamer dan het vroegere blauw-paars.

 

Waar is nog werk aan:

  • Wat is er met het geluid gebeurd? Ik moet mijn volume minstens dubbel zo hard zetten als voordien.
  • TV gids: het went maar … hoe je het ook draait of keert: de verticale tv gids is goed voor een verticaal scherm zoals de smartphone maar een TV (en de website) is een horizontaal scherm en heeft gewoonweg een horizontaal ontwerp nodig zoals voorheen. De vorige TV gids was prima, warm water hoef je niet opnieuw uit te vinden.
  • Doorspoelen: eerst dacht ik ‘oh nee’ als je enkel doorspoelt via de knop ingedrukt te houden. Door te tikken kan je 30 sec door- en 10 sec terugspoelen wat eigenlijk best goed werkt. Ik vind wel dat je vanaf de 1e druk op de knop zou moeten kunnen doorspoelen. Nu moet je eerst 2x drukken en pas vanaf de 3e x spoelt hij effectief door.
  • Opnames: ik vermoed dat de kinderziektes van missende opnames mettertijd wel opgelost worden. Wat me wel stoort is het verwijderen. Waarom een bevestiging vragen én tegelijk de ‘ben je zeker’ keuze standaard op ‘nee’ zetten ? Ik zou opnames instant verwijderen (zoals in de app) maar in het opnamemenu een 3e sectie creëeren met ‘Verwijderde opnames’ die nog 24/48u beschikbaar blijven zodat je een foutje kan herstellen. Zoals de foto’s-app op je iPhone bvb.
  • Opnames (2): als je een serie opneemt gedurende enkele weken wordt deze tussen je andere opnames gerangschikt volgens de meest recent opname. Erg gevaarlijk want voor je het weet is je eerst opname na 60 dagen verloren terwijl je het niet doorhebt. Zo’n serie zou op basis van je oudste opname tussen de andere opnames moeten staan zodat je ‘binnenkort verwijderd’ ziet.
  • Opnames (3): als je verschillende seizoenen van een serie hebt opgenomen staat het menu onderaan klaar op het oudste seizoen. Zelfs als je al aan het kijken bent geweest in het meest recente seizoen. Ik zou verwachten dat de aflevering die volgt op je laatst bekeken aflevering klaarstaat.
  • Als je na een pauze uitgesteld TV kijkt en je gaat zonder iets te doen over naar een nieuw programma is de overgang niet naadloos. Zwart beeld, even pauze, en dan pas kan je verder kijken.
  • Casten naar decoder werkt niet in de Pickx app. Wel via andere apps.
  • Zappen via kanaalnummer in te tikken geeft een lelijk zwart vierkantje onderaan. MS DOS flashback.
  • Afstandsbediening: ik mis de TV knop (om direct uit menu’s te gaan), ‘my library’ om je opnames direct op te roepen, en de ‘info’ knop om het uur te raadplegen (zonder zoals nu een tv gids in beeld te moeten zien).
  • Toestel zelf: de v6 had enkele lampjes met ‘signaal’, ‘hd’ , ‘rec’ zodat je kon zien wat er eventueel haperde. Je hebt er het raden naar wat de lampjes van de v7 betekenen.

@ moderators/technici:

  • kan iemand de belangrijkste hardware specificaties en features van de v7 tov de vorige versie eens posten? Benieuwd wat die decoder op termijn nog allemaal aankan.
  • Zou het mogelijk zijn de release notes te posten wanneer een nieuwe software-update gepusht wordt? Zo zien we de bug fixes en nieuwigheden.
  • Een idee om de openstaande, belangrijkste bugs/tekortkomingen te posten voor iedereen die nieuw is? Een ‘read this first’. Zo is iedereen snel mee, en vermijden we dubbel werk?
  • Willen jullie dat we nog bugs melden die al gepost zijn? Om de omvang ervan in te schatten?

 

Mijn conclusie: ondanks de kinderziektes zou ik nu toch al voor de v7 kiezen omwille van zijn betere beeldverwerking, betere lip sync, en vooral: ik heb de afgelopen jaren nooit de indruk gehad dat de v6 verder doorontwikkeld werd. Ik vermoed dat dit ook niet meer zal gebeuren maar hoop dat dit bij de v7 wel het geval zal zijn.

All the best!

@SamuelD helemaal gereset zoals u hebt uitgelegd, en nu werkt hij weer :grinning:

gewoon rechtstreeks aan de modem hangen, hielp niet…

thx voor de hulp !

Reputatie 2

@SamuelD  op mijn modem zit geen enkel apparaat aangesloten in de RJ45 connectoren. alles gebeurt via wifi signaal . voor de TV wordt dit gestuurd naar de Wifi Bridge.

hier ook en dat is wel een nadeel ik heb zondr wifi gezeten en dan kan je geen tv kijken of niets vind ik wel een nadeel. het gebruik van tvkastje is ook wennen en niet zo overzichtelijk. ook heb ik films en daarvoor moet ik de oude decorder gebruiken anders kan het in rekening gebracht worden. 

Reputatie 2

Nu reeds 2 weken tester van V7

  • tv gids vind ik onoverzichtelijk
  • als je van zender verandert is de naam van het programma: niet beschikbaar als je dan naar tv gids gaat, kan je wel zien welk programma speelt. 
  • bonusfilms niet beschikbaar, beetje omslachtig om dan de andere decoder te moeten aansluiten om je bonusfilm te zien
  • begin november nieuwe decoder geïnstalleerd en aangesloten op glasvezel. Sindsdien springt de decoder en mijn tv 2 a drie keer per nacht vanzelf aan. Dan V7 geïnstalleerd. Met dit toestel hetzelfde. 2 a 3 keer per nacht springt springt mijn tv aan en de decoder. Ik schakel de decoder helemaal uit nu. Waardoor het opstarten telkens wel langer duurt. Oorzaak van het vanzelf opspringen?? 
  • opgenomen series: ik las in een van de topics hierboven dat je opnames van de maand voordien niet meer kan zien. Dat verklaart waarom ik op maandag 2/12 iets niet kon zien opgenomen 30/11.  Heel jammer. Ik heb het programma dan gezien op VTM go. maar dat kan niet met alle programma’s. 
  • doorspoelen en terugspoelen is een vereiste!! 

je kan doorspoelen en terugspoelen alleen lastig dat je de knop 2keer moet indrukken en wil je lang doorspoelen moet je de knop inhouden. 

Reputatie 2

Te wijten aan de decoder of een algemene storing ? 

algemeene storing heb ik ook gehad en via de v6 kon ik tv kijken maar de 7 werkt op internet!!!!! dus gene tv of niets vind ik een groot minpunt