Skip to main content

Hallo

Wie heeft er ook last van (gehad) van Wister en haar abonnementen?

Ik kreeg twee maanden op rij een abnormaal hoge factuur van Proximus. Daarom bekeek ik dus de bewuste facturen in detail, en ontdekte dat ik 4,99/week betaalde voor een abonnement bij Wister. Blijkbaar moet ik door heel even op een obscure internetlink te klikken een abonnement opgestart zijn, waar ik nadien ook helemaal geen gebruik meer van heb gemaakt.

Na een telefoongesprek met Proximus, kreeg ik toen een telefoonnummer om contact op te nemen met Wister. Na dat gesprek kreeg ik een bevestigingsbericht via sms dat het abonnement was opgezegd. Maar voor een eventuele terugbetaling moest ik contact opnemen met support.be@wister.eu, wat ik ook deed.

Flash forward naar vandaag. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van het bewuste e-mailadres. Ik krijg wel een nieuwe factuur van Proximus, waar het abonnement opnieuw werd aangerekend. Wat ik er wel bij moet vermelden is dat de aangerekende periode, toevallig, gelijkloopt tot de datum waarop ik het abonnement heb laten stopzetten. Voor alle zekerheid nam ik telefonisch contact op met Wister, waar ze mij bevestigden dat het abonnement was stopgezet, en er in de toekomst dus geen nieuwe bedragen zullen aangerekend worden. Ik stelde opnieuw de vraag over een eventuele terugbetaling, omdat ik geen reactie kreeg via e-mail. Dat gaat dus niet via telefoon, enkel via mail waar je geen antwoord op krijgt.

Ik stuurde een nieuwe mail naar support.be@wister.eu, met de uitdrukkelijke vraag om ook een antwoord te krijgen.

Dit is een heel verhaal, maar omdat ik er niet gerust op ben, heb ik voor mensen die al te maken hadden met Wister twee vragen:

  1. Hebben jullie na een vraag gesteld te hebben aan support.be@wister.eu , ook effectief antwoord ontvangen?
  2. Kan ik vragen naar een terugbetaling, of is dit reeds een verloren zaak? Het gaat ondertussen al over een bedrag van een kleine 60 euro. Ik betaal Proximus via dommiciliëring, maar denk er aan om de voorbije maand toch met een overschrijving te betalen (min het laatste abonnementsbedrag), kwestie dat ik die laatste 20 euro ook al niet kwijt ben.

JV88

 

 

Hallo

Heeft iemand al contact gehad met support.be@wister.eu? Ik heb na een aantal weken nog altijd geen antwoord ontvangen.

Het gaat over een dubieus abonnement (4,99 euro/week) waar ik niet om heb gevraagd en geen gebruik van heb gemaakt. Gelukkig heb ik dit wel al telefonisch kunnen stopzetten. Ik zou om de terugbetaling van de reeds betaalde bedragen willen vragen, of is dit bij voorbaat verloren?

JV88


Louter ter info:
Er staan op het forum verschillende berichten van deze praktijken bijvoorbeeld hier:
https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/wister-betalingen-op-mijn-gsm-factuur-34244

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/wister-47734

https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/wister-onterecht-36672

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/wister-24428


bijkomende informatie:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/diensten-geleverd-door-derden-33331

Proximus lijst van 'diensten door derden", waar je contactgegevens zou moeten kunnen vinden:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/nl/pdf/third-party-services.pdf

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/klantenzone/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

https://fr.forum.proximus.be/ma-facture-18/wister-41301
Betrokken bedrijf dient te kunnen aantonen dat u wetens en willens "deze aankoop" gedaan hebt. Indien het dit niet kan dient het u terug te betalen.
Ik vrees dat u van Proximus weinig hulp zult krijgen en u best de betrokken factuur van Proximus formeel betwist (en althans het gedeelte m.b.t. de diensten van Wister laat schorsen)
Indien u er met Wister niet verder uitkomt inderdaad klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (en desgevallend ook bij de ethische commissie telecommucatie)
Er zijn (eindelijk) wel wetsontwerpen in voorbereiding om "de consument beter te beschermen tegen de cowboys",
of ze beterschap zullen brengen zal de toekomst uitwijzen
http://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce
wister invullen

enz….


@JV88 Ik heb hiervoor een dossier opgemaakt voor de bevoegde dienst. Het dossiernummer vind je terug bij je profielgegevens. Een dossierbeheerder zal dit verder voor je nakijken en jou hierover op de hoogte houden. Groetjes, Antonella


@AntonellaD Ik heb Intussen via mail contact gehad met Wister. Blijkbaar willen ze toch een terugbetaling doen, waar ik dus wel blij mee ben.

Ik kreeg ook een mail van Proximus rond de situatie, maar het was een noreply-adres. Dus wil ik jullie via dit kanaal bedanken om het in orde te brengen.

Groeten, JV88


Hey JV88, blij te lezen dat Wister je tegemoet wenst te komen en met plezier gedaan! Groetjes IngeDc