Ik wordt op mijn Proximus faktuur gefaktureerd voor Wister. Nog nooit van gehoord.
9 reacties
A
Anonymous
0 reacties
26 augustus 2013
Beste Rudi,
Wister is een dienst van Youtube. Als u deze diensten niet meer wenst te gebruiken, dient u Wister per mail te deactiveren. U kunt ze via serviceclients@wister.fr contacteren.
Sinds nieuwjaar heb ik problemen met die Wister en proximus. Ik heb toen een bericht gehad op mijn gsm van de politie dat mijn ip adres gestolen was. Ik heb dan de politie gebeld en ze hebben me niet verder geholpen. Heb dan Proximus gebeld en ze hebben me dan gezegd dat ze het zouden op lossen en dat het oke was, in januari. Ik heb dan 4 maanden telkens bij elke factuur gebeld en het was dan mijn schuld omdat de vorige personeel " het niet had afgesloten" met Wister of zoiets en ik MOEST dan het factuur betalen. Uiteindelijk heb ik toch sommige facturen betaald en sommige zijn aangepast. Ik vind het enorm vervelend van Proximus dat ze het al zo lang niet kunnen oplossen. Hopelijk kan er iemand mij nu WEL helpen.
Beste Proximus,
Ik ben ook het slachtoffer van Wister. Ik heb vernomen via dit forum (wel FR) dat men via het BIPT kan terugbetaald worden. Kan iemand mij aangeven hoe dit loopt?
Bedankt,
Kristien
Ter info: als ik bv google op :
https://www.google.be/search?q=bipt+klacht+neerleggen+Wister&ie=&oe=
zie ik al wat verschijnen in dit verband, heb ze wel niet gelezen maar mss vind je daar ook al wat terug in afwachting je hier mss een beter antwoord krijgt op je vraag.
Klacht neerleggen kunnen je in ieder geval …..
bv via online e-mail formulier langs deze weg >
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html
Of aangetekend schrijven naar Proximus Koning Albert II-laan 27 - B-1030 Brussel.
https://fr.forum.proximus.be/ma-facture-18/wister-41301
Betrokken bedrijf dient te kunnen aantonen dat u wetens en willens "deze aankoop" gedaan hebt. Indien het dit niet kan dient het u terug te betalen.
Ik vrees dat u van Proximus weinig hulp zult krijgen en u best de betrokken factuur van Proximus formeel betwist (en althans het gedeelte m.b.t. de diensten van Wister laat schorsen)
Indien u er met Wister niet verder uitkomt inderdaad klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (en desgevallend ook bij de ethische commissie telecommucatie)
Er zijn (eindelijk) wel wetsontwerpen in voorbereiding om "de consument beter te beschermen tegen de cowboys",
of ze beterschap zullen brengen zal de toekomst uitwijzen
http://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce wister invullen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.