Skip to main content

beste mensen ik heb gisteren avond willen proximus factuur betalen via de myproximus app

de 1e keer kwam er op betaling niet gelukt de 2e keer geprobeerd en steeds lopend : betaling in verwerking maar niet uitgevoerd

kijk ik vandaag  naar mijn bankrekening wat staat er 2 keer 59 euro van de rekening ???

ik bel naar klantendienst (na 31 minuten eindelijk aan de lijn) en daar zien ze maar 1 keer een betaling gebeurd bij hun wil nu chatten en al na 33 minuten geen antwoord pfffff

waar is die andere 59 euro naartoe ??? er staat bij die -59 euro : aankoop bij proximus ???

als antwoord geven ze dan : bel morgen eens terug ???

wie heeft dit meegemaakt ?????

OPGELET de PROXIMUS APP IS NIET VEILIG !!!!

 

Een betaling doet er wel een tweetal dagen over alvorens ze te zien is bij de bestemmeling, dus geef Proximus wat tijd. 

Persoonlijk betaal ik nooit via de app van Proximus, maar altijd via de app van de bank (via Proximus kom je daar ook wel terecht vermoed ik). 

De titel zou misschien moeten zijn : de Proximus app werkt niet goed. Veiligheid voor mij is een kwestie van malware, virussen, … hier gaat het om het niet correct uitvoeren van software: er  is blijkbaar twee keer betaald zonder dat u die melding kreeg. Ik zou dat toch ook eens melden aan mijn bank : als ik iets betaal dat ik online heb gekocht kom ik uiteindelijk terecht in de app van mijn bank, misschien loopt er daar wel iets mis. 

Ik ga ervan uit dat Proximus binnen enkele dagen die dubbele betaling opmerkt en er rekening mee zal houden.


@geertengreta

Surf gewoon een naar  http://myproximus.be en kijk daar eens wat er aangegeven in het overzicht van je facturen. Als je bvb 2 maal betaald hebt kun je dat daar ook volgen en in dit geval wordt dit te veel betaald bedrag gewoon afgetrokken van je volgende factuur als je verder niks doet en het niet wilt uitdrukkelijk vraagt aan de facturatiedienst om het teruggestort te krijgen.

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Bill__/overview/fls/1

Maar als je nog maar gisterenavond betaald hebt kan het zijn dat je nog niks ziet staan in myproximus anders eens een paar dagen later terug kijken.

Ter bijkomende info: ik persoonlijk betaal de factuur ook via http://myproximus.be en dan via mijn bank app scan ik daar de QR code en klaar is kees.


@geertengreta  Een betaling is, zoals @Cvanloon en @Martin reeds aanhaalden, inderdaad niet onmiddellijk zichtbaar in onze systemen. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik heb beide betalingen gevonden, waarvan ik voor eentje de terugbetaling heb aangevraagd. Deze staat binnen enkele werkdagen terug op jouw rekening. Groetjes, Antonella


Reageer