Skip to main content
Beantwoord

Norton Security 5


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

35 reacties

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 13 juni 2018
Zoals eerder vermeld kinepodo - ik heb het doorgegeven met de vraag spoedig te behandelen.

  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 13 juni 2018
LinosD stelde 14 u. geleden dat hij contact zou opnemen met de bevoegde dienst met de vraag mijn Norton probleem zo snel mogelijk te zullen bekijken. Natuurlijk weer niets van Proximus gehoord. Is er wel een 'bevoegde dienst'? En steeds maar hetzelfde liedje dat ondersteuning voor Norton enkel kan via het webformulier. In welk reglement staat dat? Ondertussen sinds 30/05 al 3 x een webformulier ingevuld...

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 14 juni 2018
Misschien toch eens overwegen het product bij Proximus te schrappen en bv. rechtstreeks bij Norton Symantec (of een Mediamarkt, Fnac,....) te gaan shoppen, nee?
http://buy-static.norton.com/norton/ps/bb/3up_ns1_ns_nsbu_be_nl_hybrid_notw_brnf.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:be:ggl:nl:e|kw0000006083|231026346879|c&country=BE

  • Apprentice
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 15 juni 2018
Eindelijk opgelost !

hieronder mijn oplossing, misschien helpt het ook voor anderen :

Beste,

Wanneer je de melding krijgt dat je Norton licentie vervallen is of je op het einde van de installatie een melding krijgt dat je abonnement geannuleerd is, is het nodig volgende stappen te ondernemen:

Verwijder Norton met de “Norton remove en reinstall” tool, deze tool kan hier gedownload worden.
Kijk na of volgende folders verwijderd zijn:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
• C:\ProgramData\NortonInstaller (indien deze er nog staat, verwijder ze dan via verkenner)
De folder ProgramData is een verborgen folder, indien deze niet zichtbaar is op je pc, klik dan bovenaan in verkenner op beeld en selecteer verborgen bestanden.

Indien 1 van de eerste 2 folders nog aanwezig is, is het nodig je pc op te starten in veilige modus, indien je deze folders niet meer ziet, ga dan direct naar de volgende stap. De uitleg hoe je je pc in veilige modus opstart vind je hier voor Windows 10/8 en 7, voor windows vista en xp kan je tijdens het opstarten de f8 toets indrukken, vervolgens zal een menu verschijnen waar je veilige modus kan kiezen. Als de pc opgestart is, verwijder dan volgende folders:
Voor Windows 10/8/7/Vista:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
Voor Windows XP:

• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\00000082 .
• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .

Herstart nadien de pc (in normale modus) en installeer norton opnieuw via MyProximus.
Doe vervolgens (meerdere keren) een LiveUpdate van je Norton tot je de melding krijgt dat je product de laatste beschermingsupdates heeft. Een LiveUpdate start je vanuit het hoofdscherm, klik op beveiliging en vervolgens op LiveUpdate. Klik nadien ok wanneer de LiveUpdate voltooid.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 15 juni 2018
na herinstallatie van Norton wel eerst even herstarten alvorens de updates te doen.

Martin
  • 33446 reacties
  • 15 juni 2018
TUI: :FWIW: van mij ging dit gewoon door het Norton remove en reinstall tool te laten lopen op de pc.
Daarna heropstarten voor alle zekerheid en ook heropstarten na herinstallatie ook voor alle zekerheid.

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 25 juni 2018
Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 29 juni 2018
Makwave schreef:
Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.


Te vroeg victorie gekraaid.

Op een tweede toestel blijft het probleem zich voordoen. Norton blijft me vertellen: "Uw abonnement is niet geactiveerd." Activeren lukt niet.

Dit heb ik geprobeerd:
1. Natuurlijk de werkwijze die kinepodo had omschreven en ook werkte bij mijn eerste computer.
2. De grove middelen ingezet:
- RevoUninstaller de uninstaller laten werken
- Na uninstall de Norton uninstaller onderbroken met taakbeheer (want ander start die het systeem opnieuw op en kan ik revo niet verder zijn ding laten doen).
- Revo het systeem "grondig" laten zoeken naar overblijfselen en deze laten verwijderen.
- Heropstarten van het computersysteem.
- Opnieuw installeren van Norton met opnieuw het gekende probleem dat het activeren niet lukt.
Ik probeer nog even opnieuw en als het lukt, hoor je nog van mij. Zoniet... ook.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 12 november 2019

Hoe kan ik weten op welke toestellen er reeds een licentie actief is ?

Hoe kan ik één licentie van toestel dat niet meer in gebruik is deactiveren ?

 


Martin
  • 33446 reacties
  • 12 november 2019

Reageer