Beantwoord

Norton Security 5


ik heb een abonnement Norton security5 via Proximus. Maar regelmatig krijg ik de mededeling dat mijn abonnement niet meer actief is. Ik heb al verscheidene keren ontact opgenomen met de klantendienst van Proximus en ik moest dan Norton verwijderen van mijn pc en hem opnieuw installeren. Ik heb dat nu al 4 keer gedaan en steeds na enkele dagen krijg ik terug die melding. Vandaag heb ik ondertussen al 3x contact gehad met de klantendienst maar niemand kan mij helpen. Ik moest ook contact opnemen met Norton, maar daar verwijst men mij terug naar Proximus. Ondertussen is mijn abonnement nog altijd niet actief. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door kinepodo 15 June 2018, 18:34

Bekijk origineel

35 reacties

kan dit je al iets verder helpen 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_norton_licence/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/norton-security/een-licentie-van-norton-overzetten-kopen-of-annuleren.html

 

en Norton FAQ’s > klik hier

Hoe kan ik weten op welke toestellen er reeds een licentie actief is ?

Hoe kan ik één licentie van toestel dat niet meer in gebruik is deactiveren ?

 

Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.


Te vroeg victorie gekraaid.

Op een tweede toestel blijft het probleem zich voordoen. Norton blijft me vertellen: "Uw abonnement is niet geactiveerd." Activeren lukt niet.

Dit heb ik geprobeerd:
1. Natuurlijk de werkwijze die kinepodo had omschreven en ook werkte bij mijn eerste computer.
2. De grove middelen ingezet:
- RevoUninstaller de uninstaller laten werken
- Na uninstall de Norton uninstaller onderbroken met taakbeheer (want ander start die het systeem opnieuw op en kan ik revo niet verder zijn ding laten doen).
- Revo het systeem "grondig" laten zoeken naar overblijfselen en deze laten verwijderen.
- Heropstarten van het computersysteem.
- Opnieuw installeren van Norton met opnieuw het gekende probleem dat het activeren niet lukt.
Ik probeer nog even opnieuw en als het lukt, hoor je nog van mij. Zoniet... ook.
Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.
TUI: :FWIW: van mij ging dit gewoon door het Norton remove en reinstall tool te laten lopen op de pc.
Daarna heropstarten voor alle zekerheid en ook heropstarten na herinstallatie ook voor alle zekerheid.
na herinstallatie van Norton wel eerst even herstarten alvorens de updates te doen.
Eindelijk opgelost !

hieronder mijn oplossing, misschien helpt het ook voor anderen :

Beste,

Wanneer je de melding krijgt dat je Norton licentie vervallen is of je op het einde van de installatie een melding krijgt dat je abonnement geannuleerd is, is het nodig volgende stappen te ondernemen:

Verwijder Norton met de “Norton remove en reinstall” tool, deze tool kan hier gedownload worden.
Kijk na of volgende folders verwijderd zijn:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
• C:\ProgramData\NortonInstaller (indien deze er nog staat, verwijder ze dan via verkenner)
De folder ProgramData is een verborgen folder, indien deze niet zichtbaar is op je pc, klik dan bovenaan in verkenner op beeld en selecteer verborgen bestanden.

Indien 1 van de eerste 2 folders nog aanwezig is, is het nodig je pc op te starten in veilige modus, indien je deze folders niet meer ziet, ga dan direct naar de volgende stap. De uitleg hoe je je pc in veilige modus opstart vind je hier voor Windows 10/8 en 7, voor windows vista en xp kan je tijdens het opstarten de f8 toets indrukken, vervolgens zal een menu verschijnen waar je veilige modus kan kiezen. Als de pc opgestart is, verwijder dan volgende folders:
Voor Windows 10/8/7/Vista:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
Voor Windows XP:

• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\00000082 .
• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .

Herstart nadien de pc (in normale modus) en installeer norton opnieuw via MyProximus.
Doe vervolgens (meerdere keren) een LiveUpdate van je Norton tot je de melding krijgt dat je product de laatste beschermingsupdates heeft. Een LiveUpdate start je vanuit het hoofdscherm, klik op beveiliging en vervolgens op LiveUpdate. Klik nadien ok wanneer de LiveUpdate voltooid.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
Reputatie 7
Badge +4
Misschien toch eens overwegen het product bij Proximus te schrappen en bv. rechtstreeks bij Norton Symantec (of een Mediamarkt, Fnac,....) te gaan shoppen, nee?
http://buy-static.norton.com/norton/ps/bb/3up_ns1_ns_nsbu_be_nl_hybrid_notw_brnf.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:be:ggl:nl:e|kw0000006083|231026346879|c&country=BE
LinosD stelde 14 u. geleden dat hij contact zou opnemen met de bevoegde dienst met de vraag mijn Norton probleem zo snel mogelijk te zullen bekijken. Natuurlijk weer niets van Proximus gehoord. Is er wel een 'bevoegde dienst'? En steeds maar hetzelfde liedje dat ondersteuning voor Norton enkel kan via het webformulier. In welk reglement staat dat? Ondertussen sinds 30/05 al 3 x een webformulier ingevuld...
Reputatie 7
Badge +4
Zoals eerder vermeld kinepodo - ik heb het doorgegeven met de vraag spoedig te behandelen.
Gisterenavond weer eens gebeld en ja, u raad het al : we zullen het doorgeven en bellen u terug !
Niets gehoord !
Er zit niets anders meer op dan een officiële klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom.
Er staan hier momenteel 3 computers met medische gegevens die niet meer beveiligd zijn. Als dit geen dringende reden is, dan weet ik het ook niet meer.
Na 30 jaar klant met de zaak, bereidt ik nu mijn overstap naar telenet voor.
Reputatie 7
Badge +4
kinepodo en elslanpe Het is wel degelijk zo dat ondersteuning voor Norton enkel kan worden aangevraagd via het webformulier dat Els eerder vermeldde. Dat neemt niet weg dat die ondersteuning vlotter en sneller kan. Ik neem contact op met de bevoegde dienst met de vraag dit zo spoedig mogelijk te willen bekijken.
elslanpe : identiek verhaal hier !
Norton vond dit zelf niet kunnen en heeft een dossier oogesteld tegen Proximus. Blijkbaar zijn er nog vele identieke klachten binnengekomen bij Norton.
Ik heb inmiddels 2 x een contactformulier ingevuld met telkens een aantal verduidelijkende bijlagen en een vermelding van de vermoedelijke oorzaak (geannuleerde en actieve Norton licenties hebben dezelfde activatiecode): mijn eerste vraag dateert van 30/05 (nr. 34295590); de tweede vraag dateert van 02/06 (nr. 34328301). Op geen van beide vragen heb ik ook maar enige reactie van Proximus gekregen. Op 02/06 heb ik ook naar het nummer 0800/22800 gebeld. Noch de klantendienst, noch de technische dienst konden een oplossing aanreiken. De technische dienst durfde zelfs suggereren dat ik mij zelf maar tot Norton moest wenden (terwijl Norton uitdrukkelijk stelt dat men zich tot zijn provider moet richten). Uiteindelijk werd het gesprek verbroken en werd geen enkele actie ondernomen. Vorige week heb ik geprobeerd om een klacht in te dienen, maar die raakte, ondanks meerdere pogingen, niet verstuurd (op die manier krijg je natuurlijk geen klachten). Op 11/06 heb ik via het 0800/22800- nummer zelf opnieuw contact opgenomen met de technische dienst. De Proximus medewerkster stelde onmiddellijk dat zij mij niet kon verder helpen en dat mijn probleem door het Norton team van Proximus moest worden opgelost. Zij heeft daarop zelf een nieuw contactformulier ingevuld (nr. 34406357). We zijn inmiddels weer anderhalve dag verder en eens te meer geen enkele reactie van Proximus. En dan durft de Proximus medewerkster op het Forum te stellen dat je een formulier moet invullen. Dit is schaamteloos en de klanten in hun gezicht uitlachen. Bij de klantendienst en de technische dienst heeft men trouwens ontkend dat men voor Norton Security 5 problemen enkel maar een contactformulier kan invullen. Dit staat ook nergens vermeld. De dienstverlening van Proximus inzake Norton is beneden alle peil. Dit is geen klantgerichte en oplossingsgerichte aanpak. Aangezien Proximus niet reageert, rest er mij waarschijnlijk geen andere optie dan contact op te nemen met Test-Aankoop en/of de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
dan moeten ze wel reageren !
Reputatie 7
Badge +3
kinepodo helaas kan enkel deze dienst u verder helpen. Groeten Els
heb ik reeds gedaan (ticketnr 34401487) : Geen enkel antwoord !
Reputatie 7
Badge +3
kinepodo

In geval je problemen hebt met de installatie van Norton kan je contact met ons nemen via het webform :

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html014538095

Hier kies je , technische vraag , internet en vervlogens Norton . je kan vervolgens een mail sturen zodanig dit bij de correcte dienst terecht komt. Er is geen telefonsiche support , je dient dus steeds via dit contact formulier te gaan. Groeten Els
Ik heb al 14 dagen hetzelfde probleem. Ik heb de vraag gesteld via het Norton contactformulier.
Tot op heden doet niemand de moeite om contact met mij op te nemen. Moet ik hier nu echt verder mee gaan ??
Heb net hetzelfde probleem als lindekens en Buys T. Herinstallatie van Norton helpt niet. Na enkele dagen kan je herbeginnen. Ik vind het ondermaats dat dergelijke problemen niet structureel worden opgelost. Het probleem stelde zich niet met de voorganger van Norton Security 5. Proximus stelt dat enkel via een webformulier contact kan worden opgenomen voor ondersteuning bij Norton-problemen. Ik heb dat al voor een ander Norton-probleem gedaan. Na 4 werkdagen nog geen enkele reactie van Proximus... Toen ik een klacht indiende, belde een medewerkster van Proximus mij op met de mededeling dat ik best een topic op het forum opende als ik snel een antwoord wou hebben... Kafka. Dit is geen professionele en klantgerichte aanpak.
Reputatie 7
Badge +4
In geval je problemen hebt met de installatie van Norton kan je contact met ons nemen via het webform :
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html

Hier kies je, technische vraag, internet en vervolgens Norton. Je kan vervolgens een mail sturen zodanig dit bij de correcte dienst terecht komt. Er is geen telefonische support , je dient dus steeds via dit contact formulier te gaan.
Toch nog mensen die van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Ze weten zelf niets af van het hele Norton gebeuren. Ze hebben er geen opleiding voor gekregen werd me gisteren door de technische dienst van ons vriendelijke Proximusteam. Ze verkopen het enkel en los de problemen zelf maar op.
Meerdere uren heb ik al aan de telefoon gehangen omdat de ene dit zegt en de andere dat. Betalen wel maar een oplossing? Toch aan overschakelen denken denk ik... En iedereen zijn abonnement van internet security opzeggen misschien???
Reputatie 7
Badge +3
@BuysT je kan best via onze site contact nemen voor de ondersteuning op Norton. Er wordt enkel via deze weg support gegeven op Norton. Ga via 'ik heb een technische vraag' naar 'mijn product werkt niet goed';'internet' en dan 'norton' Groeten Els
Als aanvulling:
    Voor Norton kan je het contact formulier invullen op onze site: https://www.proximus.be/contact/
  • Kies "Ik ben een klant en ken mijn telefoonnummer".
  • Voer je telefoonnummer in en druk op OK
  • Dan kies je "Ik heb een technische vraag"
  • Vervolgens "mijn product werkt niet goed".
  • Internet
  • Selecteer dan "Norton".
  • Vul de velden in en je zal snel feedback ontvangen.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, je kan best via onze site contact nemen voor de ondersteuning op Norton. Er wordt enkel via deze weg support gegeven op Norton. Ga via 'ik heb een technische vraag' naar 'mijn product werkt niet goed';'internet' en dan 'norton'. Groeten, Hadewych

Reageer