Vraag

IPv6

  • 17 February 2017
  • 61 reacties
  • 2963 Bekeken

Wat moet ik doen om IPv6 te activeren op mijn router???

61 reacties

Inderdaad het aantal IPv6'en dat ze kunnen uitdelen zal beperkt zijn 😉☺️
Reputatie 4
Badge +2
Jij bent met mijn IPV6 gaan lopen 😂
Het is niet waar zeker ik val nu bijna van mijn stoel 😄

Probeer het later nog eens want dit heb ik vroeger ook nog voorgehad dat het na een tijd terug in orde was.
Anders als het niet in orde komt kun je eens proberen de bbox te resetten al heeft dit bij mij niks opgebracht.
Reputatie 4
Badge +2
Ondertussen is hier IPV6 not supported geworden !


't zal afwachten worden wat het opspeurwerk van Proxmus zal opleveren!
Reputatie 7
Badge +4
@Martin
ik kan u niet helpen geen BBox3v+ hier
met Bbox3v2 8C108A/689 geen probleem - 16 of 17/20 resultaat & IPv4&6 actief
@courroel Inderdaad ik haalde dit vroeger ook.
Spijtig dat ik hier geen resultaten van andere bbox3V+ bezitters kan vastkrijgen al zou het mij eigenlijk verwonderen dat het iets met de V+ zou te maken hebben temeer dat deze de zelfde firmware versie heeft als de oudere bbox3 modellen van Sagemcom namelijk 8c.235A en ook dat ik negative ipv6 resultaten heb met verschillende toestellen !

Wat ik vroeger ook af en toe kreeg als melding op ipv6-test was
DNS6 + IP4 Unreachable , maar niet altijd soms was het OK, wat ik ook raar vind.
Reputatie 1
@Martin 16/20 (DNS6 + IP6 unreachable) en meestal 17/20 (dat is het maximum dat ik al behaald heb en vermoedelijk omdat ICMP en HOSTNAME worden geblocked door Proximus)
@courroel Bedankt voor je feedback,
En hoeveel haal je op https://ipv6-test.com als resultaat xx/20 ?
Reputatie 1
@courroel Ze staan inderdaad op automatically
Heb jij ook een bbox3v+ ?


Heb de BBOX3 (zonder de +)
https://test-ipv6.com/ -> 10/10
@Contron Mss zit het probleem bij de bbox3v+, ik wacht nog eens het antwoord van Courroel !
Waarschijnlijk is het merendeel van de klanten zich totaal niet bewust of IPv6 wel goed werkt bij hen aangezien je daar eigenlijk niet direct last van ondervindt!
Reputatie 4
Badge +2
Die sagemcom die je hebt is toch ook een bbox3V+ of is het nog een vroegere versie van sagemcom?

@Martin het is nog de vorige versie van bbox3 die ik heb.
@courroel Ze staan inderdaad op automatically
Heb jij ook een bbox3v+ ?

Reputatie 1


Hier moeten beide op 'automatically' staan, anders werk je met statische IP-adressen en moet je dus zelf jouw IPV6 ip adres invullen.

Ik heb hier op mijn laptop een perfecte IPv6 adres verkregen van de bbox3 modem
Die sagemcom die je hebt is toch ook een bbox3V+ of is het nog een vroegere versie van sagemcom?
Reputatie 4
Badge +2
Bizar....
windows geeft aan dat ik de laatste versie heb eb het werkt niet met ethernetkaart en ook niet met wireless adapter kaart, en ook niet als ik de test doe met via smartphone.
Reputatie 4
Badge +2
@Contron Ok bedankt,

dan kan het daaraan niet liggen want ik heb ook een bbox3V+ net als jij dan met de zelfde software versie!


Heb je al eens je netwerkkaart geupdated ?
@Contron Ok bedankt,

dan kan het daaraan niet liggen want ik heb ook een bbox3V+ net als jij dan met de zelfde software versie!
Reputatie 4
Badge +2
@Martin hier een Sagem met software versie 8c.235A.
Ik merk op dat de ipv6-tets nu "not supported" aangeeft!
wat is de reden dat die ineens niet meer ondersteund wordt?



ook bij de speedtest wordt er geen ipv6 meer aangegeven zoals vroeger

Contron shreef: Raar, maar bij mij is het wel supported !


@Contron kun je mij eens juist zeggen welk type bbox3 je hebt en welke versie software er op staat.

Nog een bijkomend screenshot van de wifi adapter kaart

De vraag is en blijft dus
(zelf al zie ik onder Network Connectiviy inderdaad een ipv6 staan),
dat ik een tijdje terug van de ipv6-test
dit als resultaat kreeg:


en nu recent


En dit zowel als ik de test doe op laptop en ook op smartphone!

Reageer