Vraag

IPv6

  • 17 February 2017
  • 61 reacties
  • 2859 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

@SamuelD, per PB verstuurd
Reputatie 7
Badge +4
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!

Kan je hier nog even een volledige screenshot posten van je modem interface (GUI) http://192.168.1.1 , meer bepaald Network Connectiviy en gedeelte onder internet zie je normaal een IPv4 en IPv6 adres staan.
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!
Reputatie 7
Badge +3
Heb je deze testen eigenlijk al eens met een andere PC/toestel geprobeerd, Martin?

Er zou wel een IPv6 adres aan jouw modem zijn toegekend, dit zou je ook kunnen zien in de user interface onder network connectivity.
ik geef verder de uitslag van de test door ter informatie:
Test met een IPv4 DNS record goed (0.033s) gebruik makend van ipv4
Test met een IPv6 DNS record slecht (0.017s)
Test met een Dual Stack DNS record goed (0.057s) gebruik makend van ipv4
Test met een Dual Stack DNS en grote pakketten goed (0.041s) gebruik makend van ipv4
Test IPv4 zonder DNS skipped (0.086s)
Test IPv6 zonder DNS skipped (0.055s)
Test IPv6 met grote pakketten slecht (0.053s)
Test of uw ISP's DNS server IPv6 gebruikt slecht (0.034s)
Vind IPv4 Service Provider goed (0.391s) gebruik makend van ipv4 ASN 5432
Vind IPv6 Service Provider slecht (0.014s)
Reputatie 7
Badge +3
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik geef het verder door.
Ik zie wel een Link-local IPv6 address: fe80::a461:...…. staan als het dit is wat je bedoelt?
Reputatie 7
Badge +3
Krijg je aan interne kant wel een ipv6? Terug te vinden onder de details van de netwerkadapter.

Reputatie 7
Badge +3
Momenteel is er nog geen feedback beschikbaar maar ik vraag dan om update.
Ik heb ondertussen wel jouw IPv6 optie gereset. Kan je nog even proberen?
Heb je ondertussen al feedback gekregen van de specialisten ivm ipv6 test = not available ?
@GeertC bedankt 👍
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Martin,
we hebben dit doorgestuurd naar ons expert team. We brengen je op de hoogte zodra we feedback krijgen.

Groeten
Geert
Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
wat kan dan eventueel nog de reden zijn dat de ipv6-test aangeeft " not supported"
Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
Reputatie 7
Badge +4
het is nog maar onlangs, vroeger was dit bij mij ook OK, maar ik denk dat Proximus dit weer zal moeten activeren voor mij.
Aan onze kant staat dit nog actief, heb je de modem al eens herstart of reset?
het is nog maar onlangs, vroeger was dit bij mij ook OK, maar ik denk dat Proximus dit weer zal moeten activeren voor mij.
Reputatie 4
Badge +2
Raar, maar bij mij is het wel supported !
Ik merk op dat de ipv6-tets nu "not supported" aangeeft!
wat is de reden dat die ineens niet meer ondersteund wordt?



ook bij de speedtest wordt er geen ipv6 meer aangegeven zoals vroeger

Reputatie 7
Badge +4
Normaal gezien is dat bij je actief en zou je modem inderdaad een lokaal ipv6 adres hebben.
dat is wat ik bedoelde
Reputatie 7
Badge +4
Dat is gebeurd.😀 Kan je nog even je vraag verduidelijken ? Ik begrijp dat je een IPv6 adres wilt op je LAN kant, dus dat je wilt dat je modem een lokaal IPv6 krijgt?
Dat is gebeurd.😀
Reputatie 7
Badge +3
Ik krijg wel een goed resultaat op een privé testlijn. Kan je even jouw lijn- of klantennummer aanvullen in jouw forumprofiel? Dan kijk ik alles even na.
via www.test-ipv6.com en daar zegt het dat ik geen ipv6 adres heb

Reageer