Skip to main content
Wat moet ik doen om IPv6 te activeren op mijn router???
Heb je ondertussen al feedback gekregen van de specialisten ivm ipv6 test = not available ?
Momenteel is er nog geen feedback beschikbaar maar ik vraag dan om update.

Ik heb ondertussen wel jouw IPv6 optie gereset. Kan je nog even proberen?


Krijg je aan interne kant wel een ipv6? Terug te vinden onder de details van de netwerkadapter.
Ik zie wel een Link-local IPv6 address: fe80::a461:...…. staan als het dit is wat je bedoelt?
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik geef het verder door.
ik geef verder de uitslag van de test door ter informatie:

Test met een IPv4 DNS record goed (0.033s) gebruik makend van ipv4

Test met een IPv6 DNS record slecht (0.017s)

Test met een Dual Stack DNS record goed (0.057s) gebruik makend van ipv4

Test met een Dual Stack DNS en grote pakketten goed (0.041s) gebruik makend van ipv4

Test IPv4 zonder DNS skipped (0.086s)

Test IPv6 zonder DNS skipped (0.055s)

Test IPv6 met grote pakketten slecht (0.053s)

Test of uw ISP's DNS server IPv6 gebruikt slecht (0.034s)

Vind IPv4 Service Provider goed (0.391s) gebruik makend van ipv4 ASN 5432

Vind IPv6 Service Provider slecht (0.014s)

Heb je deze testen eigenlijk al eens met een andere PC/toestel geprobeerd, Martin?



Er zou wel een IPv6 adres aan jouw modem zijn toegekend, dit zou je ook kunnen zien in de user interface onder network connectivity.
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!



Kan je hier nog even een volledige screenshot posten van je modem interface (GUI) http://192.168.1.1 , meer bepaald Network Connectiviy en gedeelte onder internet zie je normaal een IPv4 en IPv6 adres staan.
@SamuelD, per PB verstuurd
De vraag is en blijft dus

(zelf al zie ik onder Network Connectiviy inderdaad een ipv6 staan),

dat ik een tijdje terug van de ipv6-test

dit als resultaat kreeg:



en nu recent



En dit zowel als ik de test doe op laptop en ook op smartphone!
Nog een bijkomend screenshot van de wifi adapter kaart



Ik merk op dat de ipv6-tets nu "not supported" aangeeft!

wat is de reden dat die ineens niet meer ondersteund wordt?







ook bij de speedtest wordt er geen ipv6 meer aangegeven zoals vroeger

Contron shreef: Raar, maar bij mij is het wel supported !




@Contron kun je mij eens juist zeggen welk type bbox3 je hebt en welke versie software er op staat.
@Martin hier een Sagem met software versie 8c.235A.
@Contron Ok bedankt,



dan kan het daaraan niet liggen want ik heb ook een bbox3V+ net als jij dan met de zelfde software versie!
@Contron Ok bedankt,



dan kan het daaraan niet liggen want ik heb ook een bbox3V+ net als jij dan met de zelfde software versie!




Heb je al eens je netwerkkaart geupdated ?
windows geeft aan dat ik de laatste versie heb eb het werkt niet met ethernetkaart en ook niet met wireless adapter kaart, en ook niet als ik de test doe met via smartphone.
Bizar....
Die sagemcom die je hebt is toch ook een bbox3V+ of is het nog een vroegere versie van sagemcom?



Hier moeten beide op 'automatically' staan, anders werk je met statische IP-adressen en moet je dus zelf jouw IPV6 ip adres invullen.



Ik heb hier op mijn laptop een perfecte IPv6 adres verkregen van de bbox3 modem
@courroel Ze staan inderdaad op automatically

Heb jij ook een bbox3v+ ?




Die sagemcom die je hebt is toch ook een bbox3V+ of is het nog een vroegere versie van sagemcom?



@Martin het is nog de vorige versie van bbox3 die ik heb.
@Contron Mss zit het probleem bij de bbox3v+, ik wacht nog eens het antwoord van Courroel !

Waarschijnlijk is het merendeel van de klanten zich totaal niet bewust of IPv6 wel goed werkt bij hen aangezien je daar eigenlijk niet direct last van ondervindt!

Reageer