Vraag

IPv6

  • 17 February 2017
  • 61 reacties
  • 2943 Bekeken

Wat moet ik doen om IPv6 te activeren op mijn router???

61 reacties

Het is niet waar zeker ik val nu bijna van mijn stoel 😄

Reputatie 7
Badge +6
denisketje, momenteel worden er geen IPv6 adressen uitgedeeld op de LAN kant. Deze functie is nog niet beschikbaar in de bbox.

Ivm het WAN gedeelte, zoals je kan lezen in het persbericht is Proximus inderdaad de overgang aan het maken naar IPv6. Wanneer actief krijgt je bbox zowel een IPv4 als een IPv6 WAN IP adres. De technische term hiervoor is 'dual stack IP'.

Edit: Nog een kleine sidenote: het 'activeren' van het dual stack IPv6 is tegenwoordig standaard en gebeurd langs onze kant. Er is geen aanpassing nodig op de bbox. Er is tevens voor de meeste gebruikers ook geen impact.
Reputatie 5
Badge +4
Die info kan je steeds terugvinden op onze site : www.proximus.be/fiber

Mvg, AndyM
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik geef het verder door.
@courroel Ze staan inderdaad op automatically
Heb jij ook een bbox3v+ ?


Heb de BBOX3 (zonder de +)
https://test-ipv6.com/ -> 10/10
@courroel Bedankt voor je feedback,
En hoeveel haal je op https://ipv6-test.com als resultaat xx/20 ?
@Martin 16/20 (DNS6 + IP6 unreachable) en meestal 17/20 (dat is het maximum dat ik al behaald heb en vermoedelijk omdat ICMP en HOSTNAME worden geblocked door Proximus)
@courroel Inderdaad ik haalde dit vroeger ook.
Spijtig dat ik hier geen resultaten van andere bbox3V+ bezitters kan vastkrijgen al zou het mij eigenlijk verwonderen dat het iets met de V+ zou te maken hebben temeer dat deze de zelfde firmware versie heeft als de oudere bbox3 modellen van Sagemcom namelijk 8c.235A en ook dat ik negative ipv6 resultaten heb met verschillende toestellen !

Wat ik vroeger ook af en toe kreeg als melding op ipv6-test was
DNS6 + IP4 Unreachable , maar niet altijd soms was het OK, wat ik ook raar vind.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin
ik kan u niet helpen geen BBox3v+ hier
met Bbox3v2 8C108A/689 geen probleem - 16 of 17/20 resultaat & IPv4&6 actief
Heb je deze testen eigenlijk al eens met een andere PC/toestel geprobeerd, Martin?

Er zou wel een IPv6 adres aan jouw modem zijn toegekend, dit zou je ook kunnen zien in de user interface onder network connectivity.
't zal afwachten worden wat het opspeurwerk van Proxmus zal opleveren!
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!
Reputatie 7
Badge +4
juist nog eens getest met ander toestel en ook met smartphone en resultaat van de test blijft negatief!

Kan je hier nog even een volledige screenshot posten van je modem interface (GUI) http://192.168.1.1 , meer bepaald Network Connectiviy en gedeelte onder internet zie je normaal een IPv4 en IPv6 adres staan.
Reputatie 4
Badge +2
Ondertussen is hier IPV6 not supported geworden !


Probeer het later nog eens want dit heb ik vroeger ook nog voorgehad dat het na een tijd terug in orde was.
Anders als het niet in orde komt kun je eens proberen de bbox te resetten al heeft dit bij mij niks opgebracht.
Reputatie 4
Badge +2
Jij bent met mijn IPV6 gaan lopen 😂
Inderdaad het aantal IPv6'en dat ze kunnen uitdelen zal beperkt zijn 😉☺️
@SamuelD, per PB verstuurd
De vraag is en blijft dus
(zelf al zie ik onder Network Connectiviy inderdaad een ipv6 staan),
dat ik een tijdje terug van de ipv6-test
dit als resultaat kreeg:


en nu recent


En dit zowel als ik de test doe op laptop en ook op smartphone!
Nog een bijkomend screenshot van de wifi adapter kaart

Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
wat kan dan eventueel nog de reden zijn dat de ipv6-test aangeeft " not supported"
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Martin,
we hebben dit doorgestuurd naar ons expert team. We brengen je op de hoogte zodra we feedback krijgen.

Groeten
Geert
@GeertC bedankt 👍

Reageer