Vraag

IPv6

  • 17 February 2017
  • 61 reacties
  • 2939 Bekeken

Wat moet ik doen om IPv6 te activeren op mijn router???

61 reacties

Hier heb ik iets gevonden ivm ipv6 , kijk eens of je er iets aan hebt.
verder nog wat info :
- ipv6-voor-al-haar-klanten
- IPv6
Reputatie 7
Badge +6
denisketje, momenteel worden er geen IPv6 adressen uitgedeeld op de LAN kant. Deze functie is nog niet beschikbaar in de bbox.

Ivm het WAN gedeelte, zoals je kan lezen in het persbericht is Proximus inderdaad de overgang aan het maken naar IPv6. Wanneer actief krijgt je bbox zowel een IPv4 als een IPv6 WAN IP adres. De technische term hiervoor is 'dual stack IP'.

Edit: Nog een kleine sidenote: het 'activeren' van het dual stack IPv6 is tegenwoordig standaard en gebeurd langs onze kant. Er is geen aanpassing nodig op de bbox. Er is tevens voor de meeste gebruikers ook geen impact.
Wanneer zal dat beschikbaar zijn ???
Reputatie 5
Badge +4
Kunnen we momenteel nog niet zeggen denisketje. Mvg, AM
En hoe zit het met glasvezel????
Reputatie 5
Badge +4
Die info kan je steeds terugvinden op onze site : www.proximus.be/fiber

Mvg, AndyM
Up up up up
Is er al nieuws voor IPv6 aan de LAN kant????
UP UP UP
joehoe????
Op welke manier heb je dit getest? Momenteel is er wel IPv6 aan de LANkant.
via www.test-ipv6.com en daar zegt het dat ik geen ipv6 adres heb
Ik krijg wel een goed resultaat op een privé testlijn. Kan je even jouw lijn- of klantennummer aanvullen in jouw forumprofiel? Dan kijk ik alles even na.
Dat is gebeurd.😀
Reputatie 7
Badge +4
Dat is gebeurd.😀 Kan je nog even je vraag verduidelijken ? Ik begrijp dat je een IPv6 adres wilt op je LAN kant, dus dat je wilt dat je modem een lokaal IPv6 krijgt?
dat is wat ik bedoelde
Reputatie 7
Badge +4
Normaal gezien is dat bij je actief en zou je modem inderdaad een lokaal ipv6 adres hebben.
Ik merk op dat de ipv6-tets nu "not supported" aangeeft!
wat is de reden dat die ineens niet meer ondersteund wordt?



ook bij de speedtest wordt er geen ipv6 meer aangegeven zoals vroeger

Reputatie 4
Badge +2
Raar, maar bij mij is het wel supported !
het is nog maar onlangs, vroeger was dit bij mij ook OK, maar ik denk dat Proximus dit weer zal moeten activeren voor mij.
Reputatie 7
Badge +4
het is nog maar onlangs, vroeger was dit bij mij ook OK, maar ik denk dat Proximus dit weer zal moeten activeren voor mij.
Aan onze kant staat dit nog actief, heb je de modem al eens herstart of reset?
Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
Ik heb inderdaad beide geprobeerd zowel een reboot alsook een reset
wat kan dan eventueel nog de reden zijn dat de ipv6-test aangeeft " not supported"
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Martin,
we hebben dit doorgestuurd naar ons expert team. We brengen je op de hoogte zodra we feedback krijgen.

Groeten
Geert
@GeertC bedankt 👍

Reageer