Ik zou graag op onze internet tv ook online (webbrowser) tv kunnen kijken (vb. VRTnu.be) via een internetkabel (utp) en niet via WiFi. Op de plaats waar de tv staat, hebben we enkel één internetpoort die aansluiting maakt met onze modem. Deze poort hebben we nodig om de decoder aan te sluiten. Op die manier hebben we geen poort over om de tv zelf aan te sluiten om ook online te kunnen surfen op de tv zelf. Welk tussenstuk kan ik hiervoor gebruiken?
(Ik vind het trouwens raar dat het internetsignaal niet gewoon via de decoder doorgegeven wordt... die toch al aangesloten is op het internet? Kan iemand ook dit aan mij verduidelijken?)
Beantwoord
internet tv: webbrowser via internetkabel ipv wifi
Beste antwoord door Martin
Om het simpel ui te drukken het TV signaal bestemd voor je decoder volgt niet de zelfde weg (VLAN) als het internetsignaal ze zitten wel tezamen op je utp kabel die naar je decoder loopt.
Op de plaats waar je maar één internet/utp poort hebt zou je een switch kunnen tussen zetten zodat je meer ethernet/utp uithangen hebt.
Een switch die goed is hiervoor is bv deze > klik hier
Welke toestellen staan er tussen de bbox/modem en de decoder, waar je maar één utp uitgang hebt.
Bekijk origineelOp de plaats waar je maar één internet/utp poort hebt zou je een switch kunnen tussen zetten zodat je meer ethernet/utp uithangen hebt.
Een switch die goed is hiervoor is bv deze > klik hier
Welke toestellen staan er tussen de bbox/modem en de decoder, waar je maar één utp uitgang hebt.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.