Skip to main content
Beste

Sinds een week merk ik op dat ik hoge ping heb naar eender welke server op het internet. Ik heb mijn modem herstart wat uiteraard niet hielp. Proximus heeft ook mijn modem gereset en dat hielp ook niet. Ik heb een tracert gedaan naar google. Deze heeft aan dat er hoge ping is naar de isp.

Mijn modem werkt dus vermoedelijk nog goed. Ik heb een ping heb gedaan naar een ander apparaat in mijn netwerk en deze geeft wel een zeer onstabiele ping.

Ook Heb ik een ping gedaan naar mijn decoder om tv te kijken en deze geeft wel een stabiele lage ping.

Het ligt dus misschien toch aan de modem. Ik heb deze tests gedaan via wifi en via een ethernet kabel maar er zit geen verschil op. Ik heb verder nog niets geprobeerd.

Als iemand van jullie mij kan helpen dan zou dat zeer welkom zijn.
Kan je op je profiel je telefoonnummer of klantennummer aanvullen ? dan kan ik je lijn eens nakijken .
? heeft je decoder dan het ip adres 192.168.1.115 !

NB: heb ook een ping van 220ms naar google
Kan je op je profiel je telefoonnummer of klantennummer aanvullen ? dan kan ik je lijn eens nakijken .

Mijn klantennummer is xxx. Een collega van u heeft ook al via chat dit proberen oplossen.

edit : Klantennummer bewaart op profiel. Zulke info best niet op openbare sites zetten.
Heb je al geprobeerd met andere DNS servers in te geven op je laptop / pc waarmee je tracert of het dan beter is?

Tip: best uit veiligheid geen privé gegevens op een openbaar forum plaatsen
? heeft je decoder dan het ip adres 192.168.1.115 !

De 2 decoders die we thuis hebben zijn de endige die verbonden zijn via ethernet aan de modem. Op de pagina van de modem staan er dus ook maar 2 apparaten verbonden via ethernet. Als ik dus van 1 van die apparaten het ip adress ping, dan vermoed ik dat ik naar de decoder ping.
Nee de eerste decoder heeft ip 192.168.1.64 (de 2de decoder .65 en de derde decoder .66 )

waarschijnlijk staat er ergens een toestel die een vast ip adres gebruikt want de dhcp deelt mar uit tot .63

tenzij je in de bbox3 modem zelf instellingen veranderd hebt.
Heb je al geprobeerd met andere DNS servers in te geven op je laptop / pc waarmee je tracert of het dan beter is?

Ik heb zonet mijn DNS servers aangepast naar 8.8.8.8 en 4.4.4.4 en opnieuw een tracert naar google.com en proxumus.be gedaan en beide geven nog altijd een hoge ping naar de isp.
Nee de eerste decoder heeft ip 192.168.1.64 (de 2de decoder .65 en de derde decoder .66 )

waarschijnlijk staat er ergens een toestel die een vast ip adres gebruikt want de dhcp deelt mar uit tot .63

tenzij je in de bbox3 modem zelf instellingen veranderd hebt.

Ik heb een ping gedaan naar .64 en .65 en beide geven geen antwoord dus denk ik dat mijn decoders toch .102 en .115 zijn zoals op de pagina van mijn modem staat.

Ik heb je lijn getest en daar zie ik in ieder geval geen reden voor vertraging.
oei ! mss heb je dan een bbox3 van Technicolor (al denk ik toch dat het daar niet anders is) want bij een bbox3v+ (zoals ik heb) van sagemcom begint de ip range voor decoders vanaf .64 of heeft er iemand mss bij de installatie van je BBOX3 de range anders ingesteld voor de decoders!

Enfin, natuurlijk heeft dit nu niks met je ping probleem te maken.
oei ! mss heb je dan een bbox3 van Technicolor (al denk ik toch dat het daar niet anders is) want bij een bbox3v+ (zoals ik heb) van sagemcom begint de ip range voor decoders vanaf .64 of heeft er iemand mss bij de installatie van je BBOX3 de range anders ingesteld voor de decoders!

Enfin, natuurlijk heeft dit nu niks met je ping probleem te maken.

Inderdaad, het probleem komt misschien van het distributiepunt in de straat waar ik woon? Want het is de eerste server na mijn modem die hoge ping geeft.
de eerste hop na de modem geeft bij mij ook 220ms gemiddeld!
de eerste hop na de modem geeft bij mij ook 220ms gemiddeld!

Ik heb hier een topic gevonden die over getzelfde probleem gaat. https://nl.forum.proximus.be/internet-10/ping-stabiliteit-42349/index1.html#post595471 . Waarschijnlijk kan ik er niet veel aan doen.