Skip to main content

Het grote V6 decoder topic


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • 12 februari 2018
@Romain1963, is ook een gekende bug. Geluid in stereo op Netflix is veel lager. Wordt aan gewerkt.

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 februari 2018
jdm_01 schreef:

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 348 reacties
  • 12 februari 2018
Dag Isabel, momenteel zie ik geen kosten voor een film op aanvraag enn wachten we best even op de factuur, maar uit de momenteel beschikbare gegevens zou het niet aangerekend worden.

Groetjes,
Lorentz.

Martin
  • 33192 reacties
  • 12 februari 2018
Luc L schreef:
jdm_01 schreef:

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉

  • Rising star
  • 14 reacties
  • 12 februari 2018
Voor de zoveelste keer , Weeral alles afzetten en terug opstarten om degelijk tv te kunnen zien .

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 februari 2018
Martin schreef:
Luc L schreef:

Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉

Idd niet zo bandbreedte vriendelijk als je met moeite 50Mb hebt .
Eén - Loslopend wild & gevogelte - Wat is 4K 😉

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 353 reacties
  • 12 februari 2018
Martin schreef:
Luc L schreef:
jdm_01 schreef:

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉

Het is inderdaad integraal op het internetplatform vrt.nu in 4K-kwaliteit. Het gaat om een experiment.

Martin
  • 33192 reacties
  • 12 februari 2018
Allee ik zal mijn oude Chromecast HDMI dongle moeten vervangen door Ultra HD Chromecast ☺️

  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 12 februari 2018
Na drie dagen proefdraaien met de nieuwe V6 decoder, heb ik hem eraf gesmeten. Wat een brol. Zelfs de hulplijn van proximus 22800 wist niet beter dan hem van een afstand opnieuw op te starten. Maar dat moet ik iedere keer doen als ik TV wil kijken soms wel twee of drie maal. Als u met een oplossing komt zal ik de decoder nog wel eens aansluiten. Ook de gratis films lopen niet lekker. Er staat links onder dat ik 21 gratis films had. Als de gratis films activeer zijn het er maar 11 en als ik er op een klik om die nader te bekijken heb ik direct een gratis film minder. Snap er niks van

  • Rising star
  • 14 reacties
  • 12 februari 2018
Koos-be , ik denk dat ik dat morgen ook ga doen , decoder afkoppelen en verder met de oude .
Zolang er geen oplossing in het vooruitzicht is , stop ik de proefperiode .

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 14 februari 2018
Bij het aansluiten van de decoder, had ik er voor gekozen om deze via HDMI over mijn Home Cinema systeem aan te sluiten. Ik kreeg meteen beeld op de TV met het gekende setup menu. De setup verliep vlekkeloos. Van zodra de setup afgerond was, was het even wachten op het zender beeld maar dat kwam helaas niet. Poging nr 2 de decoder rechtstreeks per HDMI aan de TV gehangen en het probleem leek opgelost. Helaas moet ik melden dat het beeld regelmatig weg valt, meestal is dit verholpen door de hdmi kabel even uit de decoder te halen en terug in te steken. Ligt dit aan een probleem met de HDMI poort op de decoder ?

Los van dit probleem, mis ik toch het lcd display van de V5 ( waar je de zendernaam of de naam op komt).

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 456 reacties
  • 14 februari 2018
Dag Pi3t3r, Het kan natuurlijk ook aan de kabel zelf liggen. Heb je al eens een andere kabel getest? Groeten, Jimmy

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 14 februari 2018
Ik heb gemerkt dat de ondertitels in de Netflix-app niet meer synchroon lopen. Als je begint te kijken, is beeld en ondertiteling ongeveer gelijk, maar hoe langer je kijkt, hoe meer de ondertiteling vooruitloopt. Als ik de Netflix-app op een ander toestel gebruik, heb ik dit probleem niet.

  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 14 februari 2018
Ben opnieuw aan proberen of alles nu beter gaat, na kontakt met Proximus, maar tot nu toe geen resultaat. Ik hoop dat Proximus vandaag nog reageerd anders denk ik dat zij de decoder mogen komen halen. Kan toch niet zo zijn dat je decoder iedere keer als je TV wilt kijken je decoder eerst uit en dan weer aan moet zetten. Als dat vooruitgang heet

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 14 februari 2018
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 353 reacties
  • 14 februari 2018
LinosD schreef:
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.

Welke recente update? Is nog altijd de eerste SW van bij de installatie. (V100R001C00B117)
Vreemd dat Koos-be zoveel problemen heeft met zijn V6, als de configuratie van de installatie ok is, dan denk dat het aan de decoder zal liggen. Heb je al een reset gedaan door achteraan de reset toets in te drukken? De juiste procedure van een FacReset vd V6 is nog niet gepubliceerd. Denk hetzelfde als de V5?

  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 14 februari 2018
Kan iemand mij vertellen wat de juiste procedure is voor een fac.reset en hoe dient te worden uitgevoerd

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 353 reacties
  • 14 februari 2018
Zoals ik daarnet schreef, op de site staat er nog geen info daarover, ik zou eens proberen zoals bij de V5c.
Hieronder de procedure:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 14 februari 2018
Dag Jimmy O,
Ik heb meerdere HDMI kabels getest met steeds het zelfde resultaat.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 14 februari 2018
Koos, een factory reset kan je uitvoeren door de reset-knop achteraan een tiental seconden in te drukken met een puntig voorwerp. Ik heb nog geen feedback van de bevoegde dienst, van zodra we meer weten, weet jij het ook.

Martin
  • 33192 reacties
  • 14 februari 2018
Koos-be schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de juiste procedure is voor een fac.reset en hoe dient te worden uitgevoerd

beste is altijd de volgorde te respecteren
1-decoder stroomloos
2- bbox 5 seconden zonder spanning en wachten tot zijn VDSL led continu blijft branden
3- dan reset knopje van de v6 ingedrukt houden (15 sec) terwijl je de v6 terug onderstroom zet.
Dit in de veronderstelling dat je tussen decoder en bbox met een utp kabel werkt, in het ander geval moet je eerst na punt 2 de draadloze toestellen eerst even stroomloos zetten en een 2 tal minuten wachten deze toestellen weer stabiel opgestart zijn en dan verder met punt 3

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 14 februari 2018
Pie3t3r, kan je, alvorens we dit escaleren naar een andere dienst, even alle toestellen herstarten zoals hier beschreven, en laten weten of je nu enig verschil merkt?

  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 14 februari 2018
Heb een factreset gedaan, heb mijn toestellen uitgeschakeld en weer aangezet. Leek beter te gaan, maar het probleem blijft en nu komt er ook nog bij dat als ik beeld heb ,het af en toe voor een paar seconden verdwijnt, ik dan dus een zwart beeld heb, en daarna weer gewoon beeld heb.
Heb alles gemeld via proximus messenger. Werd beloofd dat alles zou worden nagekeken door de bevoegde dienst dus heb ik de decoder aangesloten gelaten. Werd rond 17. 00hr beloofd maar tot nu toe niets gehoord. Toch leuk als je zo mag testen!!!

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 15 februari 2018
koos, dit is doorgegeven aan de bevoegde dienst maar zij zijn niet aanwezig na 16.30 dus ze behandelen dit deze voormiddag

Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 55 reacties
  • 15 februari 2018
Decoder opgestart op 7/2 en de V6 doet zijn werk zoals het moet
Priema beeld en klank
Alle bedieningen gebeuren zonder problemen
Afstandsbediening op bleutooth werkt zeer vlot
Als de rest van test zo verder verloopt dan ben ik een tevreden tester
Sorry voor de testers met minder geluk