Skip to main content
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!



De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.



Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉





Update 27/02/2018:

Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.



Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:


  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven



Update 10/04/2018:

Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.
Martin, misschien een kleine verwijzing naar dit onlangs gepubliceerd artikel : http://www.totaaltv.nl/nieuws/4k-ultra-hd-bij-meer-aanbieders/ . Dat lijkt me geen jaren ?
en de V5 dan gaan ze die dan allemaal in een zeer korte tijd vervangen ik hoop het voor u maar ik vrees toch van niet maar enfin we zien wel wat de toekomst brengt zoals altijd 😉
Martin, voor mij hoeft dit niet. Ik ben enkel geïnteresseerd in het technisch aspect, en wil dit graag informatief delen op dit forum. ik verwachte eerder een antwoord van een Proximus support medewerker. Kan best begrijpen dat Proximus wel hun strategiën en beslissingen niet direct openbaar maken omwille van de concurrentie.
Ik ben ook enkel geïnteresseerd in het technisch aspect en het zou inderdaad leuk zijn moesten we van proximus meer info krijgen; maar zoals je zegt zullen ze niet altijd zoiets op voorhand kenbaar maken, wat het verleden al heel duidelijk gemaakt heeft, zal je het nog eerder via insiders vernemen die het op één of ander forum posten zoals we ook al gewoon zijn ondertussen 😉
faingng, dit is informatie die we niet kunnen delen. Ik kan je al wel zeggen dat onze huidige HD stream al zeer gecomprimeerd is waardoor deze relatief weinig bandbreedte in beslag neemt.



We gaan natuurlijk ook mee met de tijd en bekijken het breeder dan HD en 4K. Zo verkennen we ook andere technologieën om zo onze TV stream zo goed mogelijk aan te bieden. Technische details kan ik niet meedelen. 🙂
We kunnen maar proberen hé ☺️
jdepypere, ivm je afstandsbediening die niet was geleverd. Deze is afgelopen dagen reeds verzonden. Je zal deze dus spoedig ontvangen, normaal gezien morgen.
ThomasP,

- krijg je soms ook klachten binnen van de V6 afstandsbediening die met "TV mode" +"EXT" toetsen niet wilt reageren als je de pijtjes up/dow gebruikt om van HDMI ingang te veranderen.

Met de V5 afstandsbediening werkt het wel goed!

- Bijkomende vraag de V6 afstandsbediening resetten, is daar een aparte procedure voor of mag je de zelfde gebruiken voor de V5 ?
Hey Martin, nee ivm de EXT knoppen is dit de eerste melding.

Het resetten van de afstandsbediening zou inderdaad hetzelfde moeten zijn. Heb het zelf wel nog niet geprobeerd. 🙂
Vandaag V6 ontvangen. Installatie vlekkeloos. Goed beeld. Geluid prima via minijack naar tulpstekkers in versterker.

Ik mis wel de Youtube-functie. Dacht dat die ook aanwezig ging zijn, niet?
Aan het TV toestel kan het in ieder geval niet liggen aangezien het met de oude V5 remote wel goed werkt.

Hey Martin, nee ivm de EXT knoppen is dit de eerste melding.

Het resetten van de afstandsbediening zou inderdaad hetzelfde moeten zijn. Heb het zelf wel nog niet geprobeerd. 🙂

BMF, aan de youtube functie wordt nog gewerkt. 😉 Deze wordt momenteel nog niet ter beschikking gesteld.
Hallo,



vandaag V6 ontvangen en zonder problemen geïnstalleerd.



Configuratie ziet er als volgt uit : via de wifi bridge is er een verbinding naar de V4 en eentje naar de V6 .

Dit laat me toe via het scherm voor een HDMI ingang te kiezen en de twee te kunnen vergelijken.

Werkt perfect. Zal alle functionaliteiten uiteraard nog moeten proberen ...



Eentje is mij al opgevallen voor wat mijn configuratie betreft. De oude en nieuwe afstandsbediening werken op beide toestellen, met het gevolg dat als ik de V6 opzet, de V4 ook opspringt. Afzetten van de ene veroorzaakt ook het afzetten van de andere. Bijgevolg als V6 opstaat, dien ik manueel de V4 eerst terug af te zetten. Kan hier iemand suggestie geven, hoe dit kan verholpen worden ?



Voor de rest heel eenvoudige installatie en prima beeld !



Ro
Je kan je V4 decoder uitzetten met de schakelaar van achter op het toestel en deze pas aanzetten als je hem nodig hebt.
Robrecht, dank voor de info.

Zal ik doen . Dit klein detail is dan opgelost.



Ro
*Installatie V6 probleemloos verlopen, inderdaad op eco start de decoder veel te traag op, zet hem in de normale stand waar het toch ook nog redelijk lang duurt, de V5 decoders starten iets vlugger op.

*Het zou zeer nuttig zijn een regeltje uitleg te vermelden in het menu bij de opties, bv. bij het opstarten in eco of normaal wordt er telkens een korte uitleg gegeven wat deze procedure juist inhoud, zou interessant zijn dit te doen voor alle functies in het volledige menu.

Bij mijn Samsung TV wordt dit toegepast voor alle opties in het menu, je hoeft bij twijfel de handleiding niet te raadplegen.

*Wanneer de V6 op radio aan staat en men schakelt de TV in wordt het geluid effen verstoord.

*Afstandsbediening OK, soepele bediening, duidelijk, geen functionele problemen tot nu toe.

*Vind de TV gids nog altijd niet zo duidelijk, bedoel daarmee de zenders pictogrammen die allemaal in hetzelfde kleur staan, zou in het originele kleur moeten zoals bij TN.

*Beeldkwaliteit, niet zoveel verschil met mijn V5c, vraagje: worden er uitzendingen in 1080p resolutie aangeboden? Zo ja dan is de 1080p instelling een plus punt.

*Algemeen werkt de decoder goed, soms is er een klein zeer kortstondig haperingetje in het beeld, kan ook aan de zender liggen? Want het is niet op alle zenders.



mvg.

Janick
Robrecht, dank voor de info.

Zal ik doen . Dit klein detail is dan opgelost.



Ro


Je kunt dit vermijden door je afstandsbedining van de v6 op bluetooth in te stellen.

Zo moet je niet iedere keer de andere decoder uitzetten.
Bedankt Martin !





Ro
Ro,

Heb jij een samsung TV of ene van een ander merk?
Martin,



Het is een Samsung UHD tv .





Ro
Dan heb je de v6 remote waarschijnlijk niet moeten universeel maken.

Ik heb dit wel moeten doen en heb het volgende probleem met de v6 remote

Als ik de HDMI ingang wil kiezen op de TV op volgende manier:

op de v6 remote de toets "TV Mode" blijven indrukken gedurende de volgende bewerkingen:

vervolgens op de "EXT toets drukken om de de ingangs menu van de TV te zien en de "EXT" lossen terwijl je op de TV-mode blijft drukken en dan met de pijltjes toetsen naar beneden op naar boven proberen om door deze menu vertikaal te scrollen bv 2 of drie plaatsen naar boven of 2 of drie plaatsen naar beneden .

lukt dit bij u want bij mij lukt het soms om 1 plaats naar boven of een plaats naar beneden te scrollen maar nooit bv om 2 of drie plaatsen te scrollen om een ingang te kiezen.

Werkt dat bij u wel goed met de v6 remote.

Als ik dat met de V5 remote probeer werkt dit zonder problemen.
Hallo,



Ik heb een probleem met de synchronisatie van het geluid met het beeld wanneer ik het geluid op Dolby Digital of Dolby Digital plus zet. Het verschil is niet enorm en het varieert continu.

Bij stereo is er geen probleem.

Ik gebruik de hdmi kabel die is meegeleverd en ik heb verschillende hdmi ingangen op'mij tv geprobeerd. Mijn tv is een Samsung Uhd TV.

Wanneer ik via ARC het geluid naar mijn home cinema stuur is het probleem nog groter.

Misschien moeten jullie een optie voorzien waarbij je de delay van het geluid op de decoder kan instellen.

Peter
Heb je dit voor op de V6 alleen of op de oudere decoder ook , want ik dacht dat dit probleem ook bij de oudere decoder nog gemeld geweest is.
Het valt mij nu meer op. Vooral bij Netflix. Vroeger keek ik nooit Netflix via de decoder wegens geen uhd. Nu tijdens het testen viel het mij enorm op.

Het valt mij nu ook op dat het ook hij gewoon stereo gebeurt. Als je er begint op te letten valt het natuurlijk meer op.
Martin, ik heb niet moeten synchroniseren.

Bij mij werkt de ext knop van v6 voor v6 decoder op v6 decoder op dezelfde manier als de ext knop van v5 afstandsbediening op mijn decoder v4 . Die v5 afstandsbediening heb ik enige dagen geleden ontvangen in vervanging van oude v4 afstandsbediening, omdat ik ze niet universeel kon maken.

Kort op mijn v6 afstandsbediening kan ik door gewoon te klikken op ext knop verschuiven over de extensies om zo van hdmi 1 naar hdmi2 te gazn bijvoorbeeld.

Voor mij dus geen probleem, gezien er geen verandering is tegenover mijn bestaznde decoder sysreem.

Ro