Ik heb het stilaan gehad.
tldr : Proximus pusht mij een nieuw contract en een ander toestel, kan mij mijn oorspronkelijke verkoopsvoorwaarden niet tonen of toelichten, en gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat ze nu waarschijnlijk zelf in gebreke blijven.
De usb-poort van mijn toestel begaf het. Even binnendoen voor herstelling, en mooi een vervangtoestel meekrijgen voor een maand. Het was een fijne ervaring. Maar nu wordt het een beetje absurd.
Na een kleine twee weken in herstelling bij CTDI (het herstelbureau van Proximus, goeie service daar trouwens) het verdict via email : het toestel is onherstelbaar en, kwam ik telefonisch te weten, werd reeds intern vanuit Nokia aan Proximus gecrediteerd (die usb-connector is inmiddels een bekend probleem. De CEO van HMD (is fabrikant Nokia) erkende enkele maanden geleden via Twitter dat het om een fabricagefout gaat, en hier vind je een beschrijving van het probleem https://community.phones.nokia.com/discussion/6073/nokia-7-plus-usb-c-charging-port-fail-in-build-quality/p3).
Dus Proximus kreeg blijkbaar alvast haar geld terug. Onthoudt dit voor later...
In de mail aan mij staat letterlijk "Geachte klant. Na controle van uw toestel, stellen wij vast dat het onherstelbaar is. Wij nodigen u uit om naar het verkooppunt te gaan om een nieuw toestel te ontvangen. Het defecte toestel kan u niet meer recupereren."
Maar nu ben ik sinds die mail al drie keer terug naar de Proximuswinkel geweest, en ik begin ongeduldig te worden...
Men heeft voor mij helemaal geen nieuwe Nokia 7 Plus klaarliggen, en ik twijfel er aan dat dat zal gebeuren.
Men kon mij in de winkel, zelfs na drie keer vragen, geen dubbel van het door mij getekende contract bezorgen. Ik hoef zelfs geen echte kopij... Ik wil enkel de verkoopsvoorwaarden waar ik me akkoord mee heb verklaard kunnen nalezen. Ik moest daar zelf om bellen zei men, en dat heb ik dan ook gedaan. Via de 0800 heb ik nu wel een dubbel bemachtigd, maar naar de specifieke voorwaarden wordt via een url gelinkt. En die wijst natuurlijk intern naar het Proximus-intranet, waar ik dus niet aan kan. En ik heb de persoon aan de lijn echt wel uitgelegd dat ik net die voorwaarden nodig heb. (Ik kan online zelf voorwaarden downloaden, allemaal geen probleem, maar ik heb echt wel de voorwaarden nodig zoals deze van toepassing waren wanneer ik mijn contract tekende. Dus daarom dat ik die liever rechtstreeks van Proximus ontvang.)
To the point : Ik zou een nieuwe overeenkomst moeten tekenen (met daarin minstens dat ik me akkoord verklaar met de gang van zaken), en ik zou akkoord moeten gaan met een ander toestel. En dat is allemaal oké want "A ja mijnheer, ge schiet er toch niet mee in...".
Ik wil geen nieuw contract of nieuwe overeenkomst moeten tekenen. Daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan. Ik houd Proximus aan het huidig geldende contract, net zoals zij mij daar zouden aan houden.
Er moest mij vanwege Proximus gedurende 24 maanden een toestel ter beschikking gesteld worden en tenzij ik me in het oorspronkelijke contract akkoord verklaard heb genoegen te zullen nemen met een gelijkaardig toestel zal het daarbij om een Nokia 7 Plus gaan.
Waar kan ik heen voor een oplossing, of voor een dubbel van die van toepassing zijnde voorwaarden ?