Beantwoord

QRdecoderv6

  • 1 February 2018
  • 56 reacties
  • 2375 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

vind ik wel ook heel raar, aangezien deze v6 decoder bij proximus medewerkers thuis ook uitgetest werd voor ze die aan de klanten verdeeld hebben die in aanmerking kwamen voor de test.
Dus zou ik toch veronderstellen dat ook die medewerkers ook met de v6 de zelfde problemen moeten ondervonden hebben, en als dat bij hen ook het allemaal het geval was , kan ik mij toch moeilijk inbeelden dat proximus dan toch zou beslissen om die bij de testklanten uit te delen of stonden ze onder tijdsdruk van hogerhand, aangezien het toch een hele tijd is dat ze met vertraging zitten om ze onder de klanten te laten testen ? ik weet het ook niet juist?.
Als er hier maar blijven meldingen komen van problemen met de v6 dan zal er inderdaad iets serieus scheef zitten aan dit product.
Zijn dat geen decoders van Huawei? kun je dat ergens zien op een label op de v6?
Misschien hebben die minder ervaring op dit gebied, enfin wie weet?
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedankt voor de reactie.
Het is zoals ik het dacht, maar een bevestiging ervan kan nooit kwaad.

Is het nu zo dat iedere tester van v6 met problemen zit ?
Dan schort er toch iets aan het product .... krijg je ook niet de indruk Martin ?


Ro
het lijnnummer is inderdaad normaal je telefoonnummer, maar iemand die bv een pack heeft waar geen telefoon inzit krijgt een fictief telefoonnummer wat aangegeven wordt als lijnnummer.
Bijvoorbeeld, aangezien ik een pack heb met telefoon inbegrepen staat bij MyProximus
onder "Phone Line" het telefoonnummer en onder "Proximus TV" dit zelfde telefoonnummer als lijnnummer.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, is je lijnnummer dan niet je telefoonlijn nummer ?

Ro
Kun je uw lijnnummer ook niet zien op je Myproximus http://proximus.be/login ?
Ik denk dat het gewoon de bedoeling is van je problemen door te geven hier op het forum en dat ook de oplossingen die proximus medewerkers zullen langs deze weg gegeven worden.
De vlugste manier om een techniesch probleem zal wel nog zijn door support te bellen op 0800 22 800, dat doe ik toch op deze manier als ik vlug wil geholpen worden, ik heb persoonlijk nog nooit een uur aan de telefoon moeten hangen om binnen te geraken, maar hier op het forum zijn er precies toch veel die wel af te rekenen hebben met zeer lange wachtijden en heb ik blijkbaar meer geluk, mss ook proberen via een chat sessie voor wie niet binnen geraakt !?
Badge
Beste,
Hier sinds donderdag 01/02 de test decoder in gebruik...

Installatie kon NIET worden voltooid er kwam steeds een fout na het ingeven van het lijnnummer. Ook de oude decoder kon ik niet deactiveren want kwam er een melding dat er een technisch probleem was.

Na telefonisch kontakt met de helpdesk en het vragen van een expert blijkt dat mijn tel nummer niet mijn lijnnummer is. Dit is gekomen na het aanvragen en installatie van VOIP. Mijn lijnnummer is ook niet te vinden op mijn factuur, mss dit toch ergens plaatsen op factuur om installaties in de toekomst zonder probleem te laten verlopen!

Bij het opvragen van een opname krijg ik ook een zwart scherm hierna kan ik zelfs geen tv meer kijken en dien ik de decoder ff zonder stroom te zetten en opnieuw te laten opstarten, tv ok opnames niet ok terug spanningsloos zetten om tv te kunnen zien!

We zijn nu tester maar waar kunnen we de bevindingen doorgeven? Hoe worden we op de hoogte gehouden van de problemen die gemeld worden en of wanneer en hoe deze opgelost gaan/kunnen worden?

Uiteraard zou ik graag mijn opnames kunnen bekijken, graag feedback aub!

thx

mvg,
Geert B
Inderdaad de soundbar heeft een 3,5mm audio jack ,bedankt voor de respons !!
heeft je soundbar een ook een 3.5mm audio jack aansluiting dan zou een kabeltje aan beide kanten een 3,5 jack stekkertje moeten hebben.
of als je soundbar tulp stekkers heeft dan
Hiervoor een 3,5 mm mini jack, RCA (tulpstekker) kabeltje gebruiken
Het is een soundbar , vroegere decoder had 2 uitgangstekkers (wit en rood ) en een enkel ingang stekkertje
3,5 mm...
't is te zien wat je aan de andere kant hebt van ingang aan je geluidsversterker is het ook een 3.5 mm jack of iets anders
Op de decoder is wel een optische uitgang voorzien maar aangezien er op mijn tv meerdere externe toestellen staan moet ik wel aan een kabeltje zien aan te geraken ( https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/5/6/6/9000000011396650_1.jpg ), is dit dan het juiste ??
Bedankt voor de bevestiging 👍
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, geen Scart-aansluiting meer voorzien.
ja inderdaad want op de V6 is er geen scart (mini-din) meer voorzien als ik het goed voor heb!
Reputatie 7
Badge +4
Vermoedelijk, als je de "audio" ingang bedoelt, zal je een 3.5mm AUX-kabeltje bedoelen. Inderdaad niet standaard meegeleverd...
Is dit dan niet het zelfde kabeltje als van de v5 compact, dus zo'n "mini scart din stekker" naar "tulp stekkers".
Gisteren mijn v6 decoder nog ontvangen en direct geïnstalleerd , geen problemen ,beeld en geluid ok !!
Alleen vind ik het jammer dat het audiokabeltje ontbreekt (je bent genoodzaakt uw tv op te zetten indien je radio wilt) , dus naar de proximuswinkel geweest maar helaas is deze decoder nog te onbekend ...
Geen kabeltje !!!
Wordt vervolgd !!

Peudriver !
Reputatie 7
Badge +3
Dag Erwin, kan u via onderstaande link u klantgegevens even doorgeven? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Badge
Is dit een topje van de ijsberg ? Zijn er al testers met positieve ervaringen ?
Als dergelijke problemen zich voor doen, is dan de pretest wel grondig geweest ?

Test v6 afblazen tot meer zekerheid ?
Gisteren mijn v6 decoder aangesloten maar tot nu toe alleen maar problemen. Bij kijken naar opnames 5minuten zwart beeld en dan een serverfout. De decoder moet ik dan volledig uitschakelen om weer gewoon tv te kunnen kijken. Hoe kan dit opgelost worden?
Verder geeft de oude v5compact decoder nu ook problemen via powerline adapter. Heeft ineens te weinig bandbreedte voor HD modus. Graag uw hulp hiermee
Beste ,ben geselecteerd om de nieuwe decoder te testen ( moet deze nog ontvangen ) maar als ik de beschrijving lees in de link van de mail die ik gekregen heb staat er iets in dat ik niet goed begrijp ,ik citeer " (Als tester geniet u de volgende voordelen: gratis huur van de testdecoder tot 28/02/18 + gratis TV Replay+ tot 28/02/18 + 10 gratis VOD-credits (+ 5 gratis VOD-credits per teruggestuurde e-survey). De eerste gehuurde VOD's zijn gratis. U kunt tot 20 gratis VOD's opsparen.)"
Terwijl er in de mail gewoon staat dat testperiode gewoon loopt tot 31/07/2018, zou u dit kunnen verduidelijken aub !!

peudriver
Via die link die ik u gegeven heb
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
kun je bv zien staan 2xHD + 1 SD of 3xHD
indien je minimum 2xHD ziet staan kun je bij een reeds geregistreerde decoder een tweede aansluiten bv de V6 en als je die aansluit zul je wat gegevens moeten invullen zoals lijnnummer enz... en als je dit doorlopen hebt staat die ook geregistreerd op je lijn.
dus vb:
bbox3 > utp kabel > decoder v5 > HDMI kabel> TV (ingang bv HDMI 1)
" " " " " > utp kabel > decoder v6 > HDMI kabel > TV (ingang bv HDMI 2)

nu kun je door op je tv HDMI ingang 1 of 2 te kiezen repectievelijk kijken via v5 (oude decoder) of de V6
Badge
Martin, dank je reactie.
Toch bedenking : je decoder die nu aangesloten is , gewoon aangesloten laten. V6 bij installeren. Gewoon antennekabel naar v6 leiden en "proberen " in werking te stellen. Lukt dat niet, antenne terug versteken naar bestaande decoder. Kan dat ?
Heb altijd gedacht dat je een decoder diende te laten activeren , en de andere desactiveren... of zie ik dat verkeerd ?

Jan23

Aan de heer Van Camp, kan je ons op de hoogte houden van de verdere evolutie in je decoder configuratie ?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Hugo Van Camp

Via onderstaande link kan u een happy house technieker boeken. Hij kan dan eens komen kijken wat er juist misloopt. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html
Dit is haalbaar indien je lijnsnelheid voldoende hoog is en het aantal HD decoders die je kunt aansluiten kun je zelf opvragen hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Reageer