Beantwoord

QRdecoderv6

  • 1 February 2018
  • 56 reacties
  • 2375 Bekeken

nieuwe decoder (QR v6) geïinstalleerd. alles werkt behalve opgenomen films/series bekijken.... bij keuze KIJKEN gaat scherm op zwart en duurt het bijna 5 minuten voor er iets gebeurt ... dan verschijnt opgenomen beeld in rechter bovenhoek maar niet in volledig scherm ... soms geeft decoder 'serverfout, deze media niet beschikbaar ' aan .... kan iemand hier helpen ? Of moet ik de 'oude' decoder terug aansluiten ???
(had met nieuwe decoder ook al iets opgenemen als test en dat geeft hij ook niet weer ..)

hugo.vancamp@skynet.be
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 6 February 2018, 15:25

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Hugo Van Camp

Via onderstaande link kan u een happy house technieker boeken. Hij kan dan eens komen kijken wat er juist misloopt. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, geen Scart-aansluiting meer voorzien.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Hugo, ik heb dit doorgegeven aan de it dienst, we houden je op de hoogte. Groeten Geert

Veel kan helpen door de decoder eens te herstarten zie link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Mss is het ook beter van de oude decoder gewoon in dienst te laten en de nieuwe v6 op de een andere HDMI ingang aansluiten van het tv toestel zodat er bij problemen je gewoon van HDMI ingang kan schakelen op je tv als de v6 faalt zodat de huisgenoten toch direct kunnen verder kijken 😉
Dit is haalbaar indien je lijnsnelheid voldoende hoog is en het aantal HD decoders die je kunt aansluiten kun je zelf opvragen hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Reputatie 7
Badge +3
Dag Erwin, kan u via onderstaande link u klantgegevens even doorgeven? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Vermoedelijk, als je de "audio" ingang bedoelt, zal je een 3.5mm AUX-kabeltje bedoelen. Inderdaad niet standaard meegeleverd...
't is te zien wat je aan de andere kant hebt van ingang aan je geluidsversterker is het ook een 3.5 mm jack of iets anders
heeft je soundbar een ook een 3.5mm audio jack aansluiting dan zou een kabeltje aan beide kanten een 3,5 jack stekkertje moeten hebben.
of als je soundbar tulp stekkers heeft dan
Hiervoor een 3,5 mm mini jack, RCA (tulpstekker) kabeltje gebruiken
Kun je uw lijnnummer ook niet zien op je Myproximus http://proximus.be/login ?
Ik denk dat het gewoon de bedoeling is van je problemen door te geven hier op het forum en dat ook de oplossingen die proximus medewerkers zullen langs deze weg gegeven worden.
De vlugste manier om een techniesch probleem zal wel nog zijn door support te bellen op 0800 22 800, dat doe ik toch op deze manier als ik vlug wil geholpen worden, ik heb persoonlijk nog nooit een uur aan de telefoon moeten hangen om binnen te geraken, maar hier op het forum zijn er precies toch veel die wel af te rekenen hebben met zeer lange wachtijden en heb ik blijkbaar meer geluk, mss ook proberen via een chat sessie voor wie niet binnen geraakt !?
vind ik wel ook heel raar, aangezien deze v6 decoder bij proximus medewerkers thuis ook uitgetest werd voor ze die aan de klanten verdeeld hebben die in aanmerking kwamen voor de test.
Dus zou ik toch veronderstellen dat ook die medewerkers ook met de v6 de zelfde problemen moeten ondervonden hebben, en als dat bij hen ook het allemaal het geval was , kan ik mij toch moeilijk inbeelden dat proximus dan toch zou beslissen om die bij de testklanten uit te delen of stonden ze onder tijdsdruk van hogerhand, aangezien het toch een hele tijd is dat ze met vertraging zitten om ze onder de klanten te laten testen ? ik weet het ook niet juist?.
Als er hier maar blijven meldingen komen van problemen met de v6 dan zal er inderdaad iets serieus scheef zitten aan dit product.
Zijn dat geen decoders van Huawei? kun je dat ergens zien op een label op de v6?
Misschien hebben die minder ervaring op dit gebied, enfin wie weet?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Geert, dit is inderdaad een bug bij de V6, onze engineers zoeken hier een oplossing voor in de volgende update. Bedankt om ons dit te laten weten. MVG, Wim
Vandaag audio kabeltje aangesloten op decoder ,werkt prima alleen spijtig dat er geen display voorzien is ,moet tv opzetten om te zien welke zender ik nodig heb 😞 ..
Als bijkomende info: topics omtrent de V6 decoder:
V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu
Resetten van de v6 is toch al een stuk eenvoudiger dan bij de vorige decoders.
gewoon het reset knopje enige tijd ingedrukt houden met fijn voorwerp. MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Installatie van de V6 decoder liep bij mij vlekkeloos. De afstandbediening in de bluetooth modus werkt voortreffelijk in tegenstelling tot de gebrekkige en storingsgevoelige RF functie van de v5c decoder ! Verder is er nu een direct een omzetting van het videosignaal naar full HD 1080P. Ik heb tevens de analoge audio uitgang via een minijack naar 2xRCA kabeltje verbonden met een versterker zonder problemen. Voorlopig zie ik enkel pluspunten. Decoder heeft vooral een meerwaarde voor UHD schermen. Uiteraard moet er dan UHD content aanwezig zijn, hetzij via Netflix of via de youtube app dat momenteel nog niet aanwezig is. Er zal binnenkort ook worden getest met een UHD streaming kanaal.
Daarnet decoder uitgevallen (zonder reden ) ,terug opgestart en geen geluid ....Decoder zonder stroom gezet en is terug opgestart geen geluid .....
Gebeld proximus (decoder gereset , geen geluid ) medewerker heeft dan het ganse systeem gereset en na 10tal minuten beeld en geluid ok , maar nu geen wifi (medewerker ging >>gaat terugbellen ????....)
PPppffff

Opgelost ,alles ok !!
[faingng schreef]
[ " in tegenstelling tot de gebrekkige en storingsgevoelige RF functie van de v5c decoder !"]

Wat voor last ondervind je dan met de remote in RF, wat beïnvloed of stoort uw RF remote?
ik heb daar tot nu toe op de v5c geen last mee gehad.

[faingng schreef]
[minijack naar 2xRCA kabeltje verbonden met een versterker zonder problemen.Voorlopig zie ik enkel pluspunten]

hier werd wel een minpunt aangehaald die ook bij de vroeger decoders bestond dat je op het display de gegevens van het radiokanaal niet kunt volgen en bijgevolg de tv hiervoor moet gebruikt worden.
Reputatie 2
Badge
Martin. bij de grote overschakeling naar de compacte v5 decoder waren er heel wat problemen om de afstandsbediening in RF modus te laten werken. Er zijn toen wat software-updates geweest die echter lang op zich hebben laten wachten om dit euvel op te lossen. Op een bepaald moment is er zelf een omwisseling geweest van een hardwareversie van de afstandsbediening. Zelf heb ik kunnen vaststellen dat het verplaatsen van de decoder het probleem kan oplossen. Je moet maar eens verder in dit forum kijken.

Ik had ook wel liever een display gehad, maar dat je hiervoor je tv moet opzetten om radio te kunnen beluisteren zoals hier wordt aangehaald gaat me een brug te ver. Gewoon op de toets radio drukken gevolgd door het zendernummer 800 (bvb. Radio 1) is voldoende.

De beeldkwaliteit wat volgens mij het voornaamste criteria is zal ik binnenkort eens vergelijken door beide decoders op 2 afzonderlijke HDMI connectoren te verbinden. Zelf raad ik de testers aan om niet meteen jouw oude decoder te deactiveren. Pas na de testperiode kan je een beslissing nemen, ofwel beide decoders houden, ofwel een keuze maken. Uiteraard als je beide houdt zal je huur moeten betalen voor 2 decoders.
Dat er problemen geweest zijn met remote op RF dat klopt maar zijn al een ruime tijd achter de rug en inderdaad dat werd hier in verschillende topics aangehaald maar nu werkt dit toch bij mij zonder problemen en bij anderen volgens mij ook want er komen geen klachten meer , v5c staat bij mij achter de TV opgesteld waardoor IR niet werkt en ik verplicht ben om op RF te werken.
Als beide decoders geactiveerd staan op je lijn wordt er TV bandbreedte voor deze decoder voobhouden dit wil zeggen dat het niks uitmaakt of je de v4 decoder uit trekt via utp bv of stroomloos zet of in standby laat staan je kan hem even goed in standby laten staan.
Het maakt alleen uit als je de v4 van de lijn deactiveerd dan wordt die bandbreedte niet meer voor TV gereserveerd.
Reputatie 7
Badge +4
Hugo, kan je de decoder even herstarten en nu even opnieuw proberen aub? De IT dienst heeft dit voor je nagekeken. Groetjes, Charlotte.
op de decoder waarop je de opname programmeert zou die moeten oplichten.
Indien je de decoders bv in een zelfde ruimte staan hebt moet je er wel rekening mee houden dat je best bv de v6 afstandsbediening op Bluetooth instelt want als beide op IR mode werken kunnen ze beiden de decoders beïnvloeden als je een commando geeft.
Reputatie 2
Badge
Gisteren woensdag op de V6 een opname geprogrammeerd, maar de led REC is nooit opgelicht.
De opname is wel doorgegaan, ik heb de eerste minuten ervan al bekeken.
De REC led heeft bij deze v6 decoder geen functie net als bij de v5 compact decoder, aangezien deze decoders geen harde schijf hebben waar opnames kunnen worden opgenomen.
Alle opnames gebeuren in de cloud (op proximus servers)

Reageer