Beantwoord

QRdecoderv6

  • 1 February 2018
  • 56 reacties
  • 2375 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Badge
Test met decoder type 6 blijkbaar juist gestart. En op forum al twee testers met problemen.
Is hier geen centraal meldpunt opgericht als begeleiding, zodat deze mensen onmiddellijk en rechstreeks geholpen worden ? Soort technische standby voor deze testers.
Lijkt nogal amateuristisch .
heb reeds aantal keer moden en decoder terug opgestart .... resultaat : nil !
vorige decoder gaf ook veel beter HD beeld !!!!
ik bel morgen met Proximus en als we er niet uit raken dan liever de oude decoder terug in werking ...
wij zouden hier in Deurne (Drakenhoflaan) in zeer nabije toekomst glasvezel krijgen ... misschien zou dat helpen ??
Badge
Dergelijke situatieschets geeft duidelijk moed aan de andere potentiele testers van deze nieuwe modem.
Is hij in de voorbereidende fase door "Proximus personeel" voldoende uitgetest op zijn reliability ?
Badge
Is de suggestie die Martin doet technisch haalbaar ? De twee decoders in dienst en via verschillende hdmi poorten de verbinding met tv leggen, zodat er als nodig kan geswitched worden?
Geeft toch een vorm van zekerheid bij slecht functioneren van v6.
Of is het hier bij mr. Van Camp maar een ongelukkig toeval ?
Badge
Martin, dank je reactie.
Toch bedenking : je decoder die nu aangesloten is , gewoon aangesloten laten. V6 bij installeren. Gewoon antennekabel naar v6 leiden en "proberen " in werking te stellen. Lukt dat niet, antenne terug versteken naar bestaande decoder. Kan dat ?
Heb altijd gedacht dat je een decoder diende te laten activeren , en de andere desactiveren... of zie ik dat verkeerd ?

Jan23

Aan de heer Van Camp, kan je ons op de hoogte houden van de verdere evolutie in je decoder configuratie ?
Via die link die ik u gegeven heb
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
kun je bv zien staan 2xHD + 1 SD of 3xHD
indien je minimum 2xHD ziet staan kun je bij een reeds geregistreerde decoder een tweede aansluiten bv de V6 en als je die aansluit zul je wat gegevens moeten invullen zoals lijnnummer enz... en als je dit doorlopen hebt staat die ook geregistreerd op je lijn.
dus vb:
bbox3 > utp kabel > decoder v5 > HDMI kabel> TV (ingang bv HDMI 1)
" " " " " > utp kabel > decoder v6 > HDMI kabel > TV (ingang bv HDMI 2)

nu kun je door op je tv HDMI ingang 1 of 2 te kiezen repectievelijk kijken via v5 (oude decoder) of de V6
Beste ,ben geselecteerd om de nieuwe decoder te testen ( moet deze nog ontvangen ) maar als ik de beschrijving lees in de link van de mail die ik gekregen heb staat er iets in dat ik niet goed begrijp ,ik citeer " (Als tester geniet u de volgende voordelen: gratis huur van de testdecoder tot 28/02/18 + gratis TV Replay+ tot 28/02/18 + 10 gratis VOD-credits (+ 5 gratis VOD-credits per teruggestuurde e-survey). De eerste gehuurde VOD's zijn gratis. U kunt tot 20 gratis VOD's opsparen.)"
Terwijl er in de mail gewoon staat dat testperiode gewoon loopt tot 31/07/2018, zou u dit kunnen verduidelijken aub !!

peudriver
Gisteren mijn v6 decoder aangesloten maar tot nu toe alleen maar problemen. Bij kijken naar opnames 5minuten zwart beeld en dan een serverfout. De decoder moet ik dan volledig uitschakelen om weer gewoon tv te kunnen kijken. Hoe kan dit opgelost worden?
Verder geeft de oude v5compact decoder nu ook problemen via powerline adapter. Heeft ineens te weinig bandbreedte voor HD modus. Graag uw hulp hiermee
Badge
Is dit een topje van de ijsberg ? Zijn er al testers met positieve ervaringen ?
Als dergelijke problemen zich voor doen, is dan de pretest wel grondig geweest ?

Test v6 afblazen tot meer zekerheid ?
Gisteren mijn v6 decoder nog ontvangen en direct geïnstalleerd , geen problemen ,beeld en geluid ok !!
Alleen vind ik het jammer dat het audiokabeltje ontbreekt (je bent genoodzaakt uw tv op te zetten indien je radio wilt) , dus naar de proximuswinkel geweest maar helaas is deze decoder nog te onbekend ...
Geen kabeltje !!!
Wordt vervolgd !!

Peudriver !
Is dit dan niet het zelfde kabeltje als van de v5 compact, dus zo'n "mini scart din stekker" naar "tulp stekkers".
ja inderdaad want op de V6 is er geen scart (mini-din) meer voorzien als ik het goed voor heb!
Bedankt voor de bevestiging 👍
Op de decoder is wel een optische uitgang voorzien maar aangezien er op mijn tv meerdere externe toestellen staan moet ik wel aan een kabeltje zien aan te geraken ( https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/5/6/6/9000000011396650_1.jpg ), is dit dan het juiste ??
Het is een soundbar , vroegere decoder had 2 uitgangstekkers (wit en rood ) en een enkel ingang stekkertje
3,5 mm...
Inderdaad de soundbar heeft een 3,5mm audio jack ,bedankt voor de respons !!
Badge
Beste,
Hier sinds donderdag 01/02 de test decoder in gebruik...

Installatie kon NIET worden voltooid er kwam steeds een fout na het ingeven van het lijnnummer. Ook de oude decoder kon ik niet deactiveren want kwam er een melding dat er een technisch probleem was.

Na telefonisch kontakt met de helpdesk en het vragen van een expert blijkt dat mijn tel nummer niet mijn lijnnummer is. Dit is gekomen na het aanvragen en installatie van VOIP. Mijn lijnnummer is ook niet te vinden op mijn factuur, mss dit toch ergens plaatsen op factuur om installaties in de toekomst zonder probleem te laten verlopen!

Bij het opvragen van een opname krijg ik ook een zwart scherm hierna kan ik zelfs geen tv meer kijken en dien ik de decoder ff zonder stroom te zetten en opnieuw te laten opstarten, tv ok opnames niet ok terug spanningsloos zetten om tv te kunnen zien!

We zijn nu tester maar waar kunnen we de bevindingen doorgeven? Hoe worden we op de hoogte gehouden van de problemen die gemeld worden en of wanneer en hoe deze opgelost gaan/kunnen worden?

Uiteraard zou ik graag mijn opnames kunnen bekijken, graag feedback aub!

thx

mvg,
Geert B
Reputatie 5
Badge +1
Martin, is je lijnnummer dan niet je telefoonlijn nummer ?

Ro
het lijnnummer is inderdaad normaal je telefoonnummer, maar iemand die bv een pack heeft waar geen telefoon inzit krijgt een fictief telefoonnummer wat aangegeven wordt als lijnnummer.
Bijvoorbeeld, aangezien ik een pack heb met telefoon inbegrepen staat bij MyProximus
onder "Phone Line" het telefoonnummer en onder "Proximus TV" dit zelfde telefoonnummer als lijnnummer.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedankt voor de reactie.
Het is zoals ik het dacht, maar een bevestiging ervan kan nooit kwaad.

Is het nu zo dat iedere tester van v6 met problemen zit ?
Dan schort er toch iets aan het product .... krijg je ook niet de indruk Martin ?


Ro
Reputatie 5
Badge +1
Martin, ik deel je mening.
Zo'n product moet toch iets zijn dat je out of the box onmiddellijk moet kunnen installeren en in werking krijgen.
Dat is toch de basis die je mag verwachten.

Het testen zou eigenlijk dienen te zijn controle op de toepassingen en het gebruiksgemak.
Niet ... de moeilijkheden om het gestart te krijgen , oplossen ...

Vreemde situatie.

En opmerkelijk... het blijft stil vanuit Proximus hoek ... of is dit omdat het nu weekend is (sic).

Ro
Daarnet decoder uitgevallen (zonder reden ) ,terug opgestart en geen geluid ....Decoder zonder stroom gezet en is terug opgestart geen geluid .....
Gebeld proximus (decoder gereset , geen geluid ) medewerker heeft dan het ganse systeem gereset en na 10tal minuten beeld en geluid ok , maar nu geen wifi (medewerker ging >>gaat terugbellen ????....)
PPppffff
Badge
Aan Faingng en Martin,

1. Oude decoder V4 in werking en verbonden met HDMI1 . Deze continu in werking laten, vermits geactiveerd bij Proximus.
2. Nieuwe V6 decoder verbinden met HDMI2 en activeren bij Proximus.
Kunnen deze twee in werking blijven, actief en kan je op je tv kiezen tussen HDMI1 en HDMI2 te kijken, dit om in de test bijvoorbeeld duidelijk het verschil te kunnen onderscheiden.
Beide decoders zijn verbonden met een het WIFI bridge toestelletje dat bij de tv staat. Er zijn twee uitgangen aan om signaal te verbinden met decoders.

Werkt dat volgens jullie ?

Jan
Ja indien je TV mogelijkheden dit toelaten, controleer dit hier
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Als je daar bv ziet staan 1xHD en 1xSD dan kun je ze niet beide in HD gebruiken.
Als je minimum lijnsnelheid hoog genoeg is zal dit geen probleem zijn
>
http://proximus.be/internetsnelheid
Badge
Martin, bedankt voor de reactie.
We kunnen inderdaad 3 HD tv's aansluiten, er zijn er momenteel 2 in dienst.
De snelheid kan ik op dit moment niet nazien, krijg steeds een foutmelding op het scherm. Maar als bijv. de decoder V4 afgeschakeld wordt van de wifi-bridge, is enkel de test V6 in gebruik. Wanneer we terug naar de V4 willen, steken we die in de wifi-bridge contectie en trekken de V6 uit. Zo switcht je eigenlijk tussen de twee.
We proberen maar een beeld te krijgen van een mogelijke technische opstelling .
Zou dit ok kunnen zijn ?

Jan23

Reageer