Beantwoord

Error code SPINACH destiny 2 beta



Toon eerste bericht

416 reacties

waarom niet je passeert/omzeilt (passtrough) als het ware door je bbox3 van technicolor(deze geeft trouwens het probleem) om een eigen internetconnectie te maken via de pppoe die je maakt in je router, dus je bbox3 komt er voor niks meer tussen enkel als het ware om alss modem op je vdsl(adsl) lijn te geraken.
NB: je kan trouwens gelijkaardig een pppoe internetconnectie maken, ook via je pc die dan direct een internetverbinding maakt.
Het aantal pppoe connecties die je maakt is ook beperkt maar normaal zou je er twee tegelijkertijd moeten kunnen maken, waarvan je bbox er al ene gemaakt heeft.
waarom niet je passeert/omzeilt (passtrough) als het ware door je bbox3 van technicolor(deze geeft trouwens het probleem) om een eigen internetconnectie te maken via de pppoe die je maakt in je router, dus je bbox3 komt er voor niks meer tussen enkel als het ware om alss modem op je vdsl(adsl) lijn te geraken.
NB: je kan trouwens gelijkaardig een pppoe internetconnectie maken, ook via je pc die dan direct een internetverbinding maakt.
Het aantal pppoe connecties die je maakt is ook beperkt maar normaal zou je er twee tegelijkertijd moeten kunnen maken, waarvan je bbox er al ene gemaakt heeft.


Geweldig om dit te weten te komen. De vraag is alleen, hoe doe ik dit juist? Waar en hoe moet ik die PPPOE logins ingeven en hoe verkrijg ik die?

(ik geraak trouwens via browser ingelogd op m'n modem, als "user", is dit voldoende en kan ik hier ergens die PPPOE regelen?)

Wat jammer dat dit allemaal zo ingewikkeld is.

Mvg,
Je moet geen pppoe instellen op je bbox want die is al ingesteld je moet een pppoe connectie maken in de router die je op de bbox aansluit en hoe dit moet kan je dan wel ergens in de handleiding vinden.
Reputatie 1
@Ktynn, je providor heeft je PPPoE gegevens meegedeeld bij het afsluiten van je contract (bij proximus kan je je login name ook vinden in MyProximus/internet/instellingen....het password niet). Als je het niet terug vindt even providor bellen.
bellen op 0800 22 800 of vragen via privébericht
een privébericht aan Het Proximus Team kan je sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Bedankt RobrechtB, gisteren kreeg de nieuwe router alles werkt
Je moet geen pppoe instellen op je bbox want die is al ingesteld je moet een pppoe connectie maken in de router die je op de bbox aansluit en hoe dit moet kan je dan wel ergens in de handleiding vinden.

Hey Martin, bedankt voor alle hulp.

Dus als ik het goed begrijp zou ik bijvoorbeeld dit toestel https://www.routercenter.be/product/739519/tp-link-archer-c58.html#product_specifications kunnen aanschaffen om het Destiny 2 probleem te omzeilen? En op de bbox3 moet ik niets instellen?

Hoe stel je de PPPOE juist in, dat is iets waar ik geen ervaring mee heb. Is dat door in te loggen op de nieuwe router via laptop of PC?

Mvg,

(srry voor het hijacken van de thread)
In de handleiding bv hier kan je zien wat je moet doen om pppoe in te stellen.
er zal er wel Ă©Ă©n bij zijn als je die eventueel aankoopt ook.
https://www.gebruikershandleiding.com/TP-LINK-Archer-C58/preview-handleiding-819393.html

Op de bbox3 moet je niks instellen

anderen die dit lezen en het al op die manier gedaan hebben met een router zouden dit ook kunnen bevestigen of het werkt op die manier zodat je 100% zeker bent.
Hey Martin, geweldig, bedankt, dit is alvast zeer behulpzaam.

Indien iemand dit even kan bevestigen dat deze omweg werkt, zou geweldig zijn. Dan schaf ik zo'n router aan en zal ik Scarlet/Proximus telefoneren voor de PPPOE info.
Het schijnt dat het niet gemakkelijk is bij Scarlet om je pppoe login / wachtwoord te bemachtigen, volgens ik op userbase.be/forum van anderen al gelezen heb, alleen via een technieker en als ik het mij nog goed herinner komt die hiervoor langs en is het niet gratis!
Reputatie 6
Badge +4
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/error-code-spinach-destiny-2-beta-40491

Het werkt deze workarround

Mvg sabine
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/error-code-spinach-destiny-2-beta-40491

Het werkt deze workarround

Mvg sabine


Hey Sabine,

Ik ben een PC gebruiker en heb last gehad van de issue tijdens de beta, ik zal de workaround proberen en dit zal mij dan wel wat extra kosten maar daar sta ik voor open.

Nu nog twee vragen, de PPPOE login/psw, is dat wat er nodig is om te verbinden op je modem/router via browser? Want daar heb ik het psw van, alleen is de user mij niet gekend en staat er "user" in de interface.

En als tweede, ik lees die in jou gelinked bericht "PC gebruikers dienen voorlopig te wachten, normaal zou het probleem tegen de lancering in oktober zeker moeten opgelost zijn." Wat betekent dit juist?

Mvg,
Reputatie 6
Badge +4
Beste

De login User dat je ziet staan is de login en paswoord om in te loggen in de webinterface van de router, dit is niet de login van je internet connectie ( PPPoe)

Deze krijg je te zien eenmaal ingelogd in de router bij je internetverbinding.

Mvg sabine
Beste

De login User dat je ziet staan is de login en paswoord om in te loggen in de webinterface van de router, dit is niet de login van je internet connectie ( PPPoe)

Deze krijg je te zien eenmaal ingelogd in de router bij je internetverbinding.

Mvg sabine


En als ik dus een router op de bbox3 aansluit, en die PPPoe gebruik, geeft de bbox3 mij dan wifi of de router? En moet ik vervolgens de digibox hier ook op aansluiten?

Mvg,
nee tv moet je op bbox3 aansluiten en je kan kiezen of je wifi van de bbox uit zet of niet of je kan beide gebruiken om je wifi bereik eventueel uit te breiden bv.
nee tv moet je op bbox3 aansluiten en je kan kiezen of je wifi van de bbox uit zet of niet of je kan beide gebruiken om je wifi bereik eventueel uit te breiden bv.

Heb net met Scarlet gebeld, ze hebben zelf toegegeven dat ze een low budget bedrijf zijn en weinig middelen hebben. PPPOE psw/login krijg ik niet te pakken, die hebben ze ook niet.

Ik ga overstappen naar Telenet, ben er klaar mee.

Bedankt voor de hulp en het inzicht in de situatie Martin & Sabine.
Peace
Reputatie 6
Badge +4
Hoi, ik ben een proximus medewerkster ken dus de gebruiken niet bij scarlet, het blijven 2 aparte bedrijven. ..

maar vindt toch deze link terug

https://www.scarlet.be/accountrecovery/recovery.xhtml

mvg sabine..
Is niet de PPPOE info denk ik, dat is voor de online/Scarlet site login en psw. De helpdesk gebruiker kon me niet verder helpen en heeft de vraag (ook in het verlengde van Destiny 2) reeds ettelijke malen ontvangen vandaag.

Hoedanook bedankt voor alle pogingen/hulp 🙂 Het probleem is bij mij alvast opgelost door Scarlet te laten voor wat het is.

Mvg,
Reputatie 6
Badge +4
spijtig. en ook geen papieren meer van bij de aansluiting waar je ze kan terugvinden??

Ik kan je jammer genoeg daarbij ook niet verder helpen,

we enkel toegang tot Proximus klanten

Proximus is ook een optie he LOL

mvg sabine
spijtig. en ook geen papieren meer van bij de aansluiting waar je ze kan terugvinden??

Ik kan je jammer genoeg daarbij ook niet verder helpen,

we enkel toegang tot Proximus klanten

Proximus is ook een optie he LOL

mvg sabine


Bedankt maar ik heb het wel gehad met de bbox3 en ik kijk er eerlijk gezegd terug naar uit om een uitgebreider pakket aan tv zenders te hebben en sneller internet. Jammer dat Scarlet zo'n slechte dienstverlening heeft.

Maar nogmaals, bedankt voor de vele suggesties!
Success hier, iedereen 🙂
Reputatie 6
Badge +4
success
Badge +4
spijtig. en ook geen papieren meer van bij de aansluiting waar je ze kan terugvinden??

Ik kan je jammer genoeg daarbij ook niet verder helpen,

we enkel toegang tot Proximus klanten

Proximus is ook een optie he LOL

mvg sabine


Bedankt maar ik heb het wel gehad met de bbox3 en ik kijk er eerlijk gezegd terug naar uit om een uitgebreider pakket aan tv zenders te hebben en sneller internet. Jammer dat Scarlet zo'n slechte dienstverlening heeft.

Maar nogmaals, bedankt voor de vele suggesties!
Success hier, iedereen :)

Niet vergeten dat Orange toch goedkoper is dan telenet en hun modem is beter configureerbaar dan bij Telenet.
Succes.
De vraag is ook nog altijd wie alround de beste is, als je op forums moet afgaan dan bestaan die niet 🤔
Reputatie 1
Top service @ Proximus 🙂 Vorige donderdag laat via PM omruil van technicolor naar sagemcom bbox 3v+ aangevraagd. Gisteren reeds afgeleverd in het UPS drop point. Vandaag opgehaald en vanavond installeren.
Ook constante 'cabbage'problemen hier op XboxOne met Bbox3 van technicolor. Net privéberichtje gestuurd naar het Proximus team. In afwachting van een reactie.

Reageer