Skip to main content
Beantwoord

Beeld bevriest op computer


Als ik op mijn PC naar proximus TV kijk, bevriest het beeld steeds. Ik krijg nochthans genoeg signaal binnen. Zowel met Edge, firefox en chrome heb ik het probleem. Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groeten,

Paul_050

Beste antwoord door ElsJ

Paul_050 via onderstaande link kan u een happy house technieker boeken, op de lijn zelf zien we niet direct iets mis. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

44 reacties

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 8 februari 2018
Met andere programma's geen problemen ?

Martin
  • 33120 reacties
  • 8 februari 2018
Paul_050 schreef:
Als ik op mijn PC naar proximus TV kijk, bevriest het beeld steeds. Ik krijg nochthans genoeg signaal binnen. Zowel met Edge, firefox en chrome heb ik het probleem. Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groeten,

Paul_050

heb je soms nog een laptop waarmee je eens zou kunnen proberen om te zien of het dan gebeurt.
Op je PC mss eens proberen met de windows store app van proximus TV of het dan ook gebeurt.

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 8 februari 2018
@Martin, yes goed gedacht !

Er zijn ook testen, die meer bepaald zijn voor games maar je specs aanduiden van je pc, toen ik mijn vorige online verkocht deed de koper deze test.
Hierin zou duidelijk worden wat wel en niet deugd aan je laptop/pc.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/download-app/?referrer-id=1046&application-id=79&trackId=C5D480D4-1C07-49E8-ACD9-30E87154203D&return-url=%2Fcyri%2Frequirements%2Foverwatch%2F12955&page-name=requirements&item-id=12955

Martin
  • 33120 reacties
  • 8 februari 2018
processen die in de achtergrond draaien via internet nogal wat data transporteren kunnen het ook lappen, maar ik weet niet of dit detection app zoiets aangeeft, nog niet uitgevist, Norton protesteert op deze app, 't zal voor een andere keer zijn ......

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 8 februari 2018
Martin schreef:
processen die in de achtergrond draaien via internet nogal wat data transporteren kunnen het ook lappen, maar ik weet niet of dit detection app zoiets aangeeft, nog niet uitgevist, Norton protesteert op deze app, 't zal voor een andere keer zijn ......


Reageert Norton er op ? Mmmhhh... oke thx

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 9 februari 2018
Martin schreef:
processen die in de achtergrond draaien via internet nogal wat data transporteren kunnen het ook lappen, maar ik weet niet of dit detection app zoiets aangeeft, nog niet uitgevist, Norton protesteert op deze app, 't zal voor een andere keer zijn ......


Bij mij geen waarschuwing. Is een gekende gamers tool.

Martin
  • 33120 reacties
  • 9 februari 2018
welke Antivirus programma heb jij staan?

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 9 februari 2018
F secure en mbam

Martin
  • 33120 reacties
  • 9 februari 2018
Heb het even gecheckt, Norton blokkeert de app en geeft als reden heel weinig gebruikers en dat de app gegevens verstuurt, als je dan akkoord gaat hiermee kun je de app runnen.

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 9 februari 2018
Geen gevaar dus. Beter een melding te veel dan een te weinig.

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2018
Paul_050 via onderstaande link kan u een happy house technieker boeken, op de lijn zelf zien we niet direct iets mis. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 9 februari 2018
Een happy house bezoek gaat niets doen aan het bevriezen van het beeld op de laptop.
Dit is een maat voor niets.
Als alle andere programma's werken en je op Facebook, Youtube, Messenger kan gaan dan is dat geen probleem van het signaal.
Testen op Google Chrome aub.

https://www.microsoft.com/nl-be/store/p/proximus-tv/9nblggh5wt68

Zie ook:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1398840

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 9 februari 2018
Peter66 wij hebben het hier uitgetest en ondervinden hier geen hinder. Kan u via onderstaande link u login en paswoord doorgeven van proximusapp? Dan testen we het even uit van hieruit met u gegevens. Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 9 februari 2018
ElsJ schreef:
Peter66 wij hebben het hier uitgetest en ondervinden hier geen hinder. Kan u via onderstaande link u login en paswoord doorgeven van proximusapp? Dan testen we het even uit van hieruit met u gegevens. Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Dan heeft Paul_050 dus niets aan een HH bezoek

Als ik op mijn PC naar proximus TV kijk, bevriest het beeld steeds. Ik krijg nochthans genoeg signaal binnen. Zowel met Edge, firefox en chrome heb ik het probleem. Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groeten,

Paul_050

En een klant bij PX heeft NOOIT zijn login en paswoord niet per mail en niet telefonisch, dat hebben ze mij bij PX telefonisch zeer duidelijk gemaakt, jullie hebben dat ook niet nodig want zien mijn gegevens aan de hand van mijn klantennummer.

Ik heb vandaag al problemen genoeg gehad met verkeerde info.

Gsm prepaid mocht niet geblokkeerd worden zie dossier
( men had de registratie er moeten afhalen, men vertelde mij dat mijn simkaart niet meer op mijn naam en adres stond , wat een uurtje later puur larie bleek - maar ben mijn nummer toch maar kwijt en nu probeert men mij al 3 maal een abonnement aan te smeren )😡
MyProximus was volledig gewist ( opnieuw geregistreerd ) 😡
Facturatie opnieuw foutief ( na 2 dagen bellen opgelost )😡

Het is genoeg geweest voor vandaag.

  • Rising star
  • 10 reacties
  • 1 april 2018
Hier hetzelfde probleem op windows10 laptop. Zowel in de app als proximus tv via verschillende browser bevriest het beeld. Aangezien ik op 'stop' en terug kan kijken naar het programma, is het duidelijk dat het geen lokaal probleem is. Mijn aanvoelen is dat het bij populaire kijk-momenten meer optreed - capaciteit- problemen bij PX?

Martin
  • 33120 reacties
  • 1 april 2018
Ben aan het testen onder windows 10; bij de ene laptop met de Px Tv-app en met de andere laptop via ProximusTV.be en bij de browser versie blijft het beeld af en toe eens kort stilstaan, alsof de buffering niet vlug genoeg gebeurt, dus Prox hun probleem zal nog altijd niet opgelost zijn wat ze gisteren al gemeld hebben.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 509 reacties
  • 3 april 2018
Hi.. we hebben meerdere klachten van klanten met windows 10..is in onderzoek bij software ontwikkelaars..

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 509 reacties
  • 3 april 2018
Martin, ticket werd gisteren gecreëerd voor onderzoek, we wachten af,
mvg, sabine

  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 4 april 2018
Heb hetzelfde probleem voor sinds een goeie week. Ik keek regelmatig via de proximus tv app op mijn pc wanneer mijn vrouw op de gewone tv naar haar programma's kijkt. Ging de voorbije maanden vlekkeloos. Sinds begin vorige week echter kan ik maar tweetal minuten kijken en dan hangt het beeld. Terug opnieuw het programma opstarten is de enige oplossing en dan kan ik wederom maar een tweetal minuten kijken voor het beeld bevriest. Heb de app al tweemaal opnieuw geinstalleerd, mijn modem ook al gereset niets lijkt te helpen. Mijn pc werkt ook op windows 10.
edit: net even de app getest op mijn android smartphone en daarop werkt het wel zonder vastlopen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 509 reacties
  • 5 april 2018
Hi Lieselot, Onze engineering is hiervan al op de hoogte gebracht na verschillende klachten. We proberen zoveel mogelijk info te verzamelen om hen door te sturen. Kun je via PB je account, devicetype , besturingssyteem ( win10 versie) doorsturen please Mvg Sabine

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 5 april 2018
Aan @sabineb
Het is nu al weken dat de TV app op iPad/iOS niet meer naar behoren werkt. Tot voor een maand of zo was er op iPad van deze recente problemen geen sprake, en begrijp aldus niet dat iet of andere verandering zoiets teweeg mag brengen in productie. Een kwalitatief bedrijf moet, voor er wijzigingen worden doorgevoerd, voldoende testen op een aantal basis systemen, en niet enkel de Windows app op Edge bvb. Zoveel verschillende test systemen zijn er nu ook weer niet. (Wat is trouwens een lijst van gesupporteerde systemen/versies?).
Ik stel voor dat je engineering een iPad cadeau doet voor betere opvolging (een refurbished iPad vind je voor een paar honderd euro )

Martin
  • 33120 reacties
  • 5 april 2018
louter als bijkomende info:
GeertC schreef:
Hallo, momenteel zijn er algemene problemen met de tv applicaties, we doen het nodige om deze zo snel mogelijk op te lossen. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Groeten Geert

  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 april 2018
sabineb schreef:
Hi Lieselot, Onze engineering is hiervan al op de hoogte gebracht na verschillende klachten. We proberen zoveel mogelijk info te verzamelen om hen door te sturen. Kun je via PB je account, devicetype , besturingssyteem ( win10 versie) doorsturen please Mvg Sabine


Ik vind niet meteen de optie om je een PB te sturen dus zet ik het hier maar:
Devicetype: desktop pc, besturingssysteem: windows 10 pro. En ik gebruik de Proximus TV app die ik gedownload heb via de windows store. Heb er last van sinds vorige week dinsdag. Op mijn smartphone (een oneplus 3) die op de laatste androidversie draait werkt de app wel naar behoren.

Martin
  • 33120 reacties
  • 6 april 2018
Privébericht sturen (klik hier)
NB: ik heb ook het probleem op mijn laptop met windows 10 pro (1709)

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 6 april 2018
bedankt voor deze info
ons engineering team is dit nog verder aan het onderzoeken
je kan via windows 10 tijdelijk het problem vaak verhelpen door de taalinstelling van app even te veranderen

Reageer