Beantwoord

BBox 3 wifi led rood gedurende ettelijke minuten en dan terug blauw

  • 29 September 2018
  • 3 reacties
  • 1084 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Een maandje geleden hebben ze mijn bbox geüpgrade naar de allerlaatste. Maar het WIFI led wordt regelmatig solid rood gedurende verschillende minuten, daarna terug blauw.
Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat dit zou kunnen duiden op een ip adres conflict. Dit is niet het geval, want elk toestel ken ik. Ik heb tevens de DHCP aanstaan en ik zie daar ook geen conflict.
Zou het kunnen dat de router defect is?
Ik zie geen enkele log die je kan nakijken op de router om toch te achterhalen wat het conflict veroorzaakt.
Kan iemand mij verder helpen?
icon

Beste antwoord door Kurt_022 6 November 2018, 15:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Zijn al je toestellen die contact maken, via wifi of netwerkkabel, met de bbox ingesteld om via DHCP te werken of zijn er ook die met vast ip werken.
Als er zijn die met vast ip werken is het best van ze te nemen buiten de DHCP pool van de bbox
als je ze boven de 192.168.1.127 kunnen er geen conflicten ontstaan met deze die de DHCP van de bbox uitdeelt.
Je kunt ook altijd de bbox eens resetten om te zien of dit iets oplost.
resetten bbox zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 1
Ik wou even hierop terug komen. Het heeft 2 maand geduurd. Uit miserie uiteindelijk een technieker laten komen. De modem werd vervangen en het probleem is opgelost. Blijkbaar was het dus een hardware probleem.
Bedankt voor de feedback