Skip to main content
Beantwoord

Wifi hulp

  • 23 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 334 Bekeken

Een probleem die we de laatste tijd hebben is dat onze wifi traag is en zelfs op momenten uitvalt.
Volgende zaken zijn aangesloten op de wifi: printer, tv, 4 smartphone's en soms nog een laptop erbij.

We hebben onlangs een wifi extender geplaatst ( Sitecom Wi-Fi Range Extender N600 ) maar dit verhelpt niet echt ons probleem.

Welke zaken kunnen wij nog ondernemen om te genieten van een goede wifi in onze woning?

Modem = B Box 3

Beste antwoord door Jimmy O

Dag Geert,

Ik kan je deze 9 tips aanraden van op onze support site waar je voor vele problemen een oplossing kan vinden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Groetjes,

Jimmy
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 456 reacties
  • Antwoord
  • 23 augustus 2017
Dag Geert,

Ik kan je deze 9 tips aanraden van op onze support site waar je voor vele problemen een oplossing kan vinden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Groetjes,

Jimmy

  • 15 reacties
  • 23 augustus 2017
Bij mij is dit probleem ook aanwezig, ik zit dichtbij mijn modem en er werden al testen uitgevoerd met een tool van Proximus, op de laptop heb ik vaak geen mogelijkheid om verbinding te maken met wifi, met mijn oudere laptop was dit ook zo, de tablet heeft dit probleem ook vaak.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 353 reacties
  • 23 augustus 2017
Wi-Fi thuisnetwerk wordt soms overbelast door al die toestellen.
Omdat de bandbreedte van WiFi verdeeld wordt over de apparaten en we steeds meer apparaten op onze draadloze router aansluiten, is het handig om de apparaten die 5 GHz ondersteunen te laten verbinden met het 5 GHz netwerk. Zo verdelen we de bandbreedte.

Martin
  • 33126 reacties
  • 23 augustus 2017
De Seut schreef:
Bij mij is dit probleem ook aanwezig, ik zit dichtbij mijn modem en er werden al testen uitgevoerd met een tool van Proximus, op de laptop heb ik vaak geen mogelijkheid om verbinding te maken met wifi, met mijn oudere laptop was dit ook zo, de tablet heeft dit probleem ook vaak.

Heb je ook problemen op toestellen die je met Wifi-5.0 verbindt met de bbox3.
En eigenlijk om te beginnen zou je eerst moeten weten of je geen internetverbindingsproblemen ondervindt als je een pc/laptop verbindt met de bbox3, bij middel van een utp kabel, want als je daar al problemen ondervindt ga je zeker ook op wifi ondervinden.

NB: met wifi 5.0 heb je wel weer het nadeel dat je niet al te ver en niet te veel hindernissen (muren ....) tussen in mag staan hebben, wifi-5.0 wordt daarom ook wifi om één en zelfde lokaal te gebruiken genoemd 😉