Wie heeft daadwerkelijk de poorten open gekregen van BBOX2??

  • 22 January 2011
  • 30 reacties
  • 3296 Bekeken

Mijn vraag dus...

Wie heeft daadwerkelijk de poorten open gekregen van BBOX2??

Maar dan ook ECHT werkend.. ik heb nu al vanalles geprobeerd, maar mij lukt het maar niet op POORT 8000 en 8001 open te krijgen,

ik heb al alles geprobeerd (ook portforwarding.com), meer helaas, het lukt/werkt niet???

Wie ooooo wie, kan me helpen???

Grts Marijn

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hier staan er verschillende geforwarded. Wat is het probleem juist?
Het lukt mij maar niet om ze open te krijgen, ik doe alles zoals portforwarding.com het zegt.. maar ik krijg ze maar niet open, ze blijven gesloten,

kunt u mij eens gedetailleerd uitleggen, hoe je het doet?

Ik zoek namelijk al een week, maar mij lukt het niet...

Bedankt op voorbaat
Reputatie 2
Badge +1
Welke instellingen gebruik je? Gebruik je vaste IP's voor de stations waar je een poort wil naar forwarden?

Maak eens een printscreen van je settings, zodat we eens kunnen kijken wat er juist misloopt?
Hier heb je de screenshots..

http://img341.imageshack.us/i/staticipdhcp.jpg

http://img832.imageshack.us/i/staticipu.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/2259/lanservers.jpg

Wat doe ik verkeerd??

anders is het mogelijk voor jou toe te voegen aan msn, dat praat makkelijker :)

Bedankt

/edit; werkt precies niet zoals een andere forum...
Uit die screenshots blijkt dat je de DHCP server hebt uitgeschakeld. Ik veronderstel dat je dan ook een statisch IP adres hebt toegewezen aan uw pc's, anders zou je geen verbinding meer hebben.

Nu dien je onder Advanced settings --> Lan Servers nog de juiste poorten te forwarden naar het juiste interne IP adres.
Wouter zoals hier:



Het klopt toch? Of zie ik iets over het hoofd..

mvg
De instellingen lijken mij correct, is het mogelijk dat er nog een firewall draait op de pc, dan zal je een uitzonderingsregel moeten toevoegen, waardoor "Shoutcast" toegang krijgt. Ik vermoed dat je wilt broadcasten?
Dat klopt, ik wil inderdaad shoutcasten,

Mijn firewall ligt volledig af op Windows XP, en ik gebruik geen antivirus programma.

Maar toch wilt het niet lukken,

Bedankt

Moet er nog iets ingesteld zijn in de router ofzo?
Reputatie 2
Badge +1
Zou in principe moeten werken... je gebruikt zeker IP 192.168.1.6 voor je shoutcast server?
Ja axs,

maar ik moet zelf nog niet zo ver zoeken, als ik met een port checker kijk of mijn poort 8000 openstaat,

Is het nog steeds gesloten.
Hoe staat de firewall van de bbox2 geconfigureerd?

(homepage router/advanced settings/firewall)
Minimum Security staat aangevinkt, voor de rest niets veranderd.

Moet ik hierin iets veranderen?

mvg
Aangezien je toch geen firewall, virusscanner gebruikt ... kun je misschien uw shoutcast server in DMZ plaatsen.
@ Monocle,

Mag ik vragen hoe je dat correct insteld?

Bedankt op voorbaat
homepage/advanced settings/firewall

Op die pagina vind je op de rechterkant van het scherm een tab DMZ, klik daarop en typ het ipadres in van de pc die de shoutcastserver host en klik op apply.

(ik dacht in uw geval 192.168.1.6)
Toch opletten met DMZ, je stelt uw server dan volledig bloot aan eenieder op het internet. Zorg er dan ook voor dat die server voldoende afgeschermd is van de rest van uw LAN en dat deze geen "gevoelige" informatie bevat (daarom noemt het ook Demilitarized Zone).

Misschien kun je nog eens proberen om twee aparte regels aan te maken voor zowel 8000 als 8001, ipv beide poorten in één range te steken. Met die bbox weet je nooit...
@ Monocle, ingesteld, maar nog steeds is poort 8000 & 8001 gesloten.

@Wouter, heb ik nu net ook geprobeerd, maar helaas blijft nog altijd gesloten...

Ik snap het echt niet! Van jullie lukt dat zo, en van mij wilt da maar niet lukken...
Wanneer je de pc in DMZ geplaatst hebt moeten alle poorten die geforward werden in de router terug gewist worden.

M.a.w. je moet de regels aangemaakt in de advanced settings/lan servers wissen.

Een pc in DMZ plaatsen opent alle poorten, behalve diegene die reeds geforward worden.
Is toch een vreemd geval hoor...

Geef eens de output van ipconfig van uw shoutcast server?

Start --> Uitvoeren --> cmd --> tik ipconfig /all in het commandovenster
@ Monocle, heb ik gedaan, helpt niets

@ wouter1984: shoutcast server draait op eigen pc en neemt dus de externe ip, maar shoutcast doet er niet toe hier eigenlijk...

Ik moet gewoon poort 8000 & 8001 open krijgen, en dit lukt niet, ik zou al beginnen denk dat er iets mis is met mijn bbox2...

Als iemand me wilt verder helpen via een msn ofzo, graag een seintje, of met een programma (crossloop), kan je mijn pc overnemen, en kun je alles zelf zien ;)

mvg Marijn
Wat wouter wil weten is het intern IP adres van de PC waarop shoutcast draait om te controleren of de LANservers tabel goed werd ingevuld.

Toch eigenaardig dat je die poorten niet openkrijgt.
Ahja, alles was goed ingevuld 🙂 en stond in ipconfig degelijk op 192.168.1.5.

Maar.................

HET IS GELUKT!

De poorten gaan blijkbaar enkel open wanneer ik de server opstart...?

de poorten worden precies getriggered... maar het zal gelukt zijn door DMZ,

Mannen ik dank jullie enorm voor de hulp, jullie hebben me enorm geholpen!

Met vriendelijke groeten Marijn
In ipconfig staat uw intern adres op 192.168.1.5, en in uw port forwarding tabel staat 192.168.1.6.

De reden van uw probleem lijkt me vrij duidelijk...
Duvelz ... ben heel content dat het gelukt is, maar je moet wel met het volgende rekening houden ...

Je locaal ip adres was 192.168.1.5 ... dus moest je eigenlijk dat ip adres ingegeven hebben i.p.v. de 192.168.1.6 die je hebt ingegeven in LAN servers tabel.

Trouwens dat ip adres moest je ook ingeven in de DMZ ...
Reputatie 2
Badge +1
Toch goed om af en toe eens terug van 'af' te beginnen ;)