Vraag

Weeral een modem die stuk is

  • 15 October 2016
  • 32 reacties
  • 396 Bekeken

Is het normaal dat ik na bijna 2 jaar al aan de 5de modem zit ?

32 reacties

Reputatie 4
Dat is absoluut niet normaal, het probleem zal wel ergens anders zitten.
Vinden ze dit bij de support 080022800 dan wel normaal?
Reputatie 6
Badge +3
Als de modem niet te warm staat dan gaan die zeker 5 jaar mee.
Dus modem niet in de zon laten staan of in een klein kastje zonder verluchting.
Als dat niet het geval is, dan is er meer kans dat er iets anders aan de hand is.
Een omgevingtemperatuur van 20 graden is toch niet teveel. Nu beginnen ze al te zeggen dat het aan de lijn buiten gaat liggen. Terwijl ik rechtstreeks aangesloten wel tv kan kijken.
Vorige keer hebben ze aan de hoofdkast aan het straat vastgesteld dat er een verbinding was gemaakt met een andere lijn. Hoe dat kwam wisten ze niet. Nu zei de klantendienst dat ze waarschijnlijk buiten moeten gaan graven.
Alles wat die allemaal zeggen is altijd anders.
Reputatie 4
Dat is het klassieke verhaal als ze bij PXM niet direct de vinger op de wonde kunnen leggen dan wordt er voorgesteld om de de modem of decoder te vervangen, maar zoals ik het al vernoemd heb moet je er niet aan twijfelen dat het probleem ergens anders zit.
Je kan ook altijd eens vragen om eens happy house technieker aan huis te laten komen.
Reputatie 6
Badge +3
Je zegt rechtstreeks aangesloten dan werkt TV goed, wanneer werkt TV dan niet goed? Wat bedoel je dan met "onrechtstreeks"?
Via wifi.
Tussen modem en decoder is maar 2 m. Dus dan leg ik tot maandag een kabel.
Badge +4
Brute pech van steeds een modem te krijgen met fabricage fout? zou wel heel veel toeval moeten zijn om dit 5 keer na elkaar te hebben ......

PS: zit er niet teveel volt op uw elektriciteit ? 🙂 hehe
Reputatie 4
Tussen modem en decoder is maar 2 m. Dus dan leg ik tot maandag een kabel.
Als je met een bbox3 + wifi-bridge werkt zou dit op 2 m afstand toch geen problemen mogen geven, of er moet iets van materaail tussen zitten dat dit HF signaal zeer sterk beinvloed of ke moet met een stoorder zitten zoals voedingsadapters bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Badge +3
Het lijkt me eerder defecte wifi bridge dan modem.
Of het wifi kanaal is overbezet met signalen van de buren.
Probeer het wifi kanaal op de bbox te veranderen.
Reputatie 3
Het lijkt me eerder defecte wifi bridge dan modem.
Of het wifi kanaal is overbezet met signalen van de buren.
Probeer het wifi kanaal op de bbox te veranderen.

Daarvoor is de kans bij een wifi-bridge toch uiterst klein, geen drukbezette band en automatisch keuze van beste kanaal !
ik heb boven ook een wifi bridge staan en die ontvangt ook niets. Ik heb nooit problemen gehad met mijn wifi kanalen. ik heb 2 voedingsadapters tussen de verbinding steken, maar ik denk dat het wel normaal is dat je dat nodig hebt.
Reputatie 3
Boven, dat is wel een anderverhaal er kan bijvoorbeeld een betonvloer tussen zitten, dus materiaal die dit wifi signaal te veel dempt.
Bij 2.4 ga je dat ook minder vlug voor hebben, al kan het ook het geval zijn en in dit geval komt er nog bij dat je door wifi signalen van buren meer kunt gestoord worden.
het heeft altijd gewerkt. Dus het zal die modem wel weer zijn.
Reputatie 3
5 modems in twee jaar !!!!!
dan zou ik toch eerder aan de wifi bridge denken, als je kunt zet je wifi bridge dan even beneden dicht bij de modem, dan moet je toch ontvangst hebben.
zit je misschien met een bbox2 en twee wifi bridges die je gebruikt omdat je van twee netadapters spreekt of bedoel je ene van de modem en ene van de wifi bridge?
Badge +4
Raar dat er dan nog geen enkele technieker heeft gekomen om alles te checken, misschien kan je eens uw aanvraag doen voor een happy house controle.

https://nl.forum.proximus.be/aanbiedingen-promoties-4/happy-house-actie-35836
bbox 3 en twee van die laatste nieuwe bridges van proximus
Raar dat er dan nog geen enkele technieker heeft gekomen om alles te checken, misschien kan je eens uw aanvraag doen voor een happy house controle.

altijd een andere technieker gehad
Reputatie 3
Satori, als je een bbox3 hebt, heb je al gecontroleerd of die ook wifi uitzendt op 5GHz
Reputatie 3
bbox 3 en twee van die laatste nieuwe bridges van proximus

heb je dan twee decoders, en ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?
ja, 2 decoders
zend uit op 5GHZ
Reputatie 3
ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?
ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?

nee, alles al geprobeerd. heel het stappenplan overlopen en getest
Reputatie 3
Als er één van beide (wifi bridge-1 + decoder-1) of (wifi bridge-2 + decoder-2) goed werkt dan zal de fout zeker niet direct te zoeken zijn in de bbox3
Als er één van beide (wifi bridge-1 + decoder-1) of (wifi bridge-2 + decoder-2) goed werkt dan zal de fout zeker niet direct te zoeken zijn in de bbox3
werken allebei niet

Reageer