Vraag

Weeral een modem die stuk is

  • 15 October 2016
  • 32 reacties
  • 396 Bekeken

Is het normaal dat ik na bijna 2 jaar al aan de 5de modem zit ?

32 reacties

Dat zou dan wel heel straf zijn dat 5 modems sneuvelen in zo'n korte tijd en het moet dan nog het wifi gedeelte alleen zijn dat iedere keer sneuvelt want de decoders werken wel met utp kabel!
vind ik ook. Vorige keer was er een fout in de kast buiten zei de technieker. Zat een storing op, gelinkt met een andere telefoonlijn. Kreeg binnen goed signaal binnen. Maar kreeg de modem niet aan de praat.
Reputatie 3
Dat zou dan wel heel straf zijn dat 5 modems sneuvelen in zo'n korte tijd en het moet dan nog het wifi gedeelte alleen zijn dat iedere keer sneuvelt want de decoders werken wel met utp kabel!

Internetten via wifi-2.4 en wif-5 werkt wel dan ?
Ik veronderstel datJe decoders toch werken als je die direct verbindt met utp kabel aan de bbox3.
ja, die werken want heb die nog niet zolang. Zoals ik al zei zal het de modem wel weer zijn
Reputatie 3
Ik veronderstel datJe decoders toch werken als je die direct verbindt met utp kabel aan de bbox3.
Kan je niks afleiden uit de controle lampjes op wifi bridge
voedingslampje werkt bij de bridges, dat is alles
modem 2 lampkes die altijd branden, 1 extra van de kabel naar de decoder, wifi plimpt maar brand dan eventjes langer en plimpt dan verder
Reputatie 3
Kan je niks afleiden uit de controle lampjes op wifi bridge
Badge +4
Ze moeten wel in het stopcontact ;)
Nenee ik denk dat het verkeerd is aangesloten !
En er moeten minstens 5 blauwe lichtjes aan zijn op de modem.
Als er één van beide (wifi bridge-1 + decoder-1) of (wifi bridge-2 + decoder-2) goed werkt dan zal de fout zeker niet direct te zoeken zijn in de bbox3
werken allebei niet
Reputatie 3
Als er één van beide (wifi bridge-1 + decoder-1) of (wifi bridge-2 + decoder-2) goed werkt dan zal de fout zeker niet direct te zoeken zijn in de bbox3
ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?

nee, alles al geprobeerd. heel het stappenplan overlopen en getest
Reputatie 3
ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?
ja, 2 decoders
zend uit op 5GHZ
Reputatie 3
bbox 3 en twee van die laatste nieuwe bridges van proximus

heb je dan twee decoders, en ontvangen beide bridges dan geen wifi signaal?
Reputatie 3
Satori, als je een bbox3 hebt, heb je al gecontroleerd of die ook wifi uitzendt op 5GHz
Raar dat er dan nog geen enkele technieker heeft gekomen om alles te checken, misschien kan je eens uw aanvraag doen voor een happy house controle.

altijd een andere technieker gehad
bbox 3 en twee van die laatste nieuwe bridges van proximus
Badge +4
Raar dat er dan nog geen enkele technieker heeft gekomen om alles te checken, misschien kan je eens uw aanvraag doen voor een happy house controle.

https://nl.forum.proximus.be/aanbiedingen-promoties-4/happy-house-actie-35836
Reputatie 3
5 modems in twee jaar !!!!!
dan zou ik toch eerder aan de wifi bridge denken, als je kunt zet je wifi bridge dan even beneden dicht bij de modem, dan moet je toch ontvangst hebben.
zit je misschien met een bbox2 en twee wifi bridges die je gebruikt omdat je van twee netadapters spreekt of bedoel je ene van de modem en ene van de wifi bridge?
het heeft altijd gewerkt. Dus het zal die modem wel weer zijn.
Reputatie 3
Boven, dat is wel een anderverhaal er kan bijvoorbeeld een betonvloer tussen zitten, dus materiaal die dit wifi signaal te veel dempt.
Bij 2.4 ga je dat ook minder vlug voor hebben, al kan het ook het geval zijn en in dit geval komt er nog bij dat je door wifi signalen van buren meer kunt gestoord worden.
ik heb boven ook een wifi bridge staan en die ontvangt ook niets. Ik heb nooit problemen gehad met mijn wifi kanalen. ik heb 2 voedingsadapters tussen de verbinding steken, maar ik denk dat het wel normaal is dat je dat nodig hebt.
Reputatie 3
Het lijkt me eerder defecte wifi bridge dan modem.
Of het wifi kanaal is overbezet met signalen van de buren.
Probeer het wifi kanaal op de bbox te veranderen.

Daarvoor is de kans bij een wifi-bridge toch uiterst klein, geen drukbezette band en automatisch keuze van beste kanaal !
Reputatie 6
Badge +3
Het lijkt me eerder defecte wifi bridge dan modem.
Of het wifi kanaal is overbezet met signalen van de buren.
Probeer het wifi kanaal op de bbox te veranderen.
Reputatie 4
Tussen modem en decoder is maar 2 m. Dus dan leg ik tot maandag een kabel.
Als je met een bbox3 + wifi-bridge werkt zou dit op 2 m afstand toch geen problemen mogen geven, of er moet iets van materaail tussen zitten dat dit HF signaal zeer sterk beinvloed of ke moet met een stoorder zitten zoals voedingsadapters bijvoorbeeld.
Badge +4
Brute pech van steeds een modem te krijgen met fabricage fout? zou wel heel veel toeval moeten zijn om dit 5 keer na elkaar te hebben ......

PS: zit er niet teveel volt op uw elektriciteit ? 🙂 hehe

Reageer