Goeiedag,
Naar aanleiding van de commotie rond Telenet heb ik me wat zitten verdiepen in de courante downloadsnelheiden in België. Feit is dat ik nu een meer concreet beeld heb gekregen hieromtrent.
Ik weet al lang dat we nog op het zielige ADSL zitten en dat VDSL hier niet mogelijk is: ik heb hiervoor zowel http://www.lijntest.be/ als http://proximus.be/internetsnelheid gecheckt.
Onze downloadsnelheid? 3.9 Mbps.
Nu, de laatste jaren hebben we het ons niet zo erg aangetrokken. Mijn vader z'n werk betaalt de internetverbinding dus hoewel we niet zouden mogen klagen (wees gerust: dat snap ik), geraakt ons (vooral mijn) geduld stilaan op.
Daar komt nog bij dat m'n zus - die voorheen geen grootgebruiker was - in het weekend terugkeert van op kot en dan Netflix gebruikt waardoor u wel kunt verstaan dat als ik op Youtube zit en zij op Netflix, dit gewoonweg niet doenbaar is...
Hoe is het mogelijk dat Proximus zoveel berichtgeving brengt over VDSL en vectoring en DLM, terwijl er nog mensen op het oude ADSL zitten?
We hebben ver een jaar geleden eens naar de klantendienst gebeld. Ze zeiden dat we dit moeten 'aankaarten'. Nu vraag ik me toch serieus af waar we dit moeten 'aankaarten' als de 'klantendienst' het niet voor ons kan aankaarten.
Nu wens ik te weten:
- waar kaarten we dit aan?
- waar kunnen we zien wanneer de werken in het straat/de omgeving eindelijk gaan gebeuren?
Van 3 buren gaat hun router's zendbereik ver genoeg om hun SSID van hieruit te bepalen. Uit elk z'n SSID kan ik afleiden dat ze alle drie bij Telenet zitten... Om maar te zeggen: ik weet dat bepaalde straten minder voorrang krijgen als er weinig Belgacom/Proximus klanten zijn, maar uiteindelijk verwacht je toch dat elke straat uiteindelijk aan de beurt komt?
Nogmaals, we zijn ver 2015.
Ik wil uiteraard via PM het adres en Belgacom/Proximus telefoonnummer doorsturen.
Vriendelijke gefrustreerde groeten.
We zijn ver 2015 en zitten nog altijd op ADSL: wanneer geraakt dit eindelijk opgelost?
Toon eerste bericht
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.