We zijn ver 2015 en zitten nog altijd op ADSL: wanneer geraakt dit eindelijk opgelost?

  • 8 December 2014
  • 62 reacties
  • 1253 Bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Best toch nog eens een klacht indienen via► contact_email normaal contacteren ze je dan, maar bij u hebben ze dit dan niet gedaan ?
Als ze echt niks te bieden hebben en je ziet de mogelijkheid om naat bv TN over te stappen dan zou je dit nog kunnen overwegen als er toch in de nabije toekomst geen VDSL2 voorzien is voor u !
Ik kreeg zonet antwoord van 'Onze medewerkers':




Na verschillende testen is terug gebleken dat het nog steeds niet mogelijk is om over te gaan naar VDSL2.



Er is hierover nog geen enkele richtdatum gekend.



Best regelmatig eens de lijntest uitvoeren.



Alvast onze excuses voor het ongemak.





Tja... Toch wel jammer dat er nog geen richtdatum bekend is.


M'n vader zei eens dat 'ergens begin 2015' dit zou opgelost geraken. Waar hij dit vandaan haalde, had ik hem niet gevraagd. Misschien zei hij het wel gewoon om de discussie even te sussen lol.


Nu heb ik zwart op wit dat het niet zo zal zijn.


Toch eens zien of we dus naar Telenet kunnen overstappen.
Bijkomende vraag: Er staat daar:


Best regelmatig eens de lijntest uitvoeren.


Maar moeten er niet eerst werken in de straat/de omgeving gebeuren om VDSL2 mogelijk te kunnen maken? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben?


Of gaat het werkelijk zo zijn dat van de ene dag op de andere VDSL2 toegepast zal worden?


edit: Ik heb de vraag even gesteld aan 'Onze medewerkers'. :)

M'n vader zei eens dat 'ergens begin 2015' dit zou opgelost geraken



Dit zal slaan op het einde van de Vectoring uitrol voor diegenen die al op vectoring staan , maar dit geldt alleen voor mensen die die niet te ver van de glasvezelkast wonen en in Q1 2015 is het de beurt aan deze die op VDSL2 staan en een lijnlengte hebben minder dan 700 meter.


Als je nu op ADSL staat en er moet iets voorzien worden voor VDSL2 dan gaat dit niet zo maar in één twee drie er moet ook van de gemeente toelating gegeven worden van de gemeente uit. Het enigste geval waar het wel (soms met wat geluk) vlug kan gaan is als je op een volzette ROP zit zat en er bv een abonnee wegvalt die op VDSL2 aangesloten was en je zo in de plaats kunt aangesloten worden.
Laat ons een kat een kat noemen momenteel is het financieel beter bij Proximus prijs/kwaliteit dat was tenslotte ook de reden waarom ik indertijd bij TN ben weggegaan. Maar zoals aangegeven zijn dit pre-historische snelheden een provider onwaardig en vandaag de dag ongeloofwaardig bij de klant. Men moet niet afkomen met te stellen dat dit in gebieden gebeurd die veraf liggen en bijgevolg commercieel minder interessant want heb zelf ook geen hoge snelheden (gelukkig nog niet zo erg als boven genoemd maar zit ook op het randje) en woon in wat men noemt een kleine stad te midden het centrum. Kom zelf van een landelijk gebied waar mijn mogelijkheden op gebied van internet en tv veel beter waren. Het enige wat men steeds zegt dat is dat je regelmatig een speedtest moet doen.
Ja en als je de proximus internetsnelheid test doet dat werkt die nu voorlopig nog niet 😉 zouden ze dat nu met opzet doen omdat er voor het ogenblik veel van TN geïnteresseerd om over te stappen en dus ook in de internetsnelheid die ze zouden kunnen halen, en om ze alzo niet teleur te stellen,

'niet weet niet deert' duivel
Men is wel zo slim genoeg om dit in de voorwaarden te zetten dat je niet kan komen zagen over de gehaalde snelheden dus ergens ook een vorm van vervalsing. Om eerlijk te zijn wist ik ook niet welke snelheid ik hier ging kunnen halen omdat die toen nog niet beschikbaar was via proximus en moet je enkel afgaan op de praatjespagina (verkoopspagina). Wat mij betreft zou het toch de norm moeten zijn dat je 30 mbps behaald download dan laat ik nog de upload snelheid in het midden wat voor mij iets minder belangrijk is maar voor anderen dan weer wel.
Als er nog eens wat geld op overschot.Eerst de overlopers van Telenet wat goedkope geschenkjes toeschuiven en hun eigen jarenlange klanten in de kou laten staan.Wat krijgen wij voor onze trouw al die jaren?
Het omgekeerde zal in de toekomst ook wel nog eens gebeuren
Men zou er toch minstens voor moeten zorgen dat iedereen een aanvaardbare snelheid heeft, het zijn natuurlijk de mensen die al een goede snelheid hebben die je hier niet zult horen of nogal makkelijk zeggen dat je dan maar moet overstappen. Lees de kosten , meerkost en het verlies hier aan verbonden die niet iedereen zo maar kan dragen.


Het zal niet altijd om die reden zijn dat ze dit zeggen, maar als je zal moeten wachten tot ze daarvoor zullen zorgen dan kan je mss nog lang wachten en dan ben je vlugger overgestapt,(wat je 100% zelf moet uitmaken en je niet laten beïnvloeden door om het eender wie)

trouwens als ze dat zeggen zal dat ook niets veranderen aan de zaak en zal Proximus toch afgaan op de kosten baten analyse en op niks anders.
Als je juist verhuist bent sinds september en dan tot de vaststelling komt dat het hier veel minder is dan zijn helaas de centjes op om over te stappen komt daarbij dat TN te duur is ook kwa het nogal vlug wisselen van apparatuur. Ik heb dan ook zelf mijn decoders en develos gekocht en ben dus verplicht de kat uit de boom te kijken. Heb me trouwens ook ingeschreven bij die groepsaankoop die is niet enkel voor TN klanten bedoeld en heb de actie van deze mensen van in het begin gesteund. Hopelijk kan Mobistar op de kabel of waarom niet Proximus voor echte concurrentie zorgen.
Hoe meer concurrentie hoe beter, maar onderschat ze niet, en meer ga ik er niet over zeggen, want als je het systeem door hebt moet ik er verder ook niks over zeggen en degenen die het nu nog altijd niet door hebben, daar is het zeker verloren moeite.


Begrijpen wie begrijpen kan verrassing
Reputatie 4
Badge +1
asgaro,


u hebt duidelijk een !!!teergevoelige Proximus-Forum-snaar geraakt met uw post.


Op basis van:



werd mij verteld dat ze via interne communicatie vernomen hadden dat de centrale van Ninove, met inbegrip van alle straatkasten en dito extra ROP's, ressorteeert onder het 'Mantra' project. Dit houdt in dat alle klanten per definitie een upgrade krijgen van de verouderde ADSL technologie naar VDSL2 tegen 2018 (conform interview).

Een exacte richtdatum voor upgrade, zoals ook aan u gemeld door 'Onze medewerkers', is er niet.


Conclusie: er komt gegarandeerd een upgrade naar VDSL2 doch de datum ligt tussen 2015 en 2018
Moest het zo gemakkelijk zijn om via een post de gevoelige snaar te raken dan zouden al onze wensen opgevolgd worden ,


dat is heel goed nieuws Snor verrassing


Moest het maar waar zijn , en zo simpel zijn hé, dat nieuws was al lang voor de TS bekend.


Het belangrijkste is dat Belgacom al verleden jaar bezig was met het zoveel mogelijk bijplaatsen met ROP kasten en het opdrijven van de VDSL2 mogelijkheden en snelheden en dat de tweede fase nu begin volgend jaar start met Vectoring voor lijnen > 400m


En daarbij mag nog niet vergeten worden zelf al komen er ROP's bij dan zullen er altijd dicht en verder van die kasten wonen en zullen er altijd grote verschillen blijven in snelheden van laats ons zeggen 12 naar 100 Mbps, en afgelegen huizen dat is dan weer nog de vraag wat er uit de kosten baten analyse zal voor gevolg hebben! want je mag ook niet vergeten dat je dan mss wel op VDSL2 kunt staan maar dan zitten de verste aangeslotenen nog op een snelheid die ook de hogere ADSL snelheden haalden van 9Mbps.

Maar stap per stap gaan we vooruit en tegen dat iedereen aangesloten is op FTTH daar zullen we toch nog wat meer geduld voor moeten hebben 😉 maar ooit komt het er wel van.

Lees de kosten , meerkost en het verlies hier aan verbonden die niet iedereen zo maar kan dragen.



Kosten? Meerkost? Overstappen is gratis, er zijn geen opzeggingsvergoedingen meer. Telenet Whop kost evenveel als een Proximus Comfort Pack. Decoder en modem inbegrepen.


Devolo's kan je bij Telenet ook gebruiken, enkel een eventueel aangekochte decoder ben je kwijt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat de meerderheid is.


En dan zijn er ook nog de promoties die je krijgt als nieuwe klant.


Ik volg je volledig, 30 Mbps zou vandaag de dag een minimum moeten zijn. Feit blijft: dat is niet voor iedereen het geval en het is voor Proximus niet altijd mogelijk/wenselijk om er op korte termijn iets aan te doen.


Dan kan je twee dingen doen: steen en been klagen op internetfora, de klantendienst platbellen, Test-Aankoop contacteren en een jaar later nog steeds traag surfen; of een aanvraag indienen bij de concurrentie.



Hopelijk kan Mobistar op de kabel of waarom niet Proximus voor echte concurrentie zorgen.



De rechtbank heeft alvast beslist dat Telenet de kabel moet openstellen voor iedereen, ook voor Proximus en Mobistar. En Proximus is geïnteresseerd, dus laten we duimen! Hoe meer concurrentie, hoe beter.
Wouter kabel staat hier niet open dus 50 euro + activatiekost, 2 decoders, overlappingsmaand enz. komt daarbij dat er bij TN een heel pakket van 24,95 euro moet genomen worden om 13th street en syfy, netflix dus onbeperkt surfen (voor mij een vereiste) te hebben elkeen heeft andere noden en rekent dus anders. Maar goed dat is uw mening weet wel de telecom sector mij niet vreemd is want zelf in gewerkt en dus bijgevolg wel weet wat alles kost. Sinds ik mindervalide ben geworden 4 jaar geleden heb ik heel goed leren rekenen.
Dan kiest u heel bewust voor optie 1. Jammer genoeg denkt niet iedereen er zo beredeneerd over.


Ik hoop (oprecht!) dat het geschrijf en gebel iets uithaalt en dat u binnenkort ook kunt genieten van 'moderne' internetsnelheden.
Reputatie 7
Badge +1
Telenet heeft geen nPVR of TV replay, dus is dat niet altijd een alternatief als je veel samenvallende programma's wilt opnemen. Je kunt zelfs opteren voor een V5 mini, (halve huurprijs) die geen harde schijf meer heeft en dus enkel nPVR kan opnemen. de beperking van het aantal zenders (geen buitenlandse of boeketzenders denk ik) is de enige handicap.


BTW, op de sebsite staat de V5 mini in aankoop tg; 225€, dus dezelfde prijs als de V5...lijkt me niet correct.
Voor die prijs krijg je er waarschijnlijk een harde schijf bij duivel
Sinjoor, geen TV replay, surf eens naar ►Play
Snor,


Bedankt voor de link naar het artikel en het bellen naar de Proximus shop in Ninove!


Jammer dat 2015 tot 2018 wel zeer ruim is...


Om een voorbeeld te geven: momenteel is 1080p nog de standaard. Ultra HD (4K) is opkomend en tegen 2018 (op 3 jaar gebeurt veel in de ICT wereld) kan 4K al standaard zijn.


Alleja, tis om maar een perspectief te geven: wij zitten hier te foefelen om met 2 gebruikers tegelijkertijd naar 1 720p en 1 1080p stream te kijken. En terwijl gaan de ontwikkelingen op het internet wel verder, maar de internetverbinding wil niet mee.


Stilstand is achteruitgang. Maar nog eens DUBBELE achteruitgang als de services voor je internetverbinding wel evolueren maar je internetverbinding zelf niet. :P
En nu maar afwachten of die zo gegarandeerde update er op tijd gaat komen !!!


Als ze de technologie willen volgen wil dit zeggen dat er bandbreedte nodig is en als ze die willen blijven volgen dan zal het toch glasvezel worden, ik vind het zelf al heel fantastisch dat ze over die twee koperdraadjes (en zelf nog geen coax zoals bij TN) zo'n prestaties hebben kunnen verwezenlijken.

Het gaat hem tenslotte allemaal over kosten/baten en de overstap naar iedereen glasvezel in de huiskamer zal heel veel geld kosten en miserie want de gemeenten moeten ook nog eens toelating geven voor openbreken van de stoep enz......


Allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, een Ferrari kan mss wel 300km/u rijden maar de ,de wegen,verkeersdrukte enz... laat dit ook niet toe !
Sinds begin september 2015 zitten we op VDSL2!


De nodige verdeelkast stond al lang (meer dan een jaar alvast) in onze wijk en sinds eind augustus 2015 zou alle nodige infrastructuur gelegd zijn.


Ik wil Snor van harte bedanken omdat hij ons sinds mijn gemaakte topic hier, me via PM up-to-date hield omtrent onze specifieke situatie en ook allerhande technische info kon verschaffen die ik wel interessant vond.


Kortom: we zaten eerst nog op ADSL wat betekende: Down 3.9 Mbps - Up 0.4 Mbps.


NU: VDSL2 met Down snelheden tot circa 52 Mbps! En dit is gemeten via Wi-Fi (itt Ethernet) en was niét in dezelfde ruimte als waar de B-box 3 router staat. Zie screenshot: https://i.imgur.com/dNgRPE9.jpg


Upload speeds is rond de 5 Mbps in bovenstaande screenshot.


Blijkbaar is dit alles tot stand kunnen komen via het Mantra-project dat Proximus momenteel aan het uitvoeren is. Mijn gemeente, Ninove, is naast Ronse een van de eerste gemeenten die hier voordeel uit kunnen halen.


Na al die jaren nu, eindelijk, wel terecht tevreden van Proximus. :)

Reageer