Vraag

WAP in combinatie met een BBOX-2?

  • 2 February 2017
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Heeft het zin dat ik mij een Wireless Acces Point (WAP) aanschaf om het wifi-signaal te versterken naar mijn Apple iPad die twee verdiepen hoger ligt? Regelmatig heb ik immers signaalverlies. Welk merk en type WAP kunnen jullie mij aanraden?

5 reacties

Is het signaalverlies te wijten aan te lage wifi ontvangst of door gestoord te worden door naburige wifi gebruikers.
Ontvangst niveau kan je eventueel nakijken met een > wifi analyser
De download/upload snelheid (Mbps) is te laag.
Dit kan ook te wijten zijn aan door het feit dat je wifi kanaal gestoord wordt door naburige wifi gebruikers misschien eerst eens uitvissen met zo'n wifi analyser (zie link hierboven).
PS: Je kan ook altijd werken met PLC adapter Wi-Fi extender die Proximus ook verkoopt.
Met PLC heb ik geen goede ervaring gehad. Ik heb dit geprobeerd om draadloos TV te kunnen zien en dat ging helemaal fout. In de plaats daarvan werk ik nu met twee Ruckus-toestelletjes en dat werkt wel goed. Ik zal zoeken of ik ook zo een tooltje voor iPad kan vinden. Bedankt voor je hulp!
Ter verder inlichting: De ruckus is nu vervangen door een wifi-bridge en het voordeel is als je een b-box3 hebt dat je er maar één nodig hebt want er zit ene ingebouwd in de b-box3.
De wifi bridge kan je ook als repeater gebruiken, zie > hier en heeft ook twee ethernet poorten.

Reageer