Beantwoord

Traag internet en onderbrekingen

  • 7 November 2017
  • 33 reacties
  • 747 Bekeken

Sinds een paar dagen zijn er onderbrekingen van het internet regio Menen, Wevelgem, zelfs in Kortrijk. meerdere mensen hebben dit opgemerkt en het zou al een paar keer gesignaleerd zijn. Op het eerste zicht werd er geen gevolg aan gegeven. Zijn er nog mensen die die hinder ondervinden?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 8 November 2017, 10:04

Bekijk origineel

33 reacties

niet echt maar valt mij nu op dat dit ook regelmatig (schommelt) maar 2,5 Mbps is ( gemeten op de zelfde laptop)
Upload is bij mij nu ook de laatste tijd laag 2,5 Mbps. (via fon haal ik dan 3,5 Mbps.)
13 minuten later 4,5 Mbps

betekend dit dat je ook problemen hebt martin?
Upload is bij mij nu ook de laatste tijd laag 2,5 Mbps. (via fon haal ik dan 3,5 Mbps.)
13 minuten later 4,5 Mbps
nog steeds hetzelfde probleem bij mij
Mijn probleem is opgelost: de oude stekkeraansluiting met adapter werd vervangen door een nieuwer model, zodat de splitter rechtstreeks op de aansluiting kon. Ik heb nu inderdaad meer dan 60 Mbits. Een pluim voor de technieker. Bij proximus heb ik wel enige bedenkingen. Bij de overschakeling naar vdsl2 zijn ze indertijd een paar keer langsgekomen en werd daarover niks gezegd. Blijkbaar haalde ik na de overstap ook nooit meer dan 8 - 10 Mbits, net zoals bij mijn ADSL. Ik dacht dat dit aan de verouderde aansluiting lag. Maar het ergste vind ik, dat proximus een aansluiting, zonder verwittigen zomaar terugzet naar 9MBits - vandaar dat ik het niet eens doorhad - en ik uiteindelijk dit onrechtstreeks 4 maand later te weten kom, na het signaleren van een paar onderbrekingen en het verder teruglopen van de snelheid tot nog 3Mbits. Ik heb dus 2 jaar betaald voor een internet maxi (100 MBits), terwijl ik ook die 9 Mbits zou gehad hebben met het goedkoopste internetabonnement. Zonder die onderbrekingen zou dat dus nog jaren verdergegaan zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Voorlopig nog geen nieuws, heb nog eens een mail gestuurd om een update te vragen, we houden je op de hoogte.

Groeten, Kim
Het is doorgestuurd naar het modem team maar wij wachten nog op feedback van hen.
en al meer nieuws? heb het gisteren nog voorgehad. enkel bij het gamen van WW2 vlieg ik er totaal uit. heb eens een post op FB gestart en blijkbaar zijn er nog mensen die het voorhebben.... neemt proximus contact op met de activision?
Reputatie 7
Badge +4
Drik, dit is inderdaad een oude aansluiting. Ik zou het toch naar mijn collega's willen doorsturen om te kijken of zei het niet in orde krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Het is doorgestuurd naar het modem team maar wij wachten nog op feedback van hen.
Dit is de binnenkomende kabel, waar ik al 20 jaar naar verwijs: paraffinepapier is niet dadelijk de beste isolator, zeker niet als het wat vocht opneemt

We gaan laten na kijken waarom de modem blokkeert en de verbinding weg valt.

beste heeft u al meer info verkregen? wanneer mag ik hieromtrent iets vernemen?
Ik weet echt niet goed wat er nog kan gecontroleerd worden. Het is wat het al jaren is en de aansluiting van buiten naar binnen, nog loden kabeltje van al bijna 100 jaar oud wordt er niet jonger op, maar dat kan het probleem niet zijn, zeggen de techniekers ... Er staat hier één pc en één decoder TV, de aansluiting is de eerste ... dat is het. Het enige wat ik nog kan doen is mijn telefoontoestel aan het eerst contactpunt afkoppelen en het tweede toestel in de keuken eveneens afkoppelen, zodat er geen telefoon meer is, dan zijn we echt uitgepraat.

dirk van waar bent u ergens?
Ieperstraat Menen
Ik weet echt niet goed wat er nog kan gecontroleerd worden. Het is wat het al jaren is en de aansluiting van buiten naar binnen, nog loden kabeltje van al bijna 100 jaar oud wordt er niet jonger op, maar dat kan het probleem niet zijn, zeggen de techniekers ... Er staat hier één pc en één decoder TV, de aansluiting is de eerste ... dat is het. Het enige wat ik nog kan doen is mijn telefoontoestel aan het eerst contactpunt afkoppelen en het tweede toestel in de keuken eveneens afkoppelen, zodat er geen telefoon meer is, dan zijn we echt uitgepraat.

dirk van waar bent u ergens?
We gaan laten na kijken waarom de modem blokkeert en de verbinding weg valt.

ok bedankt. de modem is een technicolor. weet niet of dit helpt. is trouwens ook een recente daar mijn anderen geen wifi 5.0 meer uitgaf. (denk dat je dit kunt zien)
Reputatie 7
Badge +4
We gaan laten na kijken waarom de modem blokkeert en de verbinding weg valt.
Sven, Ik heb het doorgestuurd voor nazicht.

ok bedankt. Wat zal er precies gecheckt worden?
Reputatie 7
Badge +4
Sven, Ik heb het doorgestuurd voor nazicht.
Ik weet echt niet goed wat er nog kan gecontroleerd worden. Het is wat het al jaren is en de aansluiting van buiten naar binnen, nog loden kabeltje van al bijna 100 jaar oud wordt er niet jonger op, maar dat kan het probleem niet zijn, zeggen de techniekers ... Er staat hier één pc en één decoder TV, de aansluiting is de eerste ... dat is het. Het enige wat ik nog kan doen is mijn telefoontoestel aan het eerst contactpunt afkoppelen en het tweede toestel in de keuken eveneens afkoppelen, zodat er geen telefoon meer is, dan zijn we echt uitgepraat.
RobrechtB zie ook mijn topic: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/rood-lampje-internet-bij-de-game-call-of-duty-ww2-41415
Dag Sven, ik zie dat je lijn en verbrekinge heeft gehad op 7/11 om 12:42 en sinds dan verbonden staat zonder enige verbreking. Ik zie wel dat jij de dagen er voor korte sessie tijden had. Iets wat niet het geval is bij dirkdesreumaux. Heb je sinds gisteren nog 12:47 nog verbrekingen gehad?

ja die korte sessie tijden (vrijdag/zaterdag/zondag) waren toen ik aan het gamen was met de nieuwe Call of duyt WW2 en mijn internet er constant uit vloog met als gevolg dat ik mijn router moest heropstarten daar ik mijn WIFI niet meer ging noch de TV.
inzake de verbrekingen van gisteren kan ik verder niet melden daar ik dan aan het werk was.
Reputatie 7
Badge +4
Normaal zou het in die tijd wel moeten lukken. Als je mij en nummer doorstuurt laat ik en team van specialisten je terug bellen en zei kunnen een van hun techniekers langs sturen om het eens ter plaatsen te bekijken. Indien het nu niet past kan kan je ons iets sturen als je terug bent en dan kijken we het dan eens na.
In de loop der jaren zijn ze al meerdere keren langsgeweest, altijd is er een probleem, of er was geen aftakdoos, die is er nu wel, of ik tak niet af op het eerste contactpunt, wat ik dus 100% zeker wel doe, of het ligt aan de Bbox, wijziging daarvan naar BBox3 gaf ook geen oplossing. Dan was het het stopcontact, de laatste technieker haalde het uit de muur om het te controleren en liet het nadien gewoon uit de muur hangen, maar er is niks opgelost. Ik zie dus niet goed in wat er nog kan opgelost worden met een technieker langs te sturen. Veel ruimte is er trouwens niet meer want ik vertrek op 14/11 terug naar Oostenrijk voor 2 maand.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sven, ik zie dat je lijn en verbrekinge heeft gehad op 7/11 om 12:42 en sinds dan verbonden staat zonder enige verbreking. Ik zie wel dat jij de dagen er voor korte sessie tijden had. Iets wat niet het geval is bij dirkdesreumaux. Heb je sinds gisteren nog 12:47 nog verbrekingen gehad?
Ik zie dat er gisteren om 12:55 en verbrekingen was van de lijn sinds dan niet meer. Wel staat je lijn op en 9Mbps repair profiel daar aansluiting niet goed is. Wij meten verschillende stubs op je lijn. Staat de modem rechtstreeks op het eerste contact punt aangesloten de NTP2007? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html#/bbox3 Je modem moet rechtstreeks op de NTP aangesloten zijn.

beste ik ben ook van Menen en heb sinds vrijdag 03/11 ook dezelfde problemen. Na enige tijd rode led van het internet en alles ligt eruit. mijn schoonbroer (rekkem) heeft het ook en mijn moeder (wevelgem) keek gisteren enkel tv en plots was haar internet verdwenen.
er zijn geen veranderingen gebeurt sinds jaren... enkel zaterdag mijn ps4 een statisch adres gegeven omdat ik hoopte dat het zich niet meer voordeed. (ik dacht dat mijn ps4 de oorzaak was) blijkt dus van niet.

ik merk op dat het wat overal is. er zijn mensen in brussel & gent die ook dezelfde problemen hebben.
Reputatie 7
Badge +4
die onderbrekingen zijn normaal ik heb en test gedaan om te zien of de lijn op zijn normale snelheid kan maar se springt terug van van de 70Mbps naar de 9Mbps. Omdat op te lossen zal er iemand van ons moeten langskomen om alles eens ter plaatsen te bekijken. Daar ik verschillende stubs kan zien. kan je ons via en privé bericht je gsm nummer sturen + enkele datums dat er iemand mag langs komen? https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer