Beantwoord

Traag internet en onderbrekingen

  • 7 November 2017
  • 33 reacties
  • 747 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Enkele minuten geleden waren er weeral 2 onderbrekingen, dit keer zonder rode Led's
Nu branden er geen rode Led's, Dit gebeurt enkel als er een onderbreking komt. Er zijn geen twee toestellen aangesloten, tenzij de proximus TVdecoder via de bbox3 (en die staat quasi altijd volledig uitgeschakeld). Op 27/7/2017 was ik zelfs niet in België, ik ben maar terug sinds 15 september. Tot eergisteren was er geen merkbare snelheidsvermindering. Ik zit al jaren op een bruikbare maar redelijk lage snelheid. Ik hoor ook al minstens 25 jaar dat er een probleem is met de lijn. De aansluiting is nog van voor de tweede wereldoorlog (geen aftakdoos, wel loden bol, die ik indertijd zelf openpeuterde om tegemoet te komen aan de eis van Belgacom omdat die ervan overtuigd waren dat er altijd een aftakdoos moest zijn) en ik zit op 30m van een verdeelkast.
Reputatie 7
Badge +4
Je lijn staat al op die 9Mbps sinds 27/7/2017.

Welke ledjes branden rood?Als de Leds LAN en wifi van de b-box3 rood branden, heeft je een IP conflict op je installatie.

Kijk na of er geen twee toestellen zijn met hetzelfde IP adres. Dit kan door er vaste IP adressen geconfigureerd zijn die in toestellen die bekabeld of via wifi verbonden zijn met de b-box3;
Aan de aansluiting is de voorbije jaren niks veranderd, de modem is rechtstreeks op de NTP aangesloten. Gisteren was er een onderbreking, de dag voordien ook en telkens gaan er rode LED's branden op de BBox3.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat er gisteren om 12:55 en verbrekingen was van de lijn sinds dan niet meer. Wel staat je lijn op en 9Mbps repair profiel daar aansluiting niet goed is. Wij meten verschillende stubs op je lijn. Staat de modem rechtstreeks op het eerste contact punt aangesloten de NTP2007? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html#/bbox3 Je modem moet rechtstreeks op de NTP aangesloten zijn.
Ik bedoelde dat je de test kon doen indien je internet er effen terug is, want je spreekt van "er zijn onderbrekingen" dus ging ik er vanuit dat er ook soms verbinding is, enfin indien dit niks aan het ligt brengt zou ik nog eens de vraag stellen met je klantgegevens in een privébericht door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Bedankt Martin, als het internet niet beschikbaar is, kan je de status van het netwerk ook niet raadplegen. Nu kan het wel, maar analyse van de lijn of de lijn testen en de status van het netwerk is ook niet beschikbaar, wegens 'onderhoudswerken'. Het is al enkele dagen bezig en meerdere mensen hebben proximus gecontacteerd - volgens hen zonder resultaat. Zelfs bij werkend internet verschijnt af en toe de boodschap dat de cloud niet verbonden is en het werkt traag ... soms heel traag.
Geven ze dit niet aan van zodra je naar de helpdesk belt 0800 22 800 of kan je het niet zien als je naar http://proximus.be/login (Myproximus) surft om de status van het netwerk te bekijken.

dan op "mijn support" klikken voor netwerkstatus
en verder kan je "start test" klikken om te zien wat dit als resultaat geeft.
dan kan je verder ook nog kiezen voor "start analyse"

Reageer