Test snelheid internet van TESTAANKOOP !!!

  • 29 December 2015
  • 55 reacties
  • 3127 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

.... Ge kunt het vergelijken met de anschaf van een auto in theorie kan hij honderd per uur rijden maar in werkelijkheid maar 20.

Niet helemaal juist .. In theorie en in praktijk kan hij 100 maar de baan is zo slecht dat ge niet rapper kunt dan 20 😃 .. als men u een autostrade geeft dan zal hij wel 100 bollen 😉
Reputatie 1
Badge
Er zijn nogal wat factoren die die snelheid bepalen. Hier zit ik op een Bbox 3 (en volgens dat tooltje) op een 230 m. van die Proximus bak. En daarmee is het met vectoring blijkbaar geen probleem om een 100/20 profiel te hebben.
Als die bak op 200 m. staat (en dat ook de effectieve leidingafstand is), dan zou je toch hoger moeten geraken dan wat je nu hebt.
Maar hoe meet je bv. je snelheid ? Is dat met een Bbox3 modem of een andere (want een Bbox2 op Wifi zal je inderdaad een snelheid geven die niet hoger is dan een 17 Mb/s).

Als ik dicht genoeg bij de Bbox3 zit, en op de 5 GHz band dan lukt het blijkbaar om wel de volle snelheid te halen (dan heb ik een Wifi verbinding op een 300 Mb/s), maar de beste methode is nog altijd via een kabeltje testen (want dan heb je een "echte" Gbit verbinding (normaal), zodat dat zeker geen vertragende factor kan zijn).
Als je een bbox3 van sagemcom hebt kan je uw lijnsnelheid nog uitlezen maar met een Tool .
ik heb thuis een Bbox3 van technicolor of zo iets geen sagem ik woon op ongeveer 200 a 250meter van de Belgacom verdeelkast heb op mijn computer een netwerkkaart 10/100/1000 zitten ik maak verbinding via een bekabeld netwerk. Ik heb geprobeerd of mijn snelheid verbeterd door mijn telefoonkabel(VVT) te vervangen door een UTP6 kabel snelheid veranderd niet. De Bgcintro die bij mij binnenkomt is voor zover ik weet 40 jaar of ouder( van voor 1975) mogrelijks ligt daar het probleem. Verwacht toch aangezien de afstand tot de verdeelkast 50% van de opgegeven snelheid te halen, niet dus ik haal met moeite ¼ van de opgegeven snelheid ik betaal dus heel veel lucht.
ik heb thuis een Bbox3 van technicolor of zo iets geen sagem ik woon op ongeveer 200 a 250meter van de Belgacom verdeelkast heb op mijn computer een netwerkkaart 10/100/1000 zitten ik maak verbinding via een bekabeld netwerk. Ik heb geprobeerd of mijn snelheid verbeterd door mijn telefoonkabel(VVT) te vervangen door een UTP6 kabel snelheid veranderd niet. De Bgcintro die bij mij binnenkomt is voor zover ik weet 40 jaar of ouder( van voor 1975) mogrelijks ligt daar het probleem. Verwacht toch aangezien de afstand tot de verdeelkast 50% van de opgegeven snelheid te halen, niet dus ik haal met moeite ¼ van de opgegeven snelheid ik betaal dus heel veel lucht.
Je zegt: Ik heb geprobeerd of mijn snelheid verbeterd door mijn telefoonkabel(VVT) te vervangen door een UTP6 kabel snelheid veranderd niet
Dat is zeker en vast niet altijd het geval dat dat beter is zelf omgekeerd als je een lange kabel hebt is vvt zelf beter omdat verzwakking wordt groter in functie van de diameter van de geleiders.
je zegt: ik haal met moeite ¼ van de opgegeven snelheid ik betaal dus heel veel lucht
wat bedoel je met de opgegeven snelheid deze die je zou moeten halen is deze die hier als minimum aangeduid staat:
jouw internetsnelheid
ik haal dus inderdaad de minimum snelheid:@ zou het kunnen omdat in de konfiguratie van mijn modem de DNS niet aan staat?
Ik weet dat brengt veel verwarring, de internetsnelheid die aangegeven staat bij je Proximus pack, dat alleen maar geldt als je lijn deze aankan ! staat dan natuurlijk maar pas verder vermeld onder de voorwaarden !!
dit word hier een oeverloze discussie ,jullie van Proximus proberen jullie gelijk te halen met te stellen dat de opgegeven snelheden enkel theoretische snelheden zijn en ik zeg als er op jullie site staat dat er zo'n snelheid is (70Mbps) dan maakt mij dat geen moer uit dat dit theorie is bij mij telt de praktijk en die is heel wat anders dan jullie theorie. Laat het mij zo stellen uw werkgever betaalt u in theorie een loon van ...€ maar in de praktijk krijgt ge maar een ¼ zal niet lang duren denk ik.:@
Ik denk dat je het verkeerd voor hebt, volgens mij heeft er hier in deze topic nog niemand van Proximus zelf gereageerd, er wordt alleen aangehaald hoe het zit bij Proximus of beter gezegd wat er op de site van Proximus te vinden is, maar deze regeltjes hebben wij niet uitgevonden en die gelden eveneens voor ons als klant van Proximus.
Trouwens je kan dit vinden op de site waar de packs beschreven worden.
vanwaar ik deze ook gehaald heb en hieronder kopieer:
Snelheden

Internet Comfort:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 6 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 50 Mbps, uploadsnelheid: 20 Mbps

Internet Maxi:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 8 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 50 Mbps, uploadsnelheid: 20 Mbps

Uw downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, uw computerinstallatie en de binnenbekabeling.
Enkel als deze 3 optimaal zijn, kunt u genieten u van de maximale snelheid.
Om de snelheid bij u thuis te kennen, surf naar internetsnelheid
Waarom vraagt bvb Elsa het juiste antwoord

niet aan de expert bij Proximus zelf.

DAT hij antwoorde, met gezag.



Stilaan wiegde Pr. ons in slaap.



Louis Lagae
who cares ... met decoders actief .. en in zone 2 !

Niet slecht 😉 Uw lijnprofiel is dan 85/10 of mss 85/15

Je zegt Louis: "Waarom vraagt bvb Elsa het juiste antwoord niet aan de expert bij Proximus zelf."
Omdat Elsa een Proximus klant is als u en vele anderen hier op het forum, die haar opgedane ervaringen wilt delen met de forumleden en dus zou jij Louis net als ik en iedereen trouwens de uitleg kunnen vragen aan een expert, en ook deze die de vraag of het probleem stelt, want ik ben hier tenslotte de probleemsteller niet of de de vragende partij niet in dit topic, ik kan alleen maar mededelen wat ik weet uit lange jaren ervaring en wat ik bv allemaal opstoken heb van ....en via via, niet meer en niet min, en ik vraag niet liever dat de experts van PX hier een uitleg zouden geven op de gestelde vragen of problemen.
En nogmaals de antwoorden die hier staan kan iedereen terugvinden op de Proximus site net zoals ik ze gevonden heb.
Ik denk dat je het verkeerd voor hebt, volgens mij heeft er hier in deze topic nog niemand van Proximus zelf gereageerd, er wordt alleen aangehaald hoe het zit bij Proximus of beter gezegd wat er op de site van Proximus te vinden is, maar deze regeltjes hebben wij niet uitgevonden en die gelden eveneens voor ons als klant van Proximus.
Trouwens je kan dit vinden op de site waar de packs beschreven worden.

Sorry Elsa als ik u verkeerdelijk voor een werknemer van Proximus aanzag, niettemin blijft het feit dat wat op de website van Proximus staat niet klopt met wat in de werkelijkheid is. Heb daarvoor al verschillende keren gebeld met de dienst van Proximus met de vraag hoe het komt dat mijn snelheid maar 16,5Mbps is en telkens krijg ik hetzelfde antwoord" sorry mijnheer maar u krijgt wat uw lijn aankan" verder kunnen wij voor u niets doen, einde gesprek
vanwaar ik deze ook gehaald heb en hieronder kopieer:
Snelheden

Internet Comfort:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 6 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 50 Mbps, uploadsnelheid: 20 Mbps

Internet Maxi:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 8 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 50 Mbps, uploadsnelheid: 20 Mbps

Uw downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, uw computerinstallatie en de binnenbekabeling.
Enkel als deze 3 optimaal zijn, kunt u genieten u van de maximale snelheid.
Om de snelheid bij u thuis te kennen, surf naar internetsnelheid
Reputatie 5
Badge +1
Beste mensen, voor hetzelfde maandbedrag als jullie krijg ik van Proximus nog géén 6Mbps aangeboden....
Wat zouden jullie denken als je dan mensen ziet met huidige snelheden 85/15 - 100/20 en van Proximus net te horen krijgt dat er na 10 jaar nog geen datum voor omschakeling naar VDSL bekend is?
Zoals ik in een andere draad schreef ...

http://www.scarlet.be/nl/
Reputatie 5
Badge +1
Zoals ik in een andere draad schreef ...

http://www.scarlet.be/nl/


Je bedoelt dus die onderneming die sinds februari 2008 deel uitmaakt van PROXIMUS?
Heb jij dan thuis nog gewoon adsl, had dat vroeger ook en heb gewoon een b-box weest halen in het proximus center en drie dagen nadien had ik vdsl, snelheid is ook niet om naar huis over te schrijven 16,5Mbps maximum meer kan mijn lijn volgens proximus technici niet aan:?
Was het maar allemaal zo simpel hé gewoon een bbox halen en je krijgt nog VDSL bovenop, dan zou Tim al lang een nieuwe gaan halen zijn 😉
reacties geven hun verschijningsdatum niet weer. Wat verwarrend kan werken.

Proximus waar is het probleem om dit niet te doen?

Welke moderator, community manager, . . . zegt eens iets dat Proximus bindt?


Louis Lagae 26 jan 2016 22:46
Reputatie 5
Badge +1
Heb jij dan thuis nog gewoon adsl, had dat vroeger ook en heb gewoon een b-box weest halen in het proximus center en drie dagen nadien had ik vdsl, snelheid is ook niet om naar huis over te schrijven 16,5Mbps maximum meer kan mijn lijn volgens proximus technici niet aan:?
Beste Cogwil, het is hier Telenet niet he.. 😃 Bij Proximus wordt een strikt onderscheid gemaakt in de mensen waarin men wil investeren en deze waarin men dat niet wil doen, of: op de technologie waarop het verdeelpunt bij jou in / rondom je straat staat. 90% van hun klanten zit op de 'hoge' snelheid, waaronder jij dus (al weet ik best dat je 16,5 moeilijk hoge snelheid kan noemen in vergelijking met Telenet) en 10% van hun klanten zit net zoals +/- 20 jaar geleden op ADSL. Dit komt neer op 6Mbps of minder. Beide betalen evenveel.
Ik word door Proximus tot de laatste groep gerekend.
Mijn raad voor u: Als de snelheid belangrijk is, ga dan snel naar Telenet want het zal even duren vooraleer uw 16,5 nog naar een hoger cijfer zal veranderen terwijl ze bij Telenet nu al steeds vaker aan 3 cijfers geraken en dat in de nabije toekomst ook veel meer wijdverspreid zullen kunnen blijven doen!
Weeral kort door de bocht ... ongeacht .. ge moet uw huiswerk maken .. Die "3 cijfers" is leuk maar evengoed "reclame" .. ge moet het prijskaartje er eens naast leggen .. en als 's avonds iedereen thuis komt en op Internet gaat dan zakken die fameuze "3 cijfers" als een steen naar beneden ... Techniek is een "no BS" technologie hoor, mirakels bestaan daar niet !
Reputatie 5
Badge +1
Weeral kort door de bocht ... ongeacht .. ge moet uw huiswerk maken .. Die "3 cijfers" is leuk maar evengoed "reclame" .. ge moet het prijskaartje er eens naast leggen .. en als 's avonds iedereen thuis komt en op Internet gaat dan zakken die fameuze "3 cijfers" als een steen naar beneden ... Techniek is een "no BS" technologie hoor, mirakels bestaan daar niet !

Voor zover ik weet beweer jij nog nooit Telenet te hebben gehad dus hoe kan je hierover meespreken? Ik heb beide gehad en ik raad aan: Telenet. Voor die 10 euro/maand verschil krijg je een 10x betere internetservice! Niet twijfelen!
Begrijpend lezen is ook uw sterkste kant niet he ... en "get over it dude" .. ga naar Telenet, probleem opgelost !
te duurzaam in zijn afbreken, die regulus. Ik laat hem links liggen.



LL 27.01.16 0:30

Reageer