Beantwoord

Teletekst NOS

  • 30 April 2017
  • 74 reacties
  • 2539 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Ik heb hetzelfde te horen gekregen. Wij hangen gewoon aan een touwtje.
Ik heb een vriendelijke persoon aan de lijn gekregen die mij dezelfde uitleg als Sabine gaf. Wel een klantvriendelijke politiek van Proximus om de mensen zo voor een voldongen feit te plaatsen. Ik erger mij hier enorm aan. Morgen komt er iemand voor een "Happy house". Ik sta er op mijn opnames te behouden, anders wordt het een "Unhappy house".
Reputatie 6
Badge +1
Mensen die nog een V4 hebben, grijp je kans en ruil hem om. V5mini een wereld van verschil
Ja grijp uw kans waarom niet, maar voor mensen die hun v4 gekocht hebben is het wel 8€/maand neertellen (5€ als het je 2de of 3de decoder is)

correctie: sorry mijn redenering van 8€/maand is verkeerd want het zijn alleen gehuurde v4's die omgeruild kunnen worden, dus die kosten nu ook al 8€/maand of 5 €/maand.
Dat is niet het einde van de V4 er zullen nog updates komen.
bedankt voor je antwoord Jimmy O,
maar geef toe dat het wel raar is dat Prox voorstelt te ruilen voor een v5 (wat zeker geen nadeel is) niettegenstaande dat de software toch zal geupdated worden (dus TT bug ook opgelost zal zijn), gezien het omruilen normaal gezien alleen gebeurt bij defect.
Ik hoop dat de nte software binnenkort op de V4 decoders geladen wordt. V4 kijkers betalen evenveel voor het basispakket. Er is dus werk aan de winkel. Ik vind het ook niet kunnen dat er ineens geen teletekst meer is op de npo's op de V4 decoders. Of hopelijk is het verholpen met de komst van de npo's in HD. Graag dan met teletekst.
Timm1983
een volgende software update zou dit eigenllijk moeten terug in orde brengen
Dat die software update dan maar rap komt ! Ik wil die TT terug !
je kan eventueel ingaan op het aanbod van Sabine

Hi everyone
Juist bevestiging gekregen.
Er blijkt effectief een probleem te zijn met oproepen van TT op de v4 decoders Prx. Enkel de ondertitels zouden nog werken.
Om dus volop van TT te kunnen genieten op de NPO zenders is de beste oplossiing een omruiling naar een V5 decoder te doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html
P.s. Vergeet hierbij niet:
opnames op de server worden overgezet naar nieuwe decoder
opnames specifiek op de harde schijf van deze decoder gaan verloren hierbij
Mvg Sabine
Hi everyone
Juist bevestiging gekregen.
Er blijkt effectief een probleem te zijn met oproepen van TT op de v4 decoders Prx. Enkel de ondertitels zouden nog werken.
Om dus volop van TT te kunnen genieten op de NPO zenders is de beste oplossiing een omruiling naar een V5 decoder te doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html
P.s. Vergeet hierbij niet:
opnames op de server worden overgezet naar nieuwe decoder
opnames specifiek op de harde schijf van deze decoder gaan verloren hierbij
Mvg Sabine
Wat voor een belachelijke reactie is dat nu weer van Proximus. Ik wil geen andere decoder, ik wil mijn huidige decoder behouden en TT op de Nederlandse zenders.
Er moeten bij Proximus toch voldoende bekwame IT-medewerkers zijn die deze softwarefout kunnen oplossen;
Of zitten die allemaal bij de concurentie ?

Proximus : jullie hebben een fout gemaakt. Los die dan op ! Wees eens een keer echt klantvriendelijk.
Toch wel ongelofelijk dat Proximus daar niet de minste communicatie over geeft; Waar dient dat info-channel anders voor ?
En ik ben daar niet zo zeker van dat dit opgelost zal worden.
Reputatie 6
Badge +2
Men kan desnoods ook NOS tt raadplegen op het internet hetzij via de webpagina nos.nl/teletekst hetzij via NOS tt app op tablets en smartphones.

http://nos.nl/teletekst
En als je decoder defect is kan je zelfs TV kijken via de webpagina http://ProximusTV.be (of de proximusTV app 😉 🙂
Beste Alexander,

Bedankt voor je reactie.

Maar de bedoeling (en volgens mi het grote voordeel van TT) is dat je alles onder Ă©Ă©n knop vindt.
Als ik TT op internet wil bekijken, kan ik evengoed de nieuwssites bekijken.
En dat wil ik niet, want de berichten daar zijn veel te uitgebreid en moeten telkens afzonderlijk opgezocht worden.
Op TT krijg je korte , maart toch inhoudelijk volledige info. Op 10 minuten had ik de volledige TT doorlopen en was ik weer helemaal op de hoogte van sportuitslagen en actualiteit.
En wou ik toch iets meer duiding, dan ging ik wel op het internet kijken.
En als je decoder defect is kan je zelfs TV kijken via de webpagina http://ProximusTV.be (of de proximusTV app 😉 :)

Inderdaad Martin en de proximusTV app gebruik ik dan ook regelmatig;
Maar daar kan je ook geen TT bekijken.
Bij ons thuis is ons vader ook al altijd grote fan geweest van TT op TV en dat TT op VRT weggevallen is vondt hij ook heel spijtig.
Maar ja wat wil je tegenwoordig moet het allemaal via internet, met de smartphone in de hand komt men door gans het land 😀
Reputatie 6
Badge +2
Beste Alexander,

Bedankt voor je reactie.

Maar de bedoeling (en volgens mi het grote voordeel van TT) is dat je alles onder Ă©Ă©n knop vindt.
Als ik TT op internet wil bekijken, kan ik evengoed de nieuwssites bekijken.
En dat wil ik niet, want de berichten daar zijn veel te uitgebreid en moeten telkens afzonderlijk opgezocht worden.
Op TT krijg je korte , maart toch inhoudelijk volledige info. Op 10 minuten had ik de volledige TT doorlopen en was ik weer helemaal op de hoogte van sportuitslagen en actualiteit.
En wou ik toch iets meer duiding, dan ging ik wel op het internet kijken.


Dat is natuurlijk in afwachting van de volgende update dat je die teletekst op internet kan raadplegen, eens dat terug in orde is kan je natuurlijk die teletekst opnieuw via de TV decoder raadplegen maar Proximus kennende zal dat nog zeer lang duren, vandaar die suggestie om teletekst via internet te raadplegen anders zal je die teletekst lang moeten missen.
Die updates op de v5 's gaan toch al tamelijk vlot, als je dit vergelijkt met vroeger, alleen de NTE update op de v4 laat (zeer) lang op zich wachten.
Reputatie 3
Badge
Ik ga niet wachten op nieuwe update voor V4 decoder,ga die ingeruilen voor V5 ,mag die morgen gaan afhalen.Hopelijk is dan alles weer in orde.
TT werkt op de v5 inderdaad, alleen zijn er met serie opnames nog af en toe de reeds gekende problemen die je hier op het forum genoeg kunt vinden.
Nog even ter info.
Na een mailtje gestuurd te hebben een mevrouw van Proximus aan de lijn gehad.
Blijkbaar zit het probleem nu ook op de V5 decoders.

Teletekstspecialisten (niet van Proximus) zijn er mee bezig.
Wanneer het probleem zou opgelost zijn, kon de mevrouw niet zeggen, want -ik citeer : "dat ligt niet in de handen van Proximus" .

We leven dan maar in blijde verwachting van een spoedige oplossing 🙂
Dan zou ik toch graag eens van die specialist vernemen waarom het op mijn vader zijn decoder dan wel gaat.
Of is er mss onlangs ook een software upgrade uitgerold geweest op de v5 types?
Hallo SamuelD,
Bedankt om ons op de hoogte te brengen, k' zal aan mijn vader dan maar zeggen dat hij best geen decoder reset doet 🙂
Zonet gemerkt dat er terug TT op de Nederlandse zenders is (.Ik heb een V4 decoder).

Als het goed is zeggen we het ook : bedankt Proximus voor de snelle oplossing van het probleem.â˜ș

Reageer