Beantwoord

Teletekst NOS

  • 30 April 2017
  • 74 reacties
  • 2538 Bekeken

Sinds vr. 28/04 is het niet meer mogelijk van teletekst te bekijken op de Nederlands zenders NPO1/2/3. Ik heb hierover al verschillende gesprekken gehad met Proximus, maar ben nog niet echt verder geholpen. Ik heb de meest onnozele antwoorden op mijn vraag gekregen. Dit is nog zachtjes uitgedrukt. Ik wil eindelijk eens weten waarom ik geen teletekst meer kan ontvangen.

MVG

Marc Billen
icon

Beste antwoord door sabineb 2 May 2017, 10:50

Bekijk origineel

74 reacties

een volgende software update zou dit eigenllijk moeten terug in orde brengen
Dat die software update dan maar rap komt ! Ik wil die TT terug !
je kan eventueel ingaan op het aanbod van Sabine

Hi everyone
Juist bevestiging gekregen.
Er blijkt effectief een probleem te zijn met oproepen van TT op de v4 decoders Prx. Enkel de ondertitels zouden nog werken.
Om dus volop van TT te kunnen genieten op de NPO zenders is de beste oplossiing een omruiling naar een V5 decoder te doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html
P.s. Vergeet hierbij niet:
opnames op de server worden overgezet naar nieuwe decoder
opnames specifiek op de harde schijf van deze decoder gaan verloren hierbij
Mvg Sabine
Hi everyone
Juist bevestiging gekregen.
Er blijkt effectief een probleem te zijn met oproepen van TT op de v4 decoders Prx. Enkel de ondertitels zouden nog werken.
Om dus volop van TT te kunnen genieten op de NPO zenders is de beste oplossiing een omruiling naar een V5 decoder te doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html
P.s. Vergeet hierbij niet:
opnames op de server worden overgezet naar nieuwe decoder
opnames specifiek op de harde schijf van deze decoder gaan verloren hierbij
Mvg Sabine
Wat voor een belachelijke reactie is dat nu weer van Proximus. Ik wil geen andere decoder, ik wil mijn huidige decoder behouden en TT op de Nederlandse zenders.
Er moeten bij Proximus toch voldoende bekwame IT-medewerkers zijn die deze softwarefout kunnen oplossen;
Of zitten die allemaal bij de concurentie ?

Proximus : jullie hebben een fout gemaakt. Los die dan op ! Wees eens een keer echt klantvriendelijk.
Gelukkig ben je niet verplicht om daar op in te gaan 😉.
Het zal volgens mij wel bedoeld zijn voor mensen die het geduld niet kunnen opbrengen om te wachten op de volgende gedebugde software update van de V4 en ook voor hen die met veel plezier hun v4 willen omruilen voor een recenter decoder type.
NB: ik denk dat proximus met software leveranciers werkt om dit op te lossen.
Toch wel ongelofelijk dat Proximus daar niet de minste communicatie over geeft; Waar dient dat info-channel anders voor ?
En ik ben daar niet zo zeker van dat dit opgelost zal worden.
Reputatie 6
Badge +2
Men kan desnoods ook NOS tt raadplegen op het internet hetzij via de webpagina nos.nl/teletekst hetzij via NOS tt app op tablets en smartphones.

http://nos.nl/teletekst
En als je decoder defect is kan je zelfs TV kijken via de webpagina http://ProximusTV.be (of de proximusTV app 😉 🙂
Beste Alexander,

Bedankt voor je reactie.

Maar de bedoeling (en volgens mi het grote voordeel van TT) is dat je alles onder één knop vindt.
Als ik TT op internet wil bekijken, kan ik evengoed de nieuwssites bekijken.
En dat wil ik niet, want de berichten daar zijn veel te uitgebreid en moeten telkens afzonderlijk opgezocht worden.
Op TT krijg je korte , maart toch inhoudelijk volledige info. Op 10 minuten had ik de volledige TT doorlopen en was ik weer helemaal op de hoogte van sportuitslagen en actualiteit.
En wou ik toch iets meer duiding, dan ging ik wel op het internet kijken.
En als je decoder defect is kan je zelfs TV kijken via de webpagina http://ProximusTV.be (of de proximusTV app 😉 :)

Inderdaad Martin en de proximusTV app gebruik ik dan ook regelmatig;
Maar daar kan je ook geen TT bekijken.
Bij ons thuis is ons vader ook al altijd grote fan geweest van TT op TV en dat TT op VRT weggevallen is vondt hij ook heel spijtig.
Maar ja wat wil je tegenwoordig moet het allemaal via internet, met de smartphone in de hand komt men door gans het land 😀
Reputatie 6
Badge +2
Beste Alexander,

Bedankt voor je reactie.

Maar de bedoeling (en volgens mi het grote voordeel van TT) is dat je alles onder één knop vindt.
Als ik TT op internet wil bekijken, kan ik evengoed de nieuwssites bekijken.
En dat wil ik niet, want de berichten daar zijn veel te uitgebreid en moeten telkens afzonderlijk opgezocht worden.
Op TT krijg je korte , maart toch inhoudelijk volledige info. Op 10 minuten had ik de volledige TT doorlopen en was ik weer helemaal op de hoogte van sportuitslagen en actualiteit.
En wou ik toch iets meer duiding, dan ging ik wel op het internet kijken.


Dat is natuurlijk in afwachting van de volgende update dat je die teletekst op internet kan raadplegen, eens dat terug in orde is kan je natuurlijk die teletekst opnieuw via de TV decoder raadplegen maar Proximus kennende zal dat nog zeer lang duren, vandaar die suggestie om teletekst via internet te raadplegen anders zal je die teletekst lang moeten missen.
Die updates op de v5 's gaan toch al tamelijk vlot, als je dit vergelijkt met vroeger, alleen de NTE update op de v4 laat (zeer) lang op zich wachten.
Reputatie 3
Badge
Ik ga niet wachten op nieuwe update voor V4 decoder,ga die ingeruilen voor V5 ,mag die morgen gaan afhalen.Hopelijk is dan alles weer in orde.
TT werkt op de v5 inderdaad, alleen zijn er met serie opnames nog af en toe de reeds gekende problemen die je hier op het forum genoeg kunt vinden.
Nog even ter info.
Na een mailtje gestuurd te hebben een mevrouw van Proximus aan de lijn gehad.
Blijkbaar zit het probleem nu ook op de V5 decoders.

Teletekstspecialisten (niet van Proximus) zijn er mee bezig.
Wanneer het probleem zou opgelost zijn, kon de mevrouw niet zeggen, want -ik citeer : "dat ligt niet in de handen van Proximus" .

We leven dan maar in blijde verwachting van een spoedige oplossing 🙂
Dan zou ik toch graag eens van die specialist vernemen waarom het op mijn vader zijn decoder dan wel gaat.
Of is er mss onlangs ook een software upgrade uitgerold geweest op de v5 types?
Reputatie 7
Badge +4
Er is inderdaad recent een software update geweest op de decoder type v5
Hallo SamuelD,
Bedankt om ons op de hoogte te brengen, k' zal aan mijn vader dan maar zeggen dat hij best geen decoder reset doet 🙂
Zonet gemerkt dat er terug TT op de Nederlandse zenders is (.Ik heb een V4 decoder).

Als het goed is zeggen we het ook : bedankt Proximus voor de snelle oplossing van het probleem.☺️
Er is inderdaad recent een software update geweest op de decoder type v5
  • Is het enigsins mogelijk van op te geven over welke software versie het gaat voor de V5?
  • Bijkomende vraag, als het reeds opgelost is voor de v4 blijkbaar, mag men er dan van uitgaan dat het ook opgelost is voor de v5
Mvg,
Martin.
Reputatie 3
Badge
Ik heb net technieker gecontacteerd en volgens hem zouden er met de V5 decoder geen problemen zijn met TT en zeker niet na die nieuwe software update ben ééns benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
De laatste software voor de V5 is 6.32.1.82

De V4 en V5 hebben een verschillende software dus je kan er niet echt vanuit gaan dat als iets opgelost is op de V4 dat hetzelfde zal zijn voor de V5.
Reputatie 6
Badge +2
Het is toch nog niet volledig opgelost, ik krijg wel teletekst op NPO 1 en NPO 3 maar op NPO 2 krijg ik de vermelding dat tt niet beschikbaar is.

Reageer