Beantwoord

Teletekst NOS

  • 30 April 2017
  • 74 reacties
  • 2539 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Er is inderdaad recent een software update geweest op de decoder type v5
  • Is het enigsins mogelijk van op te geven over welke software versie het gaat voor de V5?
  • Bijkomende vraag, als het reeds opgelost is voor de v4 blijkbaar, mag men er dan van uitgaan dat het ook opgelost is voor de v5
Mvg,
Martin.
Reputatie 3
Badge
Ik heb net technieker gecontacteerd en volgens hem zouden er met de V5 decoder geen problemen zijn met TT en zeker niet na die nieuwe software update ben ééns benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 6
Badge +2
Het is toch nog niet volledig opgelost, ik krijg wel teletekst op NPO 1 en NPO 3 maar op NPO 2 krijg ik de vermelding dat tt niet beschikbaar is.
Bedankt Samuel voor je bijkomede uitleg en verduidelijking.
Bij mijn vader staat op zijn v5 nog de vorige NTE 1.80 versie en daar werkt TT voor de 3 NPO's in ieder geval nog goed.
De laatste software voor de V5 is 6.32.1.82

De V4 en V5 hebben een verschillende software dus je kan er niet echt vanuit gaan dat als iets opgelost is op de V4 dat hetzelfde zal zijn voor de V5.
Ik heb me laten verleiden om mijn oudere V4-decoders om te ruilen voor de V5-decoders. Nu kan ik terug TT ontvangen. Ik vind het wel spijtig dat Proximus mij ergens gedwongen heeft van dit te doen (extra kost). Ik wil verder iedereen bedanken voor de nuttige bijdragen.
welke software versie staat er op de v5 want nu schijnt het dat de v5 met de laatste NTE verise die onlangs verschenen is ook zou met het TT probleem af te rekenen hebben.
Ik ben niet echt een techneut. Waar kan ik die softwareversie vinden?
Reputatie 7
Badge +4
martin

op de v5 en v5 mini staat softwareversie 6.32.1.80
Dan is het normaal dat het nog werkt op zijn V5 maar ze zijn de 6.32.1.82 aan het uitrollen en daar zou blijkbaar eveneens het TT probleem opduiken ?
Reputatie 7
Badge +4
deze versie wordt vandaag uirgerolt, in de loop van de nacht zoyu je dus normaal de nieuwe softwareversie moeten hebben

aangezien er echter altijd mensen door de mazen van het net kunnen glippen raad ik aan om dit morgen eens te testen, indien het probleem dan nog gaande is kunnen we je manueel hiervoor upgraden

ik zou echter het systeem zijn werk laten doen vannacht
Gewoon uit interesse. Waar kan ik die softwareversie vinden?
via uw afstandsbediening op "menu" knop drukken
dan pijltje naar beneden drukken
dan met pijltje naar rechts scrollen tot het tandwiel symbool, en op Ok drukken
scrollen naar beneden (met pijtje naar beneden ) tot aan "systeem" , en Ok drukken
naar beneden scrollen tot "systeem info" en Ok drukken
en daar softwware versie aflezen
NTE.........
Bedankt, dat weet ik nu ook weer. Mijn versie is 6.32.1.80.
Dan ga je eens moeten controleren van zodra de volgende versie 6.32.1.82 er op komt,
of het dan nog gaat lukken om TT op te roepen.
Ik zal in ieder geval iets laten weten.
Bedankt Martin voor de info. Ik ga nergens aankomen.
Reputatie 3
Badge
Ik heb mijnV4 omgeruilt voor een V5,]moet hem nog wel installeren maar nu lees ik hier dat er met de nieuwe software update ook problemen zijn en dat je die beter nog niet binnenhaalt.Als ik mijn decoder installeer haalt die toch automatisch de nieuwste versie binnen.Mijn V4 kan ik niet meer gebruiken die is weg.Wat nu weeral miserie zeker?Ze hebben mij meerdere malen gezegd dat er geen problemen zijn met de V5 zowel via tel,mail,chat....
Het is ook niet zeker dat je de nieuwe software gaat binnenhalen, je mag zelf soms proberen met een reset van de decoder, dan nog zal je hem pas kunnen binnen trekken indien die ook voorzien werd door proximus voor u.
Het uitrolen van nieuwe software gebeurt altijd in golven, en nooit op alle proximus decoders tegelijk.
Maar ik zou niemand aanraden van deze proberen binnen te trekken door een reset te doen, want ondertussen kunnen er al hopelijk bugs opgelost worden.
Een beetje vergelijkbaar met de laatste windows 10 creators update, die je ook zelf kon, bij manier van spreken, forceren om biinnen te halen, met alle gevolgen van dien (voor velen waren er problemen na dit gedaan te hebben), werd zelf na een tijd door Microsoft zelf afgeraden van dit vroegtijdig te doen.
Reputatie 3
Badge
Bedankt Martin weeral iets bijgeleerd.Ik ga om problemen te vermijden niks forceren.
Reputatie 6
Badge +3
Hier werkt teletekst op een V4
dit was inderdaad al door Proximus gemeld dat ze het opgelost hadden, maar dat dit nog niet betekende dat het ook voor de laatste software versie op v5 ook opgelost zou zijn, maar wie weet is het mss daar ook nu al opgelost of wordt het vlug opgelost indien het nu nog niet het geval is.
Reputatie 3
Badge
Op mijn V4 had ik terug TT maar alleen op NPO1,maar dat heeft nog weinig belang,moest gisteren mijn V4 omruilen voor een V5 alles aangesloten en tot op heden heb ik nog geen problemen ondervonden met TT op de nederlandse zenders.
software nagekeken op 6-5-2017 en die is NTE_6.32.1.80.
met deze software op je V5 ga je ook geen probleem hebben, dus 't zal afwachten zijn wat het wordt als de nieuwe op je decoder zal komen, hopelijk zullen ze tegen dan het probleem opgelost hebben.
Ik kan in ieder geval verzekeren dat we bij ons thuis met de v5 decoder (software .80) geen problemen hebben of gehad hebben met Teletekst!

Reageer