Skip to main content
Vorige week is een technieker van BGC een nieuwe b-box2 komen plaatsen en vanaf nu kan ik niet meer opnemen op de harde schijf. Volgens Belgacom staat mijn lijn op repair? Hoe geraak ik terug in mijn normale functies?

beste

zeker dat je op repair staat? check eens de lijnwaarden van de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollow

Advanced Settings

→ Statistics

als je inderdaad op repair gesukkeld bent kan het aan een fout in de bekabeling zitten (binnen of buitenshuis) of kan ook zijn dat niet alles volgens de regels van de kunst is aangesloten

als alles volgens jou oké is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest en zo kan je van repair vanaf geraken

als het niet lukt moet je contact opnemen met technische dienst want dan moet er technieker aan te pas komen, maar zeker zien dat fout niet in je eigen binneninstallatie zit

dit gezegd zijnde was ik hier vorige week ook op repair gesukkeld (25/6), aangezien ik geen binnenbekabeling heb belde ik meteen naar 0800 22 424 en daarna was het terug 30/6 profiel

mvg

Beste punker,

hetgeen xenne hier post, klopt volledig. Ik kan het niet beter verwoorden.

Veel succes ermee

Mvg

Eva van Belgacom

Heb het nummer 0800 22 424 gebeld maar dit heeft geen oplossing gebracht. Op zondagvoormiddag naar technische dienst gebeld, weer decoder naar fabrieksinstellingen gereset. Een half uur later werd ik teruggebeld maar het probleem was nog niet opgelost. Men ging me daarna terugbellen om een afspraak met een technieker te regelen maar niemand heeft teruggebeld. Dinsdagavond heb ik terug naar de technische dienst (0800-22700), weer decoder naar fabrieksinstellingen gereset. Een half uur later werd ik teruggebeld maar het probleem was nog niet opgelost. Men ging mij terugbellen om een afspraak met een technieker te regelen maar niemand heeft teruggebeld. Nu ben ik het toch wel echt beu aan het worden. Hoe dikwijls moet ik nog bellen?

Mijn TX total power is -16.0 dbm. Gisteren telefoon gekregen van BGC. Ze kennen het probleem en een technieker kan bij mij thuis hier niets aan veranderen. Er zal dus niemand komen. Ze gaan proberen het probleem op te lossen en ze hebben mij beloofd om mij vrijdag terug te bellen. Ik ben benieuwd??? Voor de nieuwe modem geplaatst werd had ik -20.00 dbm

beste

TX total power is nu niet bepaald de belangrijkste waarde - kan je eens al uw waarden posten?

ze kennen het probleem? da's dan al positief veronderstel ik ..... ben ook benieuwd

mvg

Ik heb een bestand bijgevoegd met de waarden

da's een 16,5/2 profiel , en dus al geen repair. heb je vroeger soms meer gehaald of weet je dat niet?

laatste dagen komen we hier nogal veel tegen dat belgacom spreekt van repair terwijl dat niet te halen is uit de lijnwaardes, misschien dat ze in geval van problemen de mensen gewoon op lager profiel forceren en dan spreken van 'repair', dunno....

't vervolg van dit verhaal zal me iig benieuwen

mvg

Voor dat men de nieuwe modem geplaatst heeft (vorige week zaterdag) had ik inderdaad meer, want toen kon ik wel opnemen op de harde schijf.

Vroeger had ik -20 (voor 1 oktober 2011). De bbox2 is op dezelfde plaats aangesloten.

Alles wat ik programmeer wordt automatisch opgenomen op de harde schijf bij BGC. (30 dagen beschikbaar).

Dan kan het zijn dat er bij een 16,5 profiel maar één videostream toegelaten wordt door bgc, de reden hiervoor begrijp ik ook niet want theoretisch zou het moeten kunnen , mss weet iemand op het forum de reden hiervoor waarom het praktisch niet kan ?

Alles wat ik geprogrammeerd heb voor 1 oktober wordt wel automatisch op de harde schijf opgenomen.

heb vroeger nog 16,5/2 profiel gehad, je kan normaal gezien uiteraard nog steeds opnames maken op de harde schijf

hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tv's je in gebruik hebt, 2HD is niet mogelijk, dus als je iets in HD aan het opnemen was en je wou op HD afstemmen kreeg je de waarschuwing dat de opname zou onderbroken worden

@ punker: er zitten toch geen oude decoders meer in het systeem van belgacom?

mvg

Er staan toch geen twee decoders gekoppeld/geregistreerd aan je telefoonnummer? want ik vind het raar dat je niet op je harddisk van je decoder kunt opnemen ook niet als je bvb SD kijkt en SD opneemt?

Ik heb maar 1 decoder en 1TV.

heb je soms ooit een decoder ingeleverd? misschien dat deze nog in het systeem zit?

wat geeft de belgacom tv beschikbaarheidstest eigenlijk aan?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

mvg

Technieker bgc juist hier geweest en profiel terug op 20 gezet. Voor het ogenblik werkt alles naar behoren.

en weet je toevallig wat de technieker gedaan heeft?

en afgaande op jouw bericht van 07:33 zou er toch geen technieker langskomen?

mvg

Die TX total power staat er bij mij nergens bij....Verstomd

Sinjoor71,

uw modem eerst op zetten hé LachenLachenLachen

't is toch een bbox2 die je hebt dus zou dat er toch moeten bijstaan !!

@punker, hoeveel heb je nu als TX total power ?

TX total power is een tamelijk onbelangrijke factor me dunkt, niet te veel aandacht aan besteden, maar het zou wel via de stats zichtbaar moetne zijn

Definitie: Deze waarde, uitgedrukt in dBm, is de verhouding in het uitgangsvermogen van jouw modem naar de locale LEX, namelijk het aantal decibels relatief aan 1 milliwat. Een vuistregel hierbij is dat 13dBm gelijk is aan 20milliwatt. In principe heeft deze waarde geen rechtstreekse invloed op je lijn zelf, aangezien deze waarde zelf afhankelijk is van de afstand en het verlies op de lijn.

mvg

xenne, het staat eigenlijk in je laatste regel het is een waarde die eigenlijk een parameter is die die iets aanduidt omtrent je afstand en verlies.

Daarom stel ik de vraag aan punker hoeveel de waarde nu is na de ingreep van de technieker en veronderstel ik dat het weer iets van rond de -20 dbm zal zijn of 10 µWatt.

Het is gewoon uit nieuwsgierigheid om te zien of het verband klopt.

PS:

10 x log(20 mWatt /1 mWatt ) = 13,0103 dBm.
Ik was zelf heel verwonderd toen er een technieker aanbelde want gisteren werd mij telefonisch medegedeeld dat ze de afspraak gingen cancellen. Hij heeft gebeld naar de technische dienst en toen heeft hij mij gezegd dat mijn lijn terug op -20 dbm stond. Zojuist nog eens nagekeken en nu staat mijn lijn terug op -16.5. Ik kan wel terug opnemen op de harde schijf van de decoder.

Ok, bedankt voor de uitleg.

Het voornaamste is dat het terug werkt en je terug op je oude profiel staat van 20/2.

Ik zou eerder afgegaan op dit niveau van -20 gedacht hebben dat je vroeger op 30/6 zou gestaan hebben maar daarvoor heb ik geen info genoeg van andere VDSL2 klanten.

Dat het nu -16 of -20 is maakt voor u niets uit maar ik was meer een verband aan het zoeken tussen de niveau's en profielen.

Het kan wel iets uitmaken voor andere mededingers die op dezelfde bgc telefonie kabelbot zitten want die kunnen hierdoor vlugger gestoord worden door overspraak. Om die reden ben ik nieuwsgierig naar de verschillende niveau's.

mvg,

Weet niet maar mischien bedoeld hij dat hij van 20/2 profiel , nu terug op een 16,5/2 profiel staat, zou ook kunnen.

mvg,

Reageer