Proefperiode Proximus

  • 21 February 2016
  • 5 reacties
  • 416 Bekeken

Ik heb proximus bij mij thuis laten installeren, maar wegens zeer traag internet, bevestigd aan telefoon via helpdesk, heb ik na 1 week alles terug opgezegd en alle materiaal terug afgegeven in een proximuszwinkel.
Nu krijg ik een factuur dat ik alles moet betalen.
Hoe zit dat met een proefperiode, ik dacht steeds recht te hebben op een gratis proefperiode.
Heb reeds mails gestuurd en gebeld, maar niemand bij proximus die me een deftig antwoord kan geven of me nog maar wilt helpen.
Weet er iemand hoe ik proximus eingelijk kan bereiken om een deftig uitleg te geven/krijgen.
Groenten.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dag mLievens,

Ik zou zeggen... laat je niet doen, stuur een email naar proximus met je argumenten en de juiste data van aansluiten enzo...
Ik heb het voor gehad met iemand anders die ook kosten moest betalen, na een mailtje werd alles opgelost.


14 kalenderdagen bedenktijd

Geen stress, je hebt 14 dagen tijd om je bestelling terug te sturen zonder kosten of opgave van een motief, vanaf de dag die volgt op de levering van het online bestelde product en in functie van de geldende opzeggingsvoorwaarden. Vul het formulier in (.pdf) als je je bestelling wenst terug te sturen.
Bestelling annuleren? Toestellen zonder abonnement die je online besteld en betaald hebt, kun je terugsturen via www.proximus.be/teruggave.
Hoe werkt het? Vul het formulier in (.pdf) om je bestelling te annuleren. Je hebt hiervoor het ECA-nummer nodig (dat je terugvindt op de leveringsbon en de factuur) en het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt.
Indien je vragen hebt over de voorwaarden en instructies van terugzending in geval van herroeping, bel dan naar het gratis nummer 0800 22 800.


De dienst na verkoop staat altijd klaar om je te helpen

Heb je vragen over je online bestelling of een product? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst! Ons team zal je vragen telefonisch beantwoorden van maandag tot zaterdag van 8 tot 22h via het gratis nummer 0800 22 800.
Heb je een klacht? In dat geval kan je terecht bij een Proximus Center in je buurt of op het telefoonnummer 02 202 41 11.
Je kunt je tevens wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie via e-mail: klachten@ombudsmantelecom.be of via brief: Bischoffsheimlaan 29-35 te 1000 Brussel, tel. 02 223 09 09.
Beste,

bedankt voor uw antwoord.
ik heb vrijdag ll reeds gebeld naar het nummer 0800 22 800, maar daar wensen/kunnen ze me niet te helpen.
Heb ook al via proximus email (donderdag en vrijdag ll) al 2 maal een klacht ingedien en doodgewoon leuk een antwoord terug gekregen dat het opgelost is, zonder enige vorm van uitleg.
Gisteren heb ik opnieuw een klacht ingediend met een zeer gedetailleerde omschrijving van alle problemen, nu wacht ik nog op antwoord van Proximus, zodat ik indien een negatief antwoord inderdaad via de ombudsdienst kan gaan.
Groeten,
Reputatie 2
Badge +1
aha, als ze zeggen dat het opgelost is, betekend dat soms dat je later,... 1 a 2 weken, een factuur zal ontvangen met de correctie zodat je niets hoeft te betalen.
Normaal doen ze daarover toch niet moeilijk, maar dikwijls moet je wel (herhaaldelijk) de nodige telefoontjes doen vooraleer het in orde komt.
Beste Magistermagic,
spijtig genoeg is het niet opgelost, ze sluiten gewoon mijn klacht af en zeggen dat het opgelost is.
bv ik heb een proximus 25+ gsm abbonement met 2GB data, maar ik moet wel vanaf de eerste MB betalen.
Dat ze daar niet moeilijk overdoen, heb ik met mijn eerste factuur opgemerkt, dat was vrij snel in orde, dus dacht ik nu dezelfde weg te bewandelen, maar nu doen ze zelf de moeite niet om het te onderzoeken. Ik weet niet of de mensen op de klachten dienst kennis van zaken hebben, of dat ze opgeleid zijn om hun klanten het toch maar moeilijk te maken.
Maar meest van al ben ik niet tevreden over Proximus zelf, U zou verwachten van een bedrijf met deze status, dat ze toch tenminste hun diensten goed kunnen organiseren. Alle facturen al verkeerd. GSM abbonnement overgenomen op verkeerde datum. Klachtendienst, als je hun al kunt bereiken, werkt niet naar behoren, mensen kennen hun product niet of mogen ons niet helpen, ...
Zondag laatste mail verstuurd, maar tot op heden nog niets van contact gehad.
Ben benieuwd hoelang het zal duren maar ten laatste eind deze week stuur ik alles door naar de consumentenbond.

Reageer