Beantwoord

Prijsverhoging



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb inderdaad het pack internet + Tv aan 55 € (comfort internet) krijg geen korting meer vd gezinsbond.
Nu ook op het familus en Tutti krijgt men ook geen korting meer vd gezinsbond (na juli 2017) moest men nu overgaan naar één van die twee.

Zal nu kijken wat ik er mee doe. Verlies niet graag mijn 500 Mb Surf-Free Any Time op mijn Ipad. Maar waarom kan het niet anders bij prijsverhogingen en trouwe klanten. Zie voorbeeld van Nederland. Staat vandaag bij Totaal Tv.
Ziggo en Vodafone scoren met Nonstop Gratis Extra’s. http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-vodafone-scoren-met-nonstop-gratis-extras/ Met dit als gevolg.
Het aantal VodafoneZiggo-abonnees die vaste en mobiele diensten combineert, steeg in het derde kwartaal met 144.000 tot 780.000. Deze klantengroep gebruikt in totaal 1,2 miljoen simkaarten voor mobiele diensten. Het aanbieden van gratis diensten en abonnementen zorgt tevens voor meer tevredenheid bij klanten. Dit blijkt uit een hogere Net Provider Score (NPS).
Snap toch niet goed waarom Vodafone en T-Mobile hier niet op de markt komen terwijl ze bij alle buurlanden van Belgie zitten.
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! ☹️

Zit jij ook nog steeds op Interner Comfort of ben jij ook al veranderd.


De klanten die voor 1 juli 2017 de korting op Familus/ Tuttimus haten lopen telt deze korting nog wel, deze korting is enkel niet meer geldig voor nieuwe klanten die zich aansluiten. Dit is dus een korting die nog geldig is voor de bestaande klanten.

Als u lid zou zijn van Touring wegenhulp kan u via hun ledevoordelen ook - 10% krijgen op uw maandelijkse factuur, indien u een Familus of Tuttimus abonnement heeft.
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.


Als u lid van Touring bent kan u het Touring voordeel gebruiken. Dan krijgt u iedere maand 10% korting op uw Tuttimus of Familus pack.
https://www.touring.be/nl/proximus
allee 'k zal mij eerst moeten lid maken van touring als het zo zit, hopelijk kan ik dan met die 10% korting mij lidmaatschap er mee betalen 😉


Als u lid van Touring bent kan u het Touring voordeel gebruiken. Dan krijgt u iedere maand 10% korting op uw Tuttimus of Familus pack.
https://www.touring.be/nl/proximus


Werk jij soms voor Touring?😉
Ik zou kunnen antwoorden dat Proximus mij dus verplicht een auto te kopen? 😒
Of toch niet? Ik heb ooit Touring/VAB lidmaatschap gehad want had ik nodig volgens vader zaliger.
Toch niet. Nooit nodig gehad. Dus 35 jaar geleden al lidmaatschap opgezegd. Hout afkloppen maar.

PS: ik geniet affinity korting 😉
En had je die korting ook al lopen van voor 1 juli 2017, want volgens getuigenissen op ander forum, wordt die korting ook toegekend na een goede uitleg, veel zagen of aandringen.... !
Ja, die korting geniet ik al jaren via mijn werkgever.
Ik hield het comfort pack tot nu toe aan omdat dat goedkoper bleef dan dan die vogelpakketten en meer dan ruim genoeg. Vanaf 1/1 wordt het oude pack 7 euro duurder terwijl overgaan naar TM slechts 4 euro meer kost. Krijg ik veel meer voor dat toch nutteloos is en blijft, maar de het is de "bruine" die uiteindelijk telt, niewaar? 😉
Je zegt TM slechts 4 € duurder, maar ben je 100% zeker dat je uw korting die je nu hebt gaat kunnen behouden als je naar TM overstapt, want dan zal het meer schillen dan 4 € en wordt hunnen "bruine" er alleen maar beter van 😉
Op mijn factuur van 14/11, daags na de omzetting op 8/11, is al rekening gehouden met de affinity korting voor de periode na 8/11. Ja dus.
Allee dat is dan toch nog in orde, want ik had hier al van anderen gelezen dat ze bij de overstap hun korting kwijt waren gespeeld na de overstap.
Je krijgt er geen kop aan op den duur met de toekenning van hun affinity korting sommigen krijgen die niet meer als ze TM / FL worden en dan zijn er die het toch krijgen (zelf nieuwe klant na 1/7/17) .
Reputatie 7
Badge +1
Nog even terugkomen op de prijsverhoging 1 januari 2018.
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171228_03271877/?utm_source=google
“Duizenden Belgische werklozen”, maar Proximus en Bpost besteden 1.600 jobs uit aan Indiërs¨
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171227_03269190
Proximus verhoogt tarieven
Op 1 januari verhoogt Proximus verschillende van zijn tarieven met 1 tot 4 euro per maand. Het gaat vooral over de mobiele tarieven buiten de abonnementen, oproepen met de vaste lijn in de loop van de dag (buiten het weekend) en in de kost van een tweede of derde decoder voor je digitale tv. De maandelijkse kost voor een tweede decoder zal zo stijgen met tot 6 euro. Reden voor die stijging ligt volgens Proximus in de investeringen die het bedrijf doet in de infrastructuur.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171226_03267278/het-zit-er-weer-bovenarms-op-tussen-de-croo-en-ceo-proximus-geen-trump-beleid-hier
Het is niet het eerste incident tussen De Croo en Leroy. Eerder wees de Open VLD-minister de CEO van Proximus al publiekelijk terecht over prijsverhogingen, het openstellen van de glasvezelkabel en het onterecht aanrekenen van huur voor vaste telefoons.
En waarom moeten de prijzen nog omhoog als men bovenstaand leest. Weet het zelf niet meer. Prettige jaarwisseling.
Reputatie 7
Badge +6
Geen polemiek a.u.b.
Topic wordt gesloten.
Groeten,
Wim