Beantwoord

Ondertiteling Food Network HD


Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 532 reacties
Vandaag kwam Food Network HD erbij in het aanbod. Op zich geen slechte zender en uniek in zijn genre.

Toch is er een probleem met de weergave van de ondertitelingen. Wanneer er een zin tevoorschijn komt, dan flikkert/flasht dit voor een halve seconde boven de plaats waar hij zou moeten verschijnen en zakt hij naar beneden. Dit maakt het zeer lastig en irritant om een programma te volgen. Dit probleem ligt niet aan Proximus, maar aan Food Network zelf. Kan Proximus dit signaleren en oplossen samen met Food Network? Dan kunnen we aangenaam kijken naar Food Network.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 31 mei 2016, 15:00

Onze ingenieurs hebben een update gedaan van de firmware van een deel vd server in ons datacenter die het TV signaal decodeert en verder doorstuurt.
Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Onze ingenieurs hebben de fout gelokaliseerd bij de ondertiteling die geleverd wordt door de broadcaster (diegene die ons het TV signaal levert). Onze teams zijn reeds in contact met de broadcaster. Zij werken aan een oplossing. Voorlopig is het dus nog even wachten. Onze excuses hiervoor.
Ben blij zo moet het zijn op een forum je stel een vraag en je hebt dezelfde dag een antwoord van PX kort en bondig en eerlijk antwoord. Dus beide partijen weten het dan zal het hopelijk snel opgelost geraken.

En iedereen prettig weekend voor de mensen die vrijdag niet moeten werken.

grtt
patrick
Reputatie 6
Badge +2
Was ook de eerste keer dat ze naar kijkers luisteren. Andere protesten tegen het verdwijnen van bepaalde zenders was veel groter en dan duurde het vaak heel lang voor ze terugkeerden. Ik kijk ook niet KTO hoor.

Inderdaad de ondertiteling van Food Network is wel erg klein.


Je hebt waarschijnlijk over ARD en ZDF die na 10 maanden teruggekeerd zijn in het aanbod.
ik weet 1 ding op al de andere kanalen met ondertiteling dat daar de onderschriften 50% groter zijn.
En op die food zender is het onleesbaar.

Welk één toffe zender met een knipoog 😉 Op 1 uur tijd 30 minuten reclame en 30 minuten met ondertiteling die niet leesbaar is.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
Ik krijg er indigestie van. ,-)))
Reputatie 7
Badge +6
Dag Patrick, ik kijk dit even na voor je en houd je op de hoogte.
Ik doe navraag bij onze TV ingenieurs. Bedankt trouwens voor je print-screen, ik stuur deze mee door.

De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wel, de technische dienst leest wel degelijk mee, de medewerkers hier zijn zowel van technische dienst als klantendienst. Ik ben bijvoorbeeld van technische dienst.
Reputatie 7
Badge +6
@ThomasP, die onderschriften op die 'print-screen' zijn anders veel beter leesbaar dan die petieterige onderschriften op dat Food Network. ;-))) Prima foto dus, veel duidelijker dan in 'reality'. 🆒
PS: ondertussen lopen de ondertitels op BBC 1 en 2 voorlopig weer synchroon, dus houden zo!
Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, zou je nog eens kunnen kijken? Volgens mij zijn de ondertitels gegroeid. 😉
Reputatie 7
Badge +6
Onze ingenieurs hebben een update gedaan van de firmware van een deel vd server in ons datacenter die het TV signaal decodeert en verder doorstuurt.
Dan heb je gelukt Tien ik heb geen ondertiteling.

Vandaag voor de eerste gaan kijken op Food tv met het programma The kichen start 09 uur tot 10 uur en geen ondertiteling.
Het begin al goed met de start van de nieuwe zender. Zuchttttttttttt
Die ondertiteling is bij u dan nog lager gezakt dan bij Tien 😉
Als je op OK klikt, kan je dan die ondertiteling niet kiezen
Dus de zoveelste vraag aan PX, wanneer zal dit opgelost worden????
Op de Tv even gaan loeren op food tv programma die nu loopt tussen 10 uur en 11 uur geen ondertiteling.
Reputatie 6
Badge +3
We gaan het laten nakijken vanwaar dit probleem komt en houden jullie op de hoogte. Alvast onze excuses voor het ongemak.

mvg,

OdB
Reputatie 4
Badge +2
Dank je wel om het na te kijken. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

@patrick: Bij mij verschijnen de ondertitelingen nog steeds, maar met het reeds beschreven probleem. Er zijn wel veel (tussen)stukjes van programma's (zoals "Play with food") tijdens de reclame en die zijn sowieso standaard nooit ondertiteld (hoewel dit ook zou mogen).
@ Tien die fout ligt wel degelijk bij proximus en niet elders anders had deze bij telenet ook aanwezig geweest. En zoals ik je al gezegd heb, als je nog meer wil weten weet je wat te doen.
Heb ik ook intussen ondervonden niet alles is met ondertiteling Tien.

En ben niet akkoord met wat je zegt Jefry sp die ondertiteling ligt aan de zender niet aan PX, je kan nu hun toch moeilijk de bal toesmijten dat het hun fout is dat er geen ondertiteling is.
Maar Patrick hoe komt het dan als ik mijn zender op Telenet op zet, dat die ondertiteling daar helemaal normaal loopt zoals het hoort. Er zijn anders nog mogelijkheden. Dan ligt het aan zijn decoder,maar ik lees dat je zelf een ander probleem hebt. Dus dat is allemaal veel te belachelijk om waar te zijn. Vanaf dat die zender bij Telenet loopt heb ik nog niets gemerkt aan die ondertiteling. Daarom vermoed ik dus ook dat het probleem enkel bij Proximus kan liggen.
Zullen wel een antwoord krijgen van de medewerkers waar het probleem juist zit en heb geen Telenet wist niet dat ze ook die zender aanboden.

Dus op dat punt heb u gelijk als het werk bij Telenet waarom niet bij PX
Reputatie 7
Badge +2
Heb ik ook intussen ondervonden niet alles is met ondertiteling Tien.

En ben niet akkoord met wat je zegt Jefry sp die ondertiteling ligt aan de zender niet aan PX, je kan nu hun toch moeilijk de bal toesmijten dat het hun fout is dat er geen ondertiteling is.


De ondertiteling ontbreekt volgens mij alleen bij de programma-aankondigingen. Maar goed, voor mij zijn de eigenlijk niet nodig en ik zou ze graag kunnen afzetten. Maar via de opties kan dat niet. De taal staat standaard op Frans (?) en de ondertiteling kan je niet selecteren.
@evebxl,
Kan je de taal dan via opties ook niet veranderen of begrijp ik het verkeerd?
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben ook tevreden met het antwoord van Proximus en hoop dat het snel opgelost geraakt! 🙂
Weet je wat mijn man daarnet op antwoordde, je bent al content met een dooie mus gij :-))
Een mens is dan eens vlug content en 't is weeral niet goed ;)

wat ik mij wel afvraag:
Is dat dan een ander braodcaster voor TN dan bij PX

Maar het komt uiteindelijk wel in orde daar ben ik zeker van.
Reputatie 7
Badge +2
@evebxl,
Kan je de taal dan via opties ook niet veranderen of begrijp ik het verkeerd?


Inderdaad via opties kan je het niet wijzigen. Dat is trouwens bij verschillende zenders een functie die niet goed werkt.

Reageer