Beantwoord

Ondertiteling Food Network HD


Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 532 reacties
Vandaag kwam Food Network HD erbij in het aanbod. Op zich geen slechte zender en uniek in zijn genre.

Toch is er een probleem met de weergave van de ondertitelingen. Wanneer er een zin tevoorschijn komt, dan flikkert/flasht dit voor een halve seconde boven de plaats waar hij zou moeten verschijnen en zakt hij naar beneden. Dit maakt het zeer lastig en irritant om een programma te volgen. Dit probleem ligt niet aan Proximus, maar aan Food Network zelf. Kan Proximus dit signaleren en oplossen samen met Food Network? Dan kunnen we aangenaam kijken naar Food Network.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 31 mei 2016, 15:00

Onze ingenieurs hebben een update gedaan van de firmware van een deel vd server in ons datacenter die het TV signaal decodeert en verder doorstuurt.
Bekijk origineel

64 reacties

Wat ik echt niet snap en mijn kennissen ook niet dat het een maand zagen was om een ondertiteling leesbaar te krijgen, waarom het zolang duurde?

Lees nu hier dat de fout bij PX was en niet bij die zender, wij snappen echt niet dat zulke blunder maand duurt om op te lossen.

Geen echte reclame PX voor jullie met veel babla deze zender aankondigen vanaf dag 1 geen leesbare onderschriften.
Je mag er zeker van zijn dat ze meelezen en dat kan je heel gemakkelijk testen :-)))
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, de rampzalige ondertiteling op de BBC's bijvoorbeeld: er zou een oplossing komen in Q2 /Q3. Q2 is al bijna voorbij: dus, komt er al schot in, want telkens als je even denkt dat het beter gaat, wordt het de dag erna nog erger.
Reputatie 7
Badge +2
Dag Patrick, ik kijk dit even na voor je en houd je op de hoogte.
Ik doe navraag bij onze TV ingenieurs. Bedankt trouwens voor je print-screen, ik stuur deze mee door.

De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wel, de technische dienst leest wel degelijk mee, de medewerkers hier zijn zowel van technische dienst als klantendienst. Ik ben bijvoorbeeld van technische dienst.


Welkom ThomasP en blij te merken dat jullie toch meelezen. Maar goed, ik hoop dat jullie ook een antwoord kunnen bieden op andere technische vragen in het forum. Er staan er nog een paar open 🙂
Roep maar niet te vlug victorie seffens mag je hier weer posten " t is toch niet waar hé, 't is weer van dat" ;)
Maar 't voornaamste is inderdaad dat het opgelost werd en de rest zien we dan wel.
Wat ik hier weer heel zeker als conclusie kan trekken dat de één de andere niet is, maar ook dat wisten we al zeker!
Blij dat het opgelost is en dat de ondertiteling eindelijk na maand leesbaar. En thx PX voor het antwoord.
Dan worden die ondertitels niet die van de zender komen niet echt ongemoeid verder doorgestuurd, dat is wist ik niet, weeral iets bijgeleerd 😉
Reputatie 7
Badge +6
Onze ingenieurs hebben een update gedaan van de firmware van een deel vd server in ons datacenter die het TV signaal decodeert en verder doorstuurt.
@ Thomas, Hoe heb je dat nu weer gefikst ‼
moet dit bij de zender zelf niet gebeuren of kan Prox dit ook zelf ?
En als je daar op antwoord krijg je van mij direct zoveel likes als je zelf maar kan van dromen 😉
Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, zou je nog eens kunnen kijken? Volgens mij zijn de ondertitels gegroeid. ;-)
Al een eerste beste antwoord, ThomasP, nu zou je nog een tweede 'vinkje' moeten krijgen voor een 'nog beter' antwoord. ;-))) Moet kunnen in dit geval.
🆒
Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, zou je nog eens kunnen kijken? Volgens mij zijn de ondertitels gegroeid. 😉
't is op die manier dat Patrick die ondertitels leest via print-screens ;-)
Die ondertitels kunnen door PX zelf niet (groter) ingesteld worden, dus zal het van de dvb moeten komen volgens mij !
Reputatie 7
Badge +6
@ThomasP, die onderschriften op die 'print-screen' zijn anders veel beter leesbaar dan die petieterige onderschriften op dat Food Network. ;-))) Prima foto dus, veel duidelijker dan in 'reality'. 🆒
PS: ondertussen lopen de ondertitels op BBC 1 en 2 voorlopig weer synchroon, dus houden zo!
Reputatie 7
Badge +6
Dag Patrick, ik kijk dit even na voor je en houd je op de hoogte.
Ik doe navraag bij onze TV ingenieurs. Bedankt trouwens voor je print-screen, ik stuur deze mee door.

De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wel, de technische dienst leest wel degelijk mee, de medewerkers hier zijn zowel van technische dienst als klantendienst. Ik ben bijvoorbeeld van technische dienst.
Niet op alles ook niet op twitter of Facebook
En aangezien wij hier geen antwoord krijgen al twitter profiel aangemaakt en deze topic geplaats, wel droevig dat je al klant ander kanalen moet inschakelen voor een antwoord en ben bezig voor Facebook ook PX.
Vandaag gebeld naar PX om 08u35 betreffende mijn klacht over de ondertiteling en staat genoteerd volgens de medewerker zijn er veel klachten erover.

Mijn klachtnummer is 26441923 en de medewerker kon mij niet antwoorden waarom na maand klachten van klanten erover het nog altijd niet leesbaar is de ondertiteling. Vragen toch niet veel gewoon dezelfde grootte zoals op de andere zenders.

Is toch om te vloeken tot en met dat PX er geen antwoord er op kan geven en dit voor 1 programma regel dat de letterhoogte bepaalt.
Reputatie 7
Badge +2
Wat zijn ze snel bij PX nog altijd geen antwoord betreffende de ondertiteling of oplossing?

Antwoord PX graag zijn nu al 15u 57.


De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wat zijn ze snel bij PX nog altijd geen antwoord betreffende de ondertiteling of oplossing?

Antwoord PX graag zijn nu al 15u 57.
Hello PX Probleem met de ondertiteling is nog altijd niet in orde.

Graag antwoord vandaag als er normale ondertiteling zal zijn, nu al maand dat het onleesbaar is?????????????????????
Ongelooflijk al maand dat de klanten klagen dat het onleesbaar is en wij krijgen maar geen antwoord van PX, WAAROM

Ik snap dit echt niet dat jullie dit niet oplossen , gaan wij terug maanden moeten klagen dat op Food channel de onderschriften 2/3 kleiner zijn en onleesbaar zijn.

GRAAG ANTWOORD PX NU OM 11U29 IS HET NOG ONLEESBAAR OP DIE ZENDER.
Ben ik de enige die vind dat de onderschriften bij die zender te klein is.
Dus vraag je wat is jullie mening erover?
Bij al de ander zenders met ondertiteling is de tekst 3 keer groter
Kleine maand dat die zender nu erbij gekomen is, vandaag terug even gezapt en die zender is nog altijd niet in orde met de onderschriften.
Test het uit ik kan die onderschriften niet lezen, tekst is 3 mm groot , welke normale mens kan dit lezen?
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
Ik krijg er indigestie van. ,-)))
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
ik weet 1 ding op al de andere kanalen met ondertiteling dat daar de onderschriften 50% groter zijn.
En op die food zender is het onleesbaar.

Welk één toffe zender met een knipoog 😉 Op 1 uur tijd 30 minuten reclame en 30 minuten met ondertiteling die niet leesbaar is.

Reageer