Beantwoord

Ondertiteling Food Network HD


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Vandaag kwam Food Network HD erbij in het aanbod. Op zich geen slechte zender en uniek in zijn genre.

Toch is er een probleem met de weergave van de ondertitelingen. Wanneer er een zin tevoorschijn komt, dan flikkert/flasht dit voor een halve seconde boven de plaats waar hij zou moeten verschijnen en zakt hij naar beneden. Dit maakt het zeer lastig en irritant om een programma te volgen. Dit probleem ligt niet aan Proximus, maar aan Food Network zelf. Kan Proximus dit signaleren en oplossen samen met Food Network? Dan kunnen we aangenaam kijken naar Food Network.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 31 May 2016, 15:00

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Patrick, ik kijk dit even na voor je en houd je op de hoogte.
Ik doe navraag bij onze TV ingenieurs. Bedankt trouwens voor je print-screen, ik stuur deze mee door.

De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wel, de technische dienst leest wel degelijk mee, de medewerkers hier zijn zowel van technische dienst als klantendienst. Ik ben bijvoorbeeld van technische dienst.
Reputatie 7
Badge +6
@ThomasP, die onderschriften op die 'print-screen' zijn anders veel beter leesbaar dan die petieterige onderschriften op dat Food Network. ;-))) Prima foto dus, veel duidelijker dan in 'reality'. 🆒
PS: ondertussen lopen de ondertitels op BBC 1 en 2 voorlopig weer synchroon, dus houden zo!
't is op die manier dat Patrick die ondertitels leest via print-screens ;-)
Die ondertitels kunnen door PX zelf niet (groter) ingesteld worden, dus zal het van de dvb moeten komen volgens mij !
Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, zou je nog eens kunnen kijken? Volgens mij zijn de ondertitels gegroeid. 😉
Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, zou je nog eens kunnen kijken? Volgens mij zijn de ondertitels gegroeid. ;-)
Al een eerste beste antwoord, ThomasP, nu zou je nog een tweede 'vinkje' moeten krijgen voor een 'nog beter' antwoord. ;-))) Moet kunnen in dit geval.
🆒
@ Thomas, Hoe heb je dat nu weer gefikst ‼
moet dit bij de zender zelf niet gebeuren of kan Prox dit ook zelf ?
En als je daar op antwoord krijg je van mij direct zoveel likes als je zelf maar kan van dromen 😉
Reputatie 7
Badge +6
Onze ingenieurs hebben een update gedaan van de firmware van een deel vd server in ons datacenter die het TV signaal decodeert en verder doorstuurt.
Dan worden die ondertitels niet die van de zender komen niet echt ongemoeid verder doorgestuurd, dat is wist ik niet, weeral iets bijgeleerd 😉
Blij dat het opgelost is en dat de ondertiteling eindelijk na maand leesbaar. En thx PX voor het antwoord.
Roep maar niet te vlug victorie seffens mag je hier weer posten " t is toch niet waar hé, 't is weer van dat" ;)
Maar 't voornaamste is inderdaad dat het opgelost werd en de rest zien we dan wel.
Wat ik hier weer heel zeker als conclusie kan trekken dat de één de andere niet is, maar ook dat wisten we al zeker!
Reputatie 7
Badge +2
Dag Patrick, ik kijk dit even na voor je en houd je op de hoogte.
Ik doe navraag bij onze TV ingenieurs. Bedankt trouwens voor je print-screen, ik stuur deze mee door.

De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Wel, de technische dienst leest wel degelijk mee, de medewerkers hier zijn zowel van technische dienst als klantendienst. Ik ben bijvoorbeeld van technische dienst.


Welkom ThomasP en blij te merken dat jullie toch meelezen. Maar goed, ik hoop dat jullie ook een antwoord kunnen bieden op andere technische vragen in het forum. Er staan er nog een paar open 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, de rampzalige ondertiteling op de BBC's bijvoorbeeld: er zou een oplossing komen in Q2 /Q3. Q2 is al bijna voorbij: dus, komt er al schot in, want telkens als je even denkt dat het beter gaat, wordt het de dag erna nog erger.
Je mag er zeker van zijn dat ze meelezen en dat kan je heel gemakkelijk testen :-)))
Wat ik echt niet snap en mijn kennissen ook niet dat het een maand zagen was om een ondertiteling leesbaar te krijgen, waarom het zolang duurde?

Lees nu hier dat de fout bij PX was en niet bij die zender, wij snappen echt niet dat zulke blunder maand duurt om op te lossen.

Geen echte reclame PX voor jullie met veel babla deze zender aankondigen vanaf dag 1 geen leesbare onderschriften.

Reageer