Beantwoord

Ondertiteling BBC

  • 24 November 2015
  • 59 reacties
  • 2564 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Ik ben het volledig eens met Marleen. Het liep perfect maar gisterenavond bij "Line of duty" liep het totaal fout zoals hierboven gemeld door Marleen. Ik had ook een reboot gedaan en dat liep ook niet goed. Ik had het ook opgenomen maar dat liep ook fout. Op BBC 1 liep alles correct. Graag nazien aub. Dank bijvoorbaat.
" the never ending story " :)
NB: Er was gisteren precies meer aan de hand ook TVR en nPVR van bv blokken daar was de start te laat zodat je een beginstuk kwijt waart.
Reputatie 7
Badge +6
Het loopt hier opnieuw goed mis met de ondertiteling op BBC 2. Bij 2 opgenomen programma's: Mary Beard's Ultimate Rome (27/04 om 22u) en Line of Duty (28/04 om 22u) kwamen de ondertitels zeker 30 sec te laat op het scherm. Bij het begin van het programma moest je ongeveer 30 sec wachten voor de ondertiteling startte, dus voor de rest van de tijd liep die ook zoveel achter op de conversatie op het scherm. Volkomen nutteloos dus, integendeel zelfs irritant.
We hebben eens een reboot gedaan, maar die bracht geen oplossing.
De laatste weken liep de ondertiteling vlot, dus dit vind ik zeer spijtig. Kan dat nog eens nagekeken worden a.u.b.? Dank u.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,

nog eens een update van de ondertiteling op BBC en sinds één week.........PERFECT. Daarvoor ging het ook al veel beter , geen onderbrekingen, niet blijven hangen, maar.... 1à2 seconden te laat. Blijkbaar is de synchronisatie bijgesteld en het werkt tegenwoordig perfect. dus geen vijgen na Pasen hé Thomas. Een tevreden klant die hoopt dat het nu definitief goed blijft werken.
Reputatie 7
Badge +6
Oef, je stelt mij gerust Regulus, ik begon al zeer geïnteresseerd te kijken naar reclame voor hoorapparaatjes, na nog eens een paar minuten 'Happy Valley'!:8
Met Shetland heb ik, zonder ondertitels, inderdaad ook geen probleem, zodat ik ook 'niet gestoord door maffe ondertitels' het verhaal kan volgen.
Blijft: Die kaduke ondertiteling is een gekend probleem bij de technische dienst en het wordt nu toch wel tijd dat ze er een blijvende oplossing voor vinden.
Mumble, mumble, mumble .....:@
Ik versta meestal voldoende Engels om goed te kunnen volgen, maar tegenwoordig komt er ook nogal veel 'dialect' in series en dan wordt het toch iets moeilijker en zou goede ondertiteling het toch iets gemakkelijker maken. Voorbeeld Happy Valley.
Ik kan jullie verzekeren dat je nu horendol wordt van die onvolledige of te late ondertiteling, die meer verwarring zaait dan te helpen.
Nu ja, als de klanten geen BBC meer kunnen/willen kijken daardoor, is er ook geen reden meer om de BBC in HD uit te zenden, zeker. Twee problemen ineens opgelost.:P


Hihi Marleen .. zelfs de Engelsen zijn verontwaardigd over het eindeloze gemurmelde, "gebroebelde" taalgebruik in deze serie !
http://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/642694/Happy-Valley-series-2-Twitter-SUBTITLES-mumbling-BBC-Sally-Wainwright-Sarah-Lancashire

edit .. LOL ! http://tv.bt.com/tv/tv-news/is-mumbling-on-tv-becoming-a-growing-problem-happy-valley-is-the-latest-bbc-drama-to-draw-complaints-from-viewers-about-inaudible-dialogue-11364040807948

Maar ik mocht gisteren zelf nog ondervinden dat bvb de (opgenomen) serie "Shetland" (moeilijk Schots dialect-Engels wat ik eigenlijk nog redelijk goed kan volgen om andere redenen) eigenlijk nog slechter te volgen is MET ondertitteling dan zonder (omdat men dan te veel tijd verliest met het lezen van ongerelateerde stukken en brokken geschreven tekst zodat men "slechter" luistert). Een ongelofelijke zooi !
Ik vind dit een vreemd fenomeen omdat de ondertitels niet door PX gebrouwen worden maar door de BBC dus vraag ik mij af waar het juist fout gaat ? .. en ik zie het nog totaal niet gebeuren dat die uitzendingen nog een "nagesynchroniseerd" worden (zou niet weten door wie BTW) dan is het einde helemaal zoek !
Reputatie 7
Badge +6
Ik versta meestal voldoende Engels om goed te kunnen volgen, maar tegenwoordig komt er ook nogal veel 'dialect' in series en dan wordt het toch iets moeilijker en zou goede ondertiteling het toch iets gemakkelijker maken. Voorbeeld Happy Valley.
Ik kan jullie verzekeren dat je nu horendol wordt van die onvolledige of te late ondertiteling, die meer verwarring zaait dan te helpen.
Nu ja, als de klanten geen BBC meer kunnen/willen kijken daardoor, is er ook geen reden meer om de BBC in HD uit te zenden, zeker. Twee problemen ineens opgelost.:P
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, bij Telenet is de mosterd zeer straf en smaakt ook beter, bij Proximus daarentegen is dat maar flauwe flutjes mosterd. :8
Je kan ook de mosterd halen bij T 😉
Reputatie 6
Badge +2
Of mosterd na de maaltijd. 😃
Reputatie 4
Badge +2
Dat klopt, Practitioner. Het meest frustrerend vind ik het antwoord van Thomas P (support medewerker van proximus) "we kennen het probleem, maar er is geen directe oplossing". Misschien moeten ze dan eens een workshop inrichten bij telenet of er iemand wegkopen. Daar lukt het immers wel. Ik ga er van uit dat indien we naar de maan kunnen vliegen en daar landen, dat we dan ook wel er moeten in slagen om een ondertiteling op een feuilleton te kunnen zetten die functioneert en synchroon loopt. Thomas P zal ons daarvan iets laten weten heeft hij beloofd. Nog even geduld. Hopelijk worden het geen vijgen na Pasen.
Reputatie 5
Badge +2
Nog steeds problemen met ondertitelingen bij BBC One en Two. Zinnen die wegvallen of te laat verschijnen.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo,
De zoveelste feedback over de ondertiteling op BBC. 11 dagen geleden schreef ik lovende woorden hierover en alles liep perfect. Sinds nu meer dan een week loopt alles ongeveer 200% fout. Ik heb ook al eens mijn b-box heropgestart en mijn decoder, misschien ,dacht ik , lag het daaraan, maar eerlijk gezegd de ondertiteling op bbc is een ramp. We worden er stilaan zenuwachtig van, omdat bij telenet alles perfect loopt. Bijgevolg is de decoder van telenet nu verhuisd van de keuken naar de living en omgekeerd. We zullen nog even de kat uit de boom kijken en hopen dat er een definitieve remedie komt, zoniet gaan minder plezante beslissingen moeten genomen worden . We kijken immers veel naar bbc. Is er iemand van Proximus die mij eens duidelijk kan uitleggen waarom dit niet naar behoren kan functioneren ( en bij telenet wel). En zoals ik ook eerder al zei , bij telenet is bbc entertainment voorzien van ondertitels, bij proximus niet. Ik blijf er toch nog sereen bij en hoop dat het in orde komt want ik zou niet graag van provider veranderen. Ik kijk uit naar een reactie van iemand van proximus met een zinnige uitleg en liefst met een oplossing.


Plus dat BBC 1 en BBC 2 bij Telenet in HD zijn en bij Proximus in SD.
Reputatie 7
Badge +6
Dit probleem is inderdaad al enkele keren gemeld. We zijn op de hoogte van dit probleem maar momenteel is er nog geen directe oplossing.
Ik heb de betrokken dienst gecontacteerd voor een update. Zodra ik hier meer over weet laat ik jullie iets weten.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,
De zoveelste feedback over de ondertiteling op BBC. 11 dagen geleden schreef ik lovende woorden hierover en alles liep perfect. Sinds nu meer dan een week loopt alles ongeveer 200% fout. Ik heb ook al eens mijn b-box heropgestart en mijn decoder, misschien ,dacht ik , lag het daaraan, maar eerlijk gezegd de ondertiteling op bbc is een ramp. We worden er stilaan zenuwachtig van, omdat bij telenet alles perfect loopt. Bijgevolg is de decoder van telenet nu verhuisd van de keuken naar de living en omgekeerd. We zullen nog even de kat uit de boom kijken en hopen dat er een definitieve remedie komt, zoniet gaan minder plezante beslissingen moeten genomen worden . We kijken immers veel naar bbc. Is er iemand van Proximus die mij eens duidelijk kan uitleggen waarom dit niet naar behoren kan functioneren ( en bij telenet wel). En zoals ik ook eerder al zei , bij telenet is bbc entertainment voorzien van ondertitels, bij proximus niet. Ik blijf er toch nog sereen bij en hoop dat het in orde komt want ik zou niet graag van provider veranderen. Ik kijk uit naar een reactie van iemand van proximus met een zinnige uitleg en liefst met een oplossing.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Ik geef nog even feedback na alweer een maand. Tot 2 weken geleden liep het allemaal terug fout met de bbc ondertiteling, maar sinds ongeveer 2 weken loopt alles 100% correct bij mij en dan spreek ik over dagelijks gebruik , zowel in de namiddag als 's avonds uitgebreid testen en kijken. Bedankt want er is blijkbaar aan gewerkt. Houden zo....


Daar werd in een gelijkaardige topic ook al over geklaagd, dus ook die forumleden zullen blij zijn dit te lezen! Bedankt voor de feedback en inderdaad: Houden zo !
😉
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,
Ik geef nog even feedback na alweer een maand. Tot 2 weken geleden liep het allemaal terug fout met de bbc ondertiteling, maar sinds ongeveer 2 weken loopt alles 100% correct bij mij en dan spreek ik over dagelijks gebruik , zowel in de namiddag als 's avonds uitgebreid testen en kijken. Bedankt want er is blijkbaar aan gewerkt. Houden zo....
Reputatie 4
Badge +2
inderdaad. heb ik zojuist vastgesteld. Daarjuist werkte het ook weer perfect op BBC2.
Bij live uitzendingen komen de titels soms niet snel genoeg, en worden er zinnnen overgeslagen. Bij programma-aankondigingen zijn er meestal geen ondertitels. Dat ligt niet aan Proximus of de decoder.
Reputatie 4
Badge +2
Dank voor de feed back. Helaas stel ik vast er op bbc2 nog werk aan de winkel is.op BBC1 werkt het goed. Bij BBC2 niet. 1 minuut goed en dan blokkeren de ondertitels voor een tijdje . Succes verd mkrier.
OK, Ook bij mij opgelost. Het is belangrijk om maar één keer te drukken en dan te wachten, vooral als er net geen dialoog is. Bedankt Black Rider.
Reputatie 4
Badge +2
Zonder dank, black rider, graag gedaan als je maar langs één of andere weg geholpen wordt dat is het voornaamste, maar laat mss eens de oplossing weten gelijk waar je ze gekregen hebt, altijd interessant voor andere forumlezers hé 😉

Probleem is, bij mij althans, opgelost Elsa. Ik ben tevreden. Nu een kleine week getest en alles loopt perfect. Moest het veranderen zal ik het ook laten weten. Dank voor de bemiddeling.
Reputatie 4
Badge +2
Dag Mkrier,
Bij mij doet de ondertiteling het nu goed. Geen speciale instellingen. Uitsluitend de toets onderaan rechts op de afstandbediening. Heb het zojuist nog eens getest bij de film "the crusaders of the lost ark". Werkt perfect en in twee kleuren (geel en blauw) volgens de persoon die aan het woord is. Slechts éénmaal drukken. Ik hoop dat het bij jou ook lukt. Succes.
Ik wilde net posten dat de ondertiteling het niet doet. Is er een instelling? De toets op de afstandsbedening (V3 of V5) laat geen reactie zien.
Dat is een groot gemis voor slechthorenden ezv.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,

Ik hou jullie even geïnformeerd over de ondertiteling op bbc ..... deze loopt sinds een kleine week volledig correct. Als dat permanent is... grote dank aan proximus. ik ben een tevreden man