omruilactie decoders

  • 9 November 2015
  • 31 reacties
  • 841 Bekeken

Hallo,


Ik heb een brief gekregen waarin staat dat mijn oude decoder wordt omgeruild.


Ik heb nu 2 vragen hierover.


- Blijft de oude decoder ook nog even werken? Ik heb namelijk nog een hoop opnames op de HD staan.


- Krijg ik nu een decoder met een harde schijf of niet? In het ene bericht lees ik dat er een HD van 320GB zou insteken, in een ander bericht lees ik dat er helemaal geen HD meer inzit. Wat wordt het nu? Ik neem namelijk nogal wat series op, die ik achteraf allemaal achter elkaar afkijk. Met cloud opnames gaat dat dus niet meer lukken.


Peter

31 reacties

Je hebt altijd al een 2d hands decoder zonder probleem kunnen in dienst stellen (je kan automatisch de-registreren) ==> dec registratie


Alles kunnen opnemen dat kan je niet op een harde schijf alleen al ze niet overlappen in tijd kan je programma's opnemen op de harde schijf en anders gebeurt die in de cloud wat toch de enige opname mogelijkheid zal worden in de toekomst zie maar naar NL KPN
Reputatie 7
Badge +6
1) Er schijnt al een klein tweedehandshandeltje in gang geschoten te zijn van mensen die V4's verkopen/kopen in de hoop dat die de update nog krijgen en de vaste schijf ook nog in gebruik blijft. Sommigen hebben zelfs al de vraag gesteld of ze zo'n decoder ook mogen gebruiken en het antwoord zou zijn: ja, als hij bij de vorige gebruiker is uitgeschreven. Haha, echt waar.


2) Wat betekent : alles kunnen opnemen? Je kan meer posten opnemen via smartphone en site, maar kan je nu ook 2 programma's tegelijkertijd opnemen van bv BBC en een boeket zender? Ik twijfel daar aan.
Je kan alles opnemen nu , dat hebben de medewerkers toch bevestigd, al heb ik ze nog niet zelf allemaal geprobeerd.

Allen konden ze nog geen uitsluitsel geven hoelang deze opnames zullen bewaard blijven zeker langer dan 60 dagen dat staat toch al vast !

Er zijn er die beweren dat je kon kiezen na 60 dagen voor een jaar, maar ik heb bij mij gezien dat er geen keuze komt na 60 dagen maar de opname blijft wel staan, alleen weet ik niet voor hoelang?
Reputatie 6
Badge +1
Wel als je er alles mee kan opnemen. Wil ik ook een V5 compact. Eigenlijk 2, want heb nu 2 V4 decoders. Hij is kleiner, verbruikt minder energie en maakt totaal geen lawaai. In NL bij KPN kun je ook enkel opnames op de server zetten. Zelf vind ik dit prima. Nu gaat je decoder kapot en daar sta je dan met je opnames. Gaat die nieuwe kapot, haal je een andere en kun je ze nog bekijken.
De medewerkers zouden dit eigenlijk allemaal niet moeten op een forum zetten of op hun sociale netwerken de juiste plaats is dat alles op hun officiele website gezet wordt en dit door de bevoegde persoon wat dan ook als officieel kan doorgaan en dan kom je niet meer tot die situaties van dat de ene medewerker er een ander uitleg voor geeft dan de andere, waar zij tenslotte niks kunnen aan doen in eerste instantie en toch ook bij de bevoegde dienst of persoon moeten ten rade gaan dan kan deze persoon of dienst beter direct dit op hun officiële site zetten of laten zetten om alle discussies te vermijden.
Ze hebben wel de v5-compact bezitters de kans gegeven om deze te kunnen aankopen voor 50€ en deze kans hebben ze gegeven ter gemoedkoming op het feit dat de v5-compact eerst aan 4€ aangerekend werd ipv van 8€ zoals voor de v5 en dit bedrag dus voor iedereen gelijkgetrokken werd zowel voor de v5-compact als voor de V5.


Daar heb ik dan op ingegaan en werd van mijn comfort pack (waar de decoder huur inbegrepen zat ) de huurprijs afgegaan en kreeg ik ook twee jaar garantie op de v5-compact die ik aangekocht heb. Wat natuurlijk een mooie geste was van PX, en dit mag ook gezegd worden als het positief is, eerlijk is eerlijk.

eerst zitten jullie de klanten aan te raden om een decoder te kopen



Dat stond wel juist anders op hun site, daar werd juist de reden aangegeven wat de voordelen waren van huren en niet omgekeerd
En nog een aanvulling kunnen jullie in godsnaam niet eens eerlijk zijn tegenover een klant
N.B. eerst zitten jullie de klanten aan te raden om een decoder te kopen en nu plotseling is de politiek veranderd je kan en nu kan je enkel huren graag antwoord ook daarop
Als ik het goed snap met wat ik lees kan een klant in de toekomst geen decoder meer kopen enkel huren, dus weer geldklopperij voor PX anders na 15 maanden bij aankoop maakt je winst als je een decoder koopt.


Heb een vraag aan de medewerkers via ebay heb ik mij V5 aangekocht voor 55 euro. Dus als ik mijn gehuurde decoder binnenbreng in een PX centrum zal dat maandelijks 8 euro schelen in de factuur omdat ik niet meer huur en eigenaar ben van één V5.


Denk dat ik niet allen ben en dat er nog mensen zijn die een V5 gekocht hebben, hoe zit dat nu juist betreffende opnames met een aangekocht toestel, kan je nog opnemen op de harde schijf?????????????


Ter info,


als je wenst kan je opnames van je oude decoder eerst op een dvd recorder opnemen , surf naar => Decoder-opnames-op-DVD-Recorder-copieren
Inderdaad de nPVR opnames staan op de server van PX en worden gewoon weer uitgelezen op de nieuwe decoder, de PVR opnames staan op de harde schijf van je decoder en die staan uiteraard niet op je nieuwe harde schijf van je nieuwe decoder.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb gehoord dat alle 60 dagen opnames van de oude decoder ook op de nieuwe zullen staan, maar dat de andere opnames weg zullen zijn. Klopt dat?


En heeft die nieuwe decoder enig voordeel, behalve dan dat je sneller kunt zappen?
Het verschil is dat ze van de v3 al zeker zijn dat hij niet meer naar behoren functioneert op de nieuwe software.

Ik denk dat het ook iets met vrijmaken van budgeten te maken heeft,

enfin zolang de medewerkers nog geen details doorgekregen hebben, zullen we het ook niet moeten verwachten dat er meer uitleg komt, tot er een duidelijk beslissing gevallen is.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is toch omgekeerde wereld? Die V3's worden toch gewoon stelselmatig uit omloop genomen. Daar moeten ze toch geen nieuwe software meer voor ontwikkelen? En er zijn zeker nog véél meer V4's dan V5's in omloop.
Daar zijn ze zeker nog niet aan toe dat ook hebben ze bevestigd, aangezien de v3 zeker voorrang krijgt en dit loopt tot midden 20016 ! en pas daarna komt eventueel de V4 aan de beurt, wat bijlange nog niet vast staat.
Reputatie 7
Badge +1
Ik neem aan dat dit ook geldt voor de nog 100.000en V4's, eigenaars en huurders (PVR bedoel ik). Ik heb geen zin om 'voor de schone ogen' van Proximus een V5 compact te gaan huren voor 8€ per maand, wat een behoorlijke prijsverhoging zou betekenen. Als mijn V4 stukgaat, zal ik dan wél moeten. Ik heb dan de keuze Px TV te laten vallen en het voor TV te doen met enkel Telenet (wat ik nu ook al heb voor 8.70€ huur) . Dat zie ik dan wel als't zover is. Als Telenet ook met Cloudopnames begint, zal mijn beslissing snel genomen zijn denk ik.
Enkele van deze vragen werden reeds beantwoord door de medewerkers van PX zoals:


Dat er aan de software gewerkt wordt en aanpassingen komen bij de volgende software update


De PVR mogelijkheid blijft bij de V5, hoelang deze mogelijkheid blijft bestaan is nog niet bekend, maar alles wordt in de toekomst in de cloud opgenomen.


De V5-compact kan je niet meer kopen alleen huren, 8€/maand als eerste decoder en voor 2de en volgende 5€/maand


Er lopen hier nu al verschillende topics over de decoders en de software die niet werkt.


PX zou beter eens eerlijk zijn en een deftige uitleg geven wanneer het in orde komt. En geen stilzwijgen van hun en de belofte dat het in orde komt met de volgende update wat niet het geval is.


Klanten zitten volop met vragen BV iemand die een V5 gekocht geeft kan die nog blijven opnemen op de harde schijf?


Veranderd de huurprijs om die mini te huren, blijkbaar kan je zelf de mini niet meer kopen?


Vragen en vragen kan hier nog zeker 15 punten zetten, Dus PX wees eens open tegen jullie klant


Met de nieuwe software zijn alle zenders opneembaar
Reputatie 6
Badge +1
Vraagje? Kun je dan van alle zenders nog opnemen?
Reputatie 7
Badge +1
Ja, maar via scart is de kwaliteit nog heel behoorlijk op een PC-scherm van 20' hoor. Zojuist nog een gekopiëerde DVD+RW bekeken, en dat was OK. Natuurlijk, als het in de Px TV webapplicatie of in de app. afspeelbaar wordt heb ik dat niet écht meer nodig. met op DVD-R branden en finaliseren ben ik al een tijdje gestopt. Ik heb er nu al een paar honderd staan, die ik allicht nooit meer ga bekijken. Die oudste zijn trouwens nog van voor de flatscreen en HD, eb nog opgnimen in LP (4 uur per DVD), dus op een flatscreen full HD van 46' zal dat niet veel meer voorstellen...idem met een hoop VHS-videobanden die ik nog heb liggen. Ik ga het eerst nog wel eens uittesten wat dat geeft.
Daar zullen de zenders niet mee akkoord gaan tenzij in minder kwaliteit mss zoals je nu via scart ook kunt.

Dat zal illegaal wel kunnen omzeild worden natuurlijk
Reputatie 7
Badge +1
Ja, dat zal nu moeten blijken hé? Want al wat tot nu toe toch nog op de HDD werd opgenomen/bijgehouden (PVR) zal nu met het 'pointer'systeem aan de servers gelinkt blijven en ingeval van onbeperkt bijhouden ook op de servers moeten blijven staan, tenzij ze daar toch een tijdlimiet op zetten die in de decoderlijst en ook in de nieuwe Px Tv app. en in de nieuwe nog uit te werken Px TV webapplicatie, achter de opname vermeld wordt (zoals nu aftellend van 60 dagen). Al die opnames worden immers online afspeelbaar toch? Is er dan geen software waarmee je die op de computer kunt kopiëren?
Het is ook zo dat het bewaren op de harde schijf ook geen zekerheid biedt hoelang je zal kunnen bewaren => decoder defect of HDD defect bv


of je moet ze dan eerst opnemen op DVD zoals Sinjoor doet.



Maar dan moeten ze die programma's toch nog altijd bijhouden zolang er nog pointers opstaan



Die programma's worden nu ook bewaard op de server of je ze nu opneemt of niet, alleen weet ik niet hoe groot hun servercapaciteit is en dus hoelang ze dit kunnen bewaren, daar zal inderdaad het schoentje wringen ;-)

Reageer