omruilactie decoders

  • 9 November 2015
  • 31 reacties
  • 841 Bekeken

Hallo,


Ik heb een brief gekregen waarin staat dat mijn oude decoder wordt omgeruild.


Ik heb nu 2 vragen hierover.


- Blijft de oude decoder ook nog even werken? Ik heb namelijk nog een hoop opnames op de HD staan.


- Krijg ik nu een decoder met een harde schijf of niet? In het ene bericht lees ik dat er een HD van 320GB zou insteken, in een ander bericht lees ik dat er helemaal geen HD meer inzit. Wat wordt het nu? Ik neem namelijk nogal wat series op, die ik achteraf allemaal achter elkaar afkijk. Met cloud opnames gaat dat dus niet meer lukken.


Peter

31 reacties

Je oude decoder kan niet blijven werken aangezien je hem moet omruilen voor een V5-compact decoder (zonder HDD)


series worden nu in nPVR (cloud) opgenomen wat vroeger niet kon en enkel op harde schijf mogelijk was !


deze worden in ieder geval langer dan 60 dagen bewaard naar verluid zou je na een jaar de kans krijgen om nog te verlengen maar dat is nog niet officieel bekend gemaakt anderen spreken van onbeperkt maar dat is al minder zeker ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, maar ze zullen toch ergens beperkingen moeten opleggen, want als er veel mensen maar al hun opnames laten staan, omdat er toch geen databeperking is van een volle HDD, gaan ze toch serieuze capaciteitsproblemen krijgen. Er zullen allicht mensen zijn die een hele bibliotheek filmen in 'the cloud' daar zullen proberen op te slaan, terwijl bv. Microsoft op Skydrive al een databeperking gaat zetten. Gratis bestaat niet écht hé. Misschien wordt dat dan ook betalend als je boven een limiet van bv. 500GB gaat. Een beetje zoals een downloadlimiet (die nu wel onbeperkt is, maar toch ontmoedigd wordt doordat je gratis in blokken moet bijbestellen).


Persoonlijk vind ik een tijdslimiet geen probleem. Nu ze de limiet al op 60 dagen hebben gezet, stel ik vast dat ik het kijken dan gewoon wat langer uitstel en dan toch nog in tijdnood kom en verplicht ben de opnames soms toch nog op DVD-HDD te kopiëren. Nu heb ik al de gewoonte om mijn digicorder van Telenet te gebruiken als een soort filmbibliotheek om later, als 't eens past, te bekijken. Daar staan nog opnames op van 1 1/2 jaar geleden, want toen is hij vervangen wegens bliksemschade, en op de vorige was dat net hetzelfde (die waren toen allemaal verloren natuurlijk). Nu staat die op 35% saldo, terwijl mijn decoder (op hetzelfde moment om dezelfde reden vervangen) nog 70% capaciteit over heeft. Maar dat ligt dan weer deels aan het nPVR-systeem. De meeste dagelijkse TV-programma's, op een paar uitzonderingen na, die ik als PVR-reeks opneem dan, worden meestal binnen de week bekeken .Maar ieder heeft zo zijn systeem natuurljjk. Ik gebruik Telenet eerder uitzonderlijk om het actuele aanbod te bekijken, al neem ik ook regelmatig een groot deel dubbel op, omdat Proximus zo zijn kuren heeft...daarom is dat me de extra-kost van 24,70€ wel waard (de 16€ kabelhuur ben ik altijd blijven betalen als backup, dus tel ik enkel de digicorderhuur van 8,70€ als meerkost voor mij)..Al de rest loopt bij Proximus, al kan Telenet soms behoorlijk agressief zijn om mij over de streep te trekken.
Ik vraag mij af of wij dat niet verkeerd zien, ik zou eerder aan een systeem denken met pointers in de zin van dat ze enkel moeten gegevens opslaan van de opnames (welk programma, datum enz....) van de klanten, maar niet de opnames zelf iedere keer opnieuw voor iedere klant apart, deze opnames (programma's) staan ergens voor een bepaalde tijd op de PX servers waar ze bewaard blijven, alleen is de vraag hoelang houden ze die op de servers bij, maar is wel een groot verschil in capaciteit aangezien 1x een programma P dan bewaard wordt voor x aantal klanten, wat in houd dat de capaciteit nu niet x * P wordt maar alleen P, maar oneindig bewaren zal zeker ook niet het geval worden want dan geraken hun servers dan toch op de duur verzadigd !


Een beperking komt er zeker waar wat die juist gaat inhouden ?
Reputatie 7
Badge +1
Nu je dat zo stelt, denk ik wél dat je gelijk hebt met die 'pointers'.. Maar dan moeten ze die programma's toch nog altijd bijhouden zolang er nog pointers opstaan...waarbij er waarschijnlijk een hoop 'vergeten' programma's zijn, waarvan veel mensen niet meer weten dat ze er nog staan?
Reputatie 7
Badge +6
Die downloadpolicy van gratis bijbestellen geldt trouwens 'alleen' voor Comfort en Maxi in een Pack, denk ik, maar bon, dus zoals gezegd hierboven nog niet van toepassing op opnames.
Reputatie 7
Badge +6
Ook de opname mogelijkheden worden aangepast aan de snelle, vlug vergeten generatie zeker. Alles blijven behouden is allicht ook niet meer van deze tijd.
Het is ook zo dat het bewaren op de harde schijf ook geen zekerheid biedt hoelang je zal kunnen bewaren => decoder defect of HDD defect bv


of je moet ze dan eerst opnemen op DVD zoals Sinjoor doet.



Maar dan moeten ze die programma's toch nog altijd bijhouden zolang er nog pointers opstaan



Die programma's worden nu ook bewaard op de server of je ze nu opneemt of niet, alleen weet ik niet hoe groot hun servercapaciteit is en dus hoelang ze dit kunnen bewaren, daar zal inderdaad het schoentje wringen ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ja, dat zal nu moeten blijken hé? Want al wat tot nu toe toch nog op de HDD werd opgenomen/bijgehouden (PVR) zal nu met het 'pointer'systeem aan de servers gelinkt blijven en ingeval van onbeperkt bijhouden ook op de servers moeten blijven staan, tenzij ze daar toch een tijdlimiet op zetten die in de decoderlijst en ook in de nieuwe Px Tv app. en in de nieuwe nog uit te werken Px TV webapplicatie, achter de opname vermeld wordt (zoals nu aftellend van 60 dagen). Al die opnames worden immers online afspeelbaar toch? Is er dan geen software waarmee je die op de computer kunt kopiëren?
Daar zullen de zenders niet mee akkoord gaan tenzij in minder kwaliteit mss zoals je nu via scart ook kunt.

Dat zal illegaal wel kunnen omzeild worden natuurlijk
Reputatie 7
Badge +1
Ja, maar via scart is de kwaliteit nog heel behoorlijk op een PC-scherm van 20' hoor. Zojuist nog een gekopiëerde DVD+RW bekeken, en dat was OK. Natuurlijk, als het in de Px TV webapplicatie of in de app. afspeelbaar wordt heb ik dat niet écht meer nodig. met op DVD-R branden en finaliseren ben ik al een tijdje gestopt. Ik heb er nu al een paar honderd staan, die ik allicht nooit meer ga bekijken. Die oudste zijn trouwens nog van voor de flatscreen en HD, eb nog opgnimen in LP (4 uur per DVD), dus op een flatscreen full HD van 46' zal dat niet veel meer voorstellen...idem met een hoop VHS-videobanden die ik nog heb liggen. Ik ga het eerst nog wel eens uittesten wat dat geeft.
Reputatie 6
Badge +1
Vraagje? Kun je dan van alle zenders nog opnemen?
Met de nieuwe software zijn alle zenders opneembaar
Er lopen hier nu al verschillende topics over de decoders en de software die niet werkt.


PX zou beter eens eerlijk zijn en een deftige uitleg geven wanneer het in orde komt. En geen stilzwijgen van hun en de belofte dat het in orde komt met de volgende update wat niet het geval is.


Klanten zitten volop met vragen BV iemand die een V5 gekocht geeft kan die nog blijven opnemen op de harde schijf?


Veranderd de huurprijs om die mini te huren, blijkbaar kan je zelf de mini niet meer kopen?


Vragen en vragen kan hier nog zeker 15 punten zetten, Dus PX wees eens open tegen jullie klant


Enkele van deze vragen werden reeds beantwoord door de medewerkers van PX zoals:


Dat er aan de software gewerkt wordt en aanpassingen komen bij de volgende software update


De PVR mogelijkheid blijft bij de V5, hoelang deze mogelijkheid blijft bestaan is nog niet bekend, maar alles wordt in de toekomst in de cloud opgenomen.


De V5-compact kan je niet meer kopen alleen huren, 8€/maand als eerste decoder en voor 2de en volgende 5€/maand


Reputatie 7
Badge +1
Ik neem aan dat dit ook geldt voor de nog 100.000en V4's, eigenaars en huurders (PVR bedoel ik). Ik heb geen zin om 'voor de schone ogen' van Proximus een V5 compact te gaan huren voor 8€ per maand, wat een behoorlijke prijsverhoging zou betekenen. Als mijn V4 stukgaat, zal ik dan wél moeten. Ik heb dan de keuze Px TV te laten vallen en het voor TV te doen met enkel Telenet (wat ik nu ook al heb voor 8.70€ huur) . Dat zie ik dan wel als't zover is. Als Telenet ook met Cloudopnames begint, zal mijn beslissing snel genomen zijn denk ik.
Daar zijn ze zeker nog niet aan toe dat ook hebben ze bevestigd, aangezien de v3 zeker voorrang krijgt en dit loopt tot midden 20016 ! en pas daarna komt eventueel de V4 aan de beurt, wat bijlange nog niet vast staat.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is toch omgekeerde wereld? Die V3's worden toch gewoon stelselmatig uit omloop genomen. Daar moeten ze toch geen nieuwe software meer voor ontwikkelen? En er zijn zeker nog véél meer V4's dan V5's in omloop.
Het verschil is dat ze van de v3 al zeker zijn dat hij niet meer naar behoren functioneert op de nieuwe software.

Ik denk dat het ook iets met vrijmaken van budgeten te maken heeft,

enfin zolang de medewerkers nog geen details doorgekregen hebben, zullen we het ook niet moeten verwachten dat er meer uitleg komt, tot er een duidelijk beslissing gevallen is.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb gehoord dat alle 60 dagen opnames van de oude decoder ook op de nieuwe zullen staan, maar dat de andere opnames weg zullen zijn. Klopt dat?


En heeft die nieuwe decoder enig voordeel, behalve dan dat je sneller kunt zappen?
Inderdaad de nPVR opnames staan op de server van PX en worden gewoon weer uitgelezen op de nieuwe decoder, de PVR opnames staan op de harde schijf van je decoder en die staan uiteraard niet op je nieuwe harde schijf van je nieuwe decoder.
Ter info,


als je wenst kan je opnames van je oude decoder eerst op een dvd recorder opnemen , surf naar => Decoder-opnames-op-DVD-Recorder-copieren
Als ik het goed snap met wat ik lees kan een klant in de toekomst geen decoder meer kopen enkel huren, dus weer geldklopperij voor PX anders na 15 maanden bij aankoop maakt je winst als je een decoder koopt.


Heb een vraag aan de medewerkers via ebay heb ik mij V5 aangekocht voor 55 euro. Dus als ik mijn gehuurde decoder binnenbreng in een PX centrum zal dat maandelijks 8 euro schelen in de factuur omdat ik niet meer huur en eigenaar ben van één V5.


Denk dat ik niet allen ben en dat er nog mensen zijn die een V5 gekocht hebben, hoe zit dat nu juist betreffende opnames met een aangekocht toestel, kan je nog opnemen op de harde schijf?????????????


N.B. eerst zitten jullie de klanten aan te raden om een decoder te kopen en nu plotseling is de politiek veranderd je kan en nu kan je enkel huren graag antwoord ook daarop
En nog een aanvulling kunnen jullie in godsnaam niet eens eerlijk zijn tegenover een klant

eerst zitten jullie de klanten aan te raden om een decoder te kopen



Dat stond wel juist anders op hun site, daar werd juist de reden aangegeven wat de voordelen waren van huren en niet omgekeerd

Reageer