omruilactie decoders

  • 9 November 2015
  • 31 reacties
  • 841 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ook de opname mogelijkheden worden aangepast aan de snelle, vlug vergeten generatie zeker. Alles blijven behouden is allicht ook niet meer van deze tijd.
Reputatie 7
Badge +6
Die downloadpolicy van gratis bijbestellen geldt trouwens 'alleen' voor Comfort en Maxi in een Pack, denk ik, maar bon, dus zoals gezegd hierboven nog niet van toepassing op opnames.
Reputatie 7
Badge +1
Nu je dat zo stelt, denk ik wél dat je gelijk hebt met die 'pointers'.. Maar dan moeten ze die programma's toch nog altijd bijhouden zolang er nog pointers opstaan...waarbij er waarschijnlijk een hoop 'vergeten' programma's zijn, waarvan veel mensen niet meer weten dat ze er nog staan?
Ik vraag mij af of wij dat niet verkeerd zien, ik zou eerder aan een systeem denken met pointers in de zin van dat ze enkel moeten gegevens opslaan van de opnames (welk programma, datum enz....) van de klanten, maar niet de opnames zelf iedere keer opnieuw voor iedere klant apart, deze opnames (programma's) staan ergens voor een bepaalde tijd op de PX servers waar ze bewaard blijven, alleen is de vraag hoelang houden ze die op de servers bij, maar is wel een groot verschil in capaciteit aangezien 1x een programma P dan bewaard wordt voor x aantal klanten, wat in houd dat de capaciteit nu niet x * P wordt maar alleen P, maar oneindig bewaren zal zeker ook niet het geval worden want dan geraken hun servers dan toch op de duur verzadigd !


Een beperking komt er zeker waar wat die juist gaat inhouden ?
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, maar ze zullen toch ergens beperkingen moeten opleggen, want als er veel mensen maar al hun opnames laten staan, omdat er toch geen databeperking is van een volle HDD, gaan ze toch serieuze capaciteitsproblemen krijgen. Er zullen allicht mensen zijn die een hele bibliotheek filmen in 'the cloud' daar zullen proberen op te slaan, terwijl bv. Microsoft op Skydrive al een databeperking gaat zetten. Gratis bestaat niet écht hé. Misschien wordt dat dan ook betalend als je boven een limiet van bv. 500GB gaat. Een beetje zoals een downloadlimiet (die nu wel onbeperkt is, maar toch ontmoedigd wordt doordat je gratis in blokken moet bijbestellen).


Persoonlijk vind ik een tijdslimiet geen probleem. Nu ze de limiet al op 60 dagen hebben gezet, stel ik vast dat ik het kijken dan gewoon wat langer uitstel en dan toch nog in tijdnood kom en verplicht ben de opnames soms toch nog op DVD-HDD te kopiëren. Nu heb ik al de gewoonte om mijn digicorder van Telenet te gebruiken als een soort filmbibliotheek om later, als 't eens past, te bekijken. Daar staan nog opnames op van 1 1/2 jaar geleden, want toen is hij vervangen wegens bliksemschade, en op de vorige was dat net hetzelfde (die waren toen allemaal verloren natuurlijk). Nu staat die op 35% saldo, terwijl mijn decoder (op hetzelfde moment om dezelfde reden vervangen) nog 70% capaciteit over heeft. Maar dat ligt dan weer deels aan het nPVR-systeem. De meeste dagelijkse TV-programma's, op een paar uitzonderingen na, die ik als PVR-reeks opneem dan, worden meestal binnen de week bekeken .Maar ieder heeft zo zijn systeem natuurljjk. Ik gebruik Telenet eerder uitzonderlijk om het actuele aanbod te bekijken, al neem ik ook regelmatig een groot deel dubbel op, omdat Proximus zo zijn kuren heeft...daarom is dat me de extra-kost van 24,70€ wel waard (de 16€ kabelhuur ben ik altijd blijven betalen als backup, dus tel ik enkel de digicorderhuur van 8,70€ als meerkost voor mij)..Al de rest loopt bij Proximus, al kan Telenet soms behoorlijk agressief zijn om mij over de streep te trekken.
Je oude decoder kan niet blijven werken aangezien je hem moet omruilen voor een V5-compact decoder (zonder HDD)


series worden nu in nPVR (cloud) opgenomen wat vroeger niet kon en enkel op harde schijf mogelijk was !


deze worden in ieder geval langer dan 60 dagen bewaard naar verluid zou je na een jaar de kans krijgen om nog te verlengen maar dat is nog niet officieel bekend gemaakt anderen spreken van onbeperkt maar dat is al minder zeker ;-)

Reageer