Laatste verwittiging aan Belgacom!!!! (software probleem)

  • 1 August 2012
  • 56 reacties
  • 2149 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Gezien de recente update van de software voor de decoder niets dan problemen veroorzaakt en de Technische Dienst niet kan helpen, vraag ik met aandrang een correcte mededeling te plaatsen op het forum door BELGACOM!!!!!

Nu worden de mensen gewoon van de kast naar de muur gestuurd.

Ik ga niet verder in detail treden over het probleem , daar het reeds werd vermeld in verscheidene topics.

De Ombudsdienst voor Telecom is al op de hoogte van het probleem.

Indien er tegen ten laatste 3 augustus 2012 geen duidelijkeinformatie word verstrekt met alle duidelijk en de stappen die Belgacom onderneemt om dit probleem te verhelpen.

Zal er een onderzoek worden ingesteld door het BIPT en de Ombudsdienst.

Ik gebruik dit forum daar het via de telefoon naar Belgacom toe niet mogelijk is de mensen in de callcenters geraken zelf het noorden kwijt .


Met vriendelijke groeten

Patrick


P.S. ook zal de pers hier uitgebreid over worden ingelicht.



56 reacties

Reputatie 1
Helemaal geen problemen hier na de update...alleen de leesbaarheid van menu's en programmagids is voor verbetering vatbaar
tim, als je iedere keer een FactR moet doen is dit zeker niet normaal (ik doe af en toe zo om de veertien dagen een FactR van mijn decoder maar niemand is verplicht van dit te doen hé 😉 )

Het kan van veel zaken afhangen maar de eerste vraag is moest je dit vroeger ook doen of is het alleen maar na de nieuwe software Charles (ik veronderstel dat je een V4 decoder hebt)

post ook eens je waardes zoals hieronder aangegeven door te surfen naar: http://192.168.1.1




















VDSL
line status
SHOWTIME
Downstream
line rate
????
kbps
Upstream
line rate
???
kbps
Downstream
Training Margin
??.?
dB

Is je decoder met een vaste utp kabel verbonden met je modem ?

Elsa
Als ik het hier zo lees, ben ik toch weer niet de enige met problemen. Bij mij gaat het nog veel verder: telkens wanneer ik de decoder opzet gebeurd er........niks.

De decoder reageert niet op de afstandsbediening noch op de aan/uit knop op het toestel zelf.

Gevolg: steeds weer decoder helemaal uitzetten via schakelaar achteraan, terug opstarten en steeds weer software binnenhalen. Tja, als ik iedere avond zo moet beginnen met tv kijken is de fun er helemaal af. Stel u voor dat je uw wagen niet met de knop of sleutel start, maar aanduwt, dat kan ook niet de dag van vandaag.

De erbarmelijke beeldkwaliteit en geluid moet ik er maar bij nemen zeker? Verkeerde programma's worden opgenomen, als ze al opgenomen worden, of ze staan op schijf, maar bekijken kan je ze niet, enkel wissen.

Doe een factory reset zeggen sommigen! Tja, ik doe het continu. Diegene die dit schreeuwen gaan naar alle waarschijnlijkheid ook elke week met hun wagen naar de garage voor nieuwe software, niet dus.

Gezien het feit dat dit met de huidige technologie helemaal niet meer kan, zwier ik deze onbetrouwbare nest buiten, steek mijn antennekabel terug in en haal mijn dvd recorder terug uit de kast, ik heb het wel gehad met Belgacom, ik betaal voor een dienst die ze mij niet kunnen bieden.

Als afsluiter nog een antwoord van Belgacom: ja meneer, dat ligt aan uw HDMI kabel, huuuh???
Ja en een factory reset van decoder helpt waarschijnllijk ook niet !

Als het echt in de software zit zal een factoryresert niet helpen al kan het nooit kwaad van het doen en het duurt maar 9 min meer met de nieuwe software.

groetjes, Elsa
Bij Belgacom hebben ze blijkbaar congee 😛
Sinds de update werkt mijn universele afstandsbediening van bose niet meer op de v4 decoder. Ik moet elke knop tweemaal indrukken om reactie te krijgen.verschillende knoppen werken zelfs helemaal niet meer. Bose gecontacteerd maar weten ook geen oplossing. Eva van Belgacom gecontacteerd maar die is volgens mij dood en begraven want zit al meer dan een week tevergeefs op antwoord te wachten. De vorige update was echt een enorme verbetering maar nu is het weer om zeep. Heb trouwens nog verschillende andere problemen ondervonden met de nwe software. Zoals alle opnames opeens gewist.
Alleen als je een decoder V3 hebt zal je nog een tijdje met de oude software zitten tot de uitrol van de nieuwe software op de V4 decoders wat beter op zijn poten staat denk ik.
Domme vraag maar kun je een automatische update vermijden ?

Op de tv overal tab is ook de update slechter dan de versie ervoor , gelukkig kon ik terug naar de 1.1.1 versie .

maar bij de decoder zal dit niet lukken , ik zou niet weten hoe ik mijn huidige versie kan ergens opslaan.
zie op ricky's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies

daar staat:


Decoder software versie opvragen:
• druk op <MENU> van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]

• daar naast SW-versie:Charles_...... (als je al charles hebt natuurlijk !)


Je moet wel een V4 decoder hebben want op de V3 wordt dit nog niet uitgerold.

Elsa
Waar vinden jullie de versie , via instellingen ?

Bij mij staat nergens iets van charles , en maar best ook waarschijnlijk , regio west vlaanderen .
Ja en versie 234 heeft ook nog niks opgelost aan de taal die je nog altijd zelf terug moet op Nederlands zetten .

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het wordt wel stilaan duidelijk, dat de verschillen in het vasttellen van problemen enerzijds komen door soms verschillend gebruik, anderzijds door verschillende versies van Charles die in omloop zijn...In wat versie ...234 verschilt van versie ...220 weet ik niet, maar ik hoop maar dat het steeds beter wordt.En doe versies worden duidelijk ook niet overal tegelijk gepusht. Ik deed gisteren zeker 3 x FacR, en zit nog steeds op 220.
Nog een paar zaken die afwijken van vorige (oude)versie:
In de infoknop kan je niet meer naar het vorige programma, enkel naar het volgende. Ik gebruikte dat soms om een programma dat in opname was te stoppen als het gedaan was. Soms was dan het volgende programma vlgs. de TV-gids al bezig maar in het écht niet en moest je een programma terug om de opname te stoppen. Dat kan dus nu niet meer, je moet nu rond via de PVR-knop en de opgenomen programmalijst. Maar allicht was ik een van de weinigen die dat zo gebruikten, en is dat weinig opgevallen.
Als je nu op de dig. TV knop drukt (per ongeluk) als je niet in een menu, info of PVR-menu zit, krijg je een aanmaning om een zendernummer in te geven.
Ze moeten wél dringend die communicatie tussen de online TV-gids (op afstand programmeren) en de decoder fixen vind ik. Nu kan je op de decoder niet meer controlleren welke nPVR-opnames op afstand gepland zijn.
Ook het tussenscherm dat je kreeg bij het programmeren op de decoder "de opname zal 30 dagen bijgehouden worden" mis ik (samen met de duidelijk vermelding in de geplande opnamelijst) , want nu zie je maar tijdens en na de opname of het op 30 d (nPVR) staat.

Bij mij is het versie 2.7.2_234


Dus, mannen weten het toch altijd beter hé. (grapje)


Ja, als je vrouw niet thuis is zeker

groetjes, Elsa

Badge
De versies van 'Charles' volgens elkaar in sneltreinvaart op: vandaag werd bij mij al de 3e versie sinds de uitrol geïnstalleerd. Momenteel 2.7.2_234. Helaas, hoewel er wellicht -hopelijk!- wel bugs opgelost zullen zijn in deze versie, zijn mijn problemen met de PVR niet opgelost (o.a.: nog altijd geen opnames te zien die via TVOveral gepland werden). Dan toch geen vakantie voor het TV-team van Belgacom 🙂 Maar dat er zoveel versies op zo'n korte tijd verspreid worden toont wel aan dat het product te snel op de klanten losgelaten werd.
Ik heb contact opgenomen met Belgacom, probleem van teletekst niet opgelost. Wonder boven wonder ik heb niet lang moeten wachten, menu doorlopen en ik had telkens iemand aan de lijn. Is dan toch al een verbetering.

De eerste persoon, een vriendelijk man trouwens, gaf ook een goede uitleg hoe ik een rest moest doen, heb dat gedaan maar de balken boven en onder bleven. En op mijn vraag waarom iedereen verschillende problemen had, kreeg ik als antwoord, dat kan gebeuren maar bij de volgende update zijn alle problemen opgelost. Afwachten dan maar.

Omdat het niet lukte bel ik terug, kreeg iemand anders aan de telefoon. Die gaf als antwoord: we bundellen alle klachten samen en door de tijd worden die allemaal opgelost. Wanneer dat is zullen we dan wel zien.

Tot daar mijn verhaal. Moraal van het verhaal, iedereen met problemen dan maar bellen naar 0800 22800 zodanig dat de telefoons daar roodgloeiend staan Glimlach

@Elsa, dat jij geen problemen hebt kan ik goed geloven als je in Grimbergen woont. Jij geeft die mannen van Belgacom een goeie Grimbergen en dan krijg je automatisch een goeie service. Glimlach En ja, geloof me maar, het hangt af van waar je woont. Dus, mannen weten het toch altijd beter hé. (grapje)


Probleem om opgenomen en bekeken programma te wissen heb ik ook niet !!

Dus als het niks met de decoder software te maken heeft en het is ook dezelfde decoder versie, wat is het dan wel ?

zou het iets met slechte teransmissie te zien kunen hebben.!!??

mss omdat er devolo's of ruckussen tussen staan? Ik ben maar aan het gissen hoor, op den duur ga ik nog PeterS moeten geloven dat het afhangt waar je wxoont !!!!

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook. Alles werkt redelijk. Maar de toegang tot de opname-of programmeerlijst duurt nu toch iets langer dan vroeger. En als ik een opgenomen en bekeken programma wis, houd ik mijn hart vast. Soms krijg ik een tussenscherm met de mededeling "u hebt momenteel geen opnames" en dan breekt het angstzweet me bijna uit, want ik speelde onlangs zeker 7 PVR-opnames kwijt tijdens het wissen van bekeken opnames. Klik dus nooit op "alles wissen" want dat wordt soms "heel letterlijk genomen"...
Ik woon in Grimbergen, maar of dit daar iets mee te maken heeft dat zou ik toch raar vinden het zal eerder aan de software op de coder kunnen liggen.

Welke softwareversie staat er op je decoder ?

bij mij is dit Charles1_2.7.2.220

groetjes, Elsa
@Elsa, neen ik bedoel er niks mee, maar ergens had ik gelezen dat in Brussel en Wallonië geen problemen waren.

Maar ondertussen zijn de kabouterkes hier geweest en heb ik weer teletekst, raar maar waar, maar heb wel nog bij het afsluiten de boven en ondertekst en de rest van de problemen zijn onoplosbaar.
Is er dan andere sofware in Brussel of Wallonie of bedoel je iets anders mss ?

groetjes, Elsa
Ik de problemen aan Eva gestuurd en dan krijg ik dit als antwoord:

Momenteel is er een bugfix lopende, dit is dan ook het logische gevolg wanneer er foutjes in de software zitten. De klanten die hiermee niet tevreden zijn, kunnen gerust contact opnemen met de klantendienst (gratis nr. 0800/22800) waar er een passende oplossing kan gezocht worden.

Ik ga het morgenvroeg proberen, heb een halve dag verlof genomn, mss is dat voldoende voor de wachttijd 🙂

@Elsa, jij woont waarschijnlijk in Brussel of Wallonië?
Maar wat ik nog minder begrijp is dat er verschillende problemen zijn bij verschillendde mensen !

om er maar een te noemen dat teletekst probleem heb ik niet , dat doorspoel probleem bij opnames heb ik ook niet !!!!

Zouden er dan verschillende versies uitgerold geweest zijn van Charles ?

Vind ik wel raar en het gaat nochtans allemaal over dezelfde decoder V4 !

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer zullen die verschrikkelijke bugs er eindelijk allemaal uit zijn? A.U.B. Belgacom stop met die charles uitrol, tot wanneer het uptodate staat, de betalende klanten zijn de dupe van dit verhaaltje, met de vorige software waren de hier vermelde problemen er niet, waarom veranderen als alles goed werkte? Ok, er zijn welicht verbeteringen, maar die miserie met de opnames, het veel te kleine lettertype, enz...wanneer wordt dit rechtgezet?

Vind het bovendien om het zacht uit te drukken triestig dat BGC niets van zich laat horen, geen enkele info wat er momenteel aan de hand is, wanneer en hoe het opgelost wordt! Iedereen uit hier zijn ongenoegen over da charles gedoe, behalve de leverancier van deze software...die hoort men nooit!

Ik heb de update nog niet, hopelijk blijft dit nog een tijdje tot dat de hele zaak op punt staat!

@patrick: 3 augustus is inmiddels al verstreken, en nu?

mvg
@ sinjoor, en hoe zit t met teletekst bij jou? hier al bijna 2 dagen niets en ook andere problemen.

Het opnemen en afspelen lukt hier wel, alleen als ik een opname bekijk en ik spoel ff door, dan staat het beeld ff stil, het geluid is er en als er ondertitels zijn die zie ik,

Is zo ong 3 seconden en dan is alles weer normaal. En dan de menutekst die veel te klein is, kheb een tv van 2 meter nodig denk ik om zo'n tekst te kunnen lezen, of mss een goeie verrekijker :-)

Het is net alsof ze overal een ander programma geïnstalleerd hebben want als ik overal de reacties lees heeft bijna iedereen iets anders.

In een ander topic heb ik de vraag gesteld, wat BGC ter compensatie voor haar klanten nu ze zoveel ongemak hebben.

We betalen teslotte voor een goed produkt en dat is nu zeker niet het geval.

Ik zou zeggen, doe zo verder Belgacom, jullie klanten zullen er zeker "blij" mee zijn,

Ik moet m'n zoon toch nog gelijk gaan geven over Telenet, die heeft het al 2 jaar en nog nooit problemen.
Reputatie 7
Badge +1
Weer kuren van de opnamelijst annex TV-gids. Ik wil London 2012 athletiek met nPVR opnemen vanaf 20:00 tot 23:00 uur gisteravond. Geen probleem, want het viel dus toch samen met Van Thilt (dat in serie op PVR komt), dus kwam het automatisch op de server. Raar maar waar, er komt wél een rood cirkeltje in de TV-gids tijdens de opname, maar de opname verschijnt NIET in de lijst van de opgenomen programma's...ook nà de opname niks in de opnamelijst. Een herstart hielp ook niet. Een FacR (al de 2e op één dag) bracht ook geen soelaas...niks van terug te vinden in de opnamelijst ! Ik vind het allemaal toch maar bizar en compleet onbetrouwbaar hoor...Wenkbrauw ophalen

Reageer