Laatste verwittiging aan Belgacom!!!! (software probleem)

  • 1 August 2012
  • 56 reacties
  • 2149 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Gezien de recente update van de software voor de decoder niets dan problemen veroorzaakt en de Technische Dienst niet kan helpen, vraag ik met aandrang een correcte mededeling te plaatsen op het forum door BELGACOM!!!!!

Nu worden de mensen gewoon van de kast naar de muur gestuurd.

Ik ga niet verder in detail treden over het probleem , daar het reeds werd vermeld in verscheidene topics.

De Ombudsdienst voor Telecom is al op de hoogte van het probleem.

Indien er tegen ten laatste 3 augustus 2012 geen duidelijkeinformatie word verstrekt met alle duidelijk en de stappen die Belgacom onderneemt om dit probleem te verhelpen.

Zal er een onderzoek worden ingesteld door het BIPT en de Ombudsdienst.

Ik gebruik dit forum daar het via de telefoon naar Belgacom toe niet mogelijk is de mensen in de callcenters geraken zelf het noorden kwijt .


Met vriendelijke groeten

Patrick


P.S. ook zal de pers hier uitgebreid over worden ingelicht.



56 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het is wél duidelijk dat ze die Charles-interface véél te vroeg hebben gepusht, zonder voldoende uit te testen in een beperkte groep. Het zou voldoende zijn die mensen die er veel last van hebben de mogelijkheid te geven te kiezen voor een downgrade naar de vorige interface. Momenteel vind ik vooral de gebreken met de online TV-gids (geen doorstroming naar de decoder) vervelend, dus vooral de problemen met de nPVR-opnames.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad deze update werd veel te vroeg gelanceerd. Maar werkt perfect in Wallonië en Brussel. ( ben niet een persoon dat iets heeft tegen anderstaligen voor alle duidelijkheid)

Een downgrade naar de oude software is niet mogelijk. Ze hebben veel geld en tijd in de nieuwe software gestoken en ze weigeren een downgrade, alsook te bekennen dat er bugs in zijn .

Ik heb meerdere tests gedaan en die doorgegeven aan de experten van Belgacom.

Doch willen ze niet afwijken van deze update die door een externe firma is gemaakt en waar Belgacom zwaar in heeft geinvesteerd.

Aan allen die problemen hebben met de nieuwe software op de decoder gelieve het in de topic te melden !!!!!!

De ombudsdienst voor telecom en het BIPT volgen de topic ook.

Hoe meer klachten des te sterker we staan als klant om Belgacom te dwingen om een oplossing te vinden.


MVG,

Patrick
Ter info hieronder vind je andere links naar posts op dit forum die handelen over problemen
met de nieuwe software "Charles" die recent op de Belgacom V4 decoders geinstalleerd werd.












































Andere Posts Omtrent de nieuwe Interface 'Charles'
• " Nieuwe aanpassingen decoder V4. "
hier heeft Sinjoor (en nog vele anderen) al zijn bevindingen gepost .
https:///posts/d4f62d420c" rel="nofollow
"BelgacomTV krijgt nieuwe functies"
https:///posts/f05b9c9c12" rel="nofollow
Update belgacom TV
https:///posts/cc694e99ea" rel="nofollow
• ☞ https:///posts/21c1d63d59" rel="nofollow" target="_blank
• ☞https:///posts/0ab064200b" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///posts/fce4820447" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///posts/cdadabd1e5" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///posts/2c73316b0b" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///comment/76316" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///posts/bffca2cf3a" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ https:///posts/6c0083c977" rel="nofollow" target="_blank
• ☞ End

Nog andere bevindingen omtrent charles in andere posts:

  • https:///comment/76593" rel="nofollow
  • https:///comment/76599" rel="nofollow
groetjes, Elsa

sorry, maar ik begrijp deze heisa niet, bij mij (in de Kempen) werkt alles zo goed als perfect, op een paar klein akkefietjes na, als je dan de problemen hoort van buren die in conflict zitten met telenet, mag ik mij ferm gelukkig prijzen!!
Ja Eric het is een opsomming van problemen die zich voordoen met de nieuwe software Charles, en je kan moeilijk ontkennen dat ze niet bestaan wat je natuurlijk aanhaalt van TN dat is inderdaad ook waar want dat het op een ander altijd beter is dit klopt in dit geval toch niet.

Als BGC daar werk van maakt of laat maken om die bugs in korte tijd eruit te halen dan is het voor mij ook in orde hoor.

Groetjes, Elsa
Zal de reeks maar aanvullen:

Storing op de lijn.Technieker geweest.Downstreamrate terug gebracht van 10000 naar 9000kbps.Upstream in nu 550kbps.Repair profiel.

Een aantal kanalen alleen op 4:3 beeldformaat te ontvangen.Instellingen beeldformaat staan op 16:9.Kan vanaf vandaag geen HD meer ontvangen.

De kanalen van 4:3 beeldformaat konden vroeger wel ontvangen worden op 16:9.(B.V.:CNN,Rai 2 en 3,Bloomberg enz...).

Groetjes,


Daddy.
Reputatie 7
Badge +1
Daddy, dat heeft toch wel niks met de nieuwe interface te maken denk ik, maar met lijnproblemen..
Ook kan ik mij voor een groot deel bij Eric aansluiten. Toevallig ook van de (voor)kempen? Mij stoort vooral die problemen met de link tussen de online TV-gids en de decoderprogrammatie voor nPVR-opnames. Voor de rest kan ik (ben ik bij de gelukkigen?) wél alles perfect live zien, opnemen en bekijken na opname. Je moet alleen wat uit je doppen kijken of alles wel mooi in de lijstjes komt met op te nemen en met opgenomen programma's. De problemen met de vorige interface waren zeker niet minder, en toen waren er ook een hoop mensen niet tevreden over. Veranderen is aanpassen natuurlijk. Maar deze bugs zullen zonder twijfel wel opgelost geraken.
En op tijd en stond en herstart, en regelmatig ook eens een Factory Reset doen. Hoe dikwijls moet je dat niet met een computer doen?
Ik sluit me hier volledig bij aan en voor mij is die overstap een kwestie van tijd en 't zal wel in orde komen, natuurlijk hoe vluger hoe beter.

Maar daarom moet we niet laten van de mankementen te blijven poste hé.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp ergens wel ook de allergische reactie van sommige mensen op het feit dat de menu's nà een factory reset eerst in het frans komen, maar dat is uiteindelijk maar een detail hé. Bij de vorige interface was dat niet zo en werd de taal van de klant op de server onthouden. Nu start de software blijkbaar van nul en duidelijk vanuit de ontwikkelingsfase, die franstalig zal zijn denk ik. Tegen engels heeft blijkbaar nooit iemand bezwaar...
Maar dat zal zeker ook wel opgelost geraken. En hoe dikwijls doen de meeste mensen een factory reset van hun decoder ? vooral freaks zoals wij denk ik, maar de rest ? Een herstart is iets anders natuurlijk, daar ziijn geen problemen mee. POSITIEF is wel dat een factory reset bij een V4 al na 9 minuten volledige functionaliteit (bedienen menu's en PVR) geeft. Vroeger minstens dubbel zo lang, en na een herstart zeker 13 minuten.
Inderdaad je mag de positieve zaken ook niet vergeten en ik heb er nog altijd vertrouwen in dat BGC de volgende update binnekort zal puschen, alleeen nog wat geduld uitoefenen en 't komt in orde.

Hopellijk Volgt BGC ook een beetje wat er hier allemaal op het forum gepost wordt, maar dat denk ik wel zullen ze dit niet rechtstreeks laten blijken !

groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge +1
Zo een heisa voor niks...
En het BIPT en ombudsdienst zullen ook eens goed lachen zeker 🙂


Ik ben er het helemaal mee eens dat er enkele bugs in de software zitten, net als elke software trouwens... een 100% werkend product ga je NOOIT vinden.
Sommige bugs zijn niet op 1 2 3 op te lossen omwillen van andere features om dan nog maar te zwijgen van de nodige validatie procedures achteraf.
Andere problemen doen zich niet voor tijdens testen aangezien het op kleinere schaal gebeurd en met beperkte variabelen.
Men zal om die redenen dus (meestal) beslissen om toch met een bepaalde release door te gaan (andere 'belangrijke' bugs zijn gefixed in deze release) ondanks nieuwe bugs.
Dit is niet eigen aan BGC en ook het niet openbaar communiceren over eventuele bugs en toekomstige features is een weldoordachte bedrijfsstrategie werelwijd.


Maak je je ook zo druk over een bug op bv je iPhone, Android, PC, wagen, TV, ...?

Die dingen staan dan meestal nog bij default in het engels......



Succes ermee in ieder geval... maar denk dat een topic openen met zulke 'dreigende' taal weinig uithaalt.
van drijgende taal liggen zo'n firma's nooit wakker trouwens, het enigste waar ze wel iets van wakker zouden kunnen liggen is massaal opzeggen, maar hoe dikwijls gebeurt dat !!

En als dit moest gebeuren dan laat ik je tweemaal raden wie er dan het meest getroffen wordt, in ieder geval de verkeerde.

Het enigste wat ik er wel goed aan vind is dat de bugs hier op dit forum gepost worden en dit moet inderdaad niet drijgend zijn daarom.

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Er zijn nog wel wat "bugs". Ik had bij opgenomen programma's een film, een concert en de laatste aflevering van Downton Abbey staan van een paar weken geleden. Die film stond nu ineens dubbel vermeld in de lijst. Toen ik er een van wiste waren al de PVR-opnames weg..(had ik dus beter niet gedaan...) én de live TV viel uit, en ik kreeg "geen signaal" op het scherm. Na 5 minuten kwam het terug al zat ik al klaar om een factory reset van de modem te doen toen het beeld terugkwam. Mijn HDD stond echter terug op 99% ook nog...ik doe nu een facR van de decoder...maar helaas, de PVR-opnames zijn weg ! De HDD blijft op 99% staan ! (die stond op 83% mét die PVR-opnames) Ik wou die nochtans bewaren....ik had nu eens een gekochte V4-decoder...moest ik niet meer alles overkopiëren op DVD-HDD...Wenkbrauw ophalenweer een illusie armer ! De nPVR-opnames blijven dan weer wél beschikbaar...heeft het systeem dan een formattering van de HDD gedaan ???? op facebook of YouTube zou dat toch een duim naar beneden zijn
Ik heb ook al van alles gewist onder Charles maar dit heb ik nog niet voor gehad moest het bij mij ook gebeuren dan laat ik het weten.

Maar dat dat er een formatering zou gebeuren, zou me toch zeer sterk verwonderen.
Beste,


Om even in te pikken op Uw reactie,het volgende.

Had een ander probleem.Zoals reeds gemeld had ik een probleem met 4:3 uitzending die niet omschakelde naar 16:9.(Een tiental kanalen)Na update van decoder V4

In de instellingen van het beeldformaat diende ik het vinkje te verwijderen voor de zwarte boorden om de beeldvervorming te niet te doen.dit lukte niet.

Door een Fac.Reset is het wel kunnen verwijderd worden.Nu heb ik alles op 16:9.Dit naar aanleiding van Uw suggestie.

Dit pro Info.


Daddy.
Reputatie 7
Badge +1
Het houdt er niet mee op. Ik stelde nl. ook vast dat ik nog een 5-tal PVR-opnames kwijt ben. 5 concertavonden van de Proms 2012 in de Royal Albert Hall op BBC4 met Barenboim met alle Symphonieën van Beethoven. Daar kan ik écht niet mee lachen ! Allemaal foetsie ! Maar in de geplande opnames staan wéér een hoop series die al lang vervallen zijn. Zoo of Love, Tour 2012, Zonen van van As, en zo nog een 5-tal. Niet écht gezellig. Mijn positieve instelling tegenover Charles is aan het wegsmelten...
Badge
@sinjoor: Geloof het of niet, maar dat series waarvan geen afleveringen meer uitgezonden worden, toch nog in de planning staan, is een 'nieuwigheid' in Charles: het moet je de mogelijkheid bieden om de serie te wissen, zodat eventuele heruitzendingen van pakweg een half jaar later, niet meer opgenomen worden. Lang, lang geleden, toen het allemaal veel beter was, had je een apart menu om serie-opnames te beheren, maar dat was weggevallen in de vorige software-versie. En samen met dat menu ook de mogelijkheid om een serie te wissen waarvan je geen opnames meer staan had in de 'opgenomen' lijst. Dit is een poging om een deel van de verdwenen functionaliteit weer toe te voegen. Ik ben -hout vasthouden- wel nog geen programma's kwijtgeraakt, maar ik programmeer 95% via TVOveral, waardoor er niet veel lokaal staat, en dus niet veel verloren kan gaan.
't is inderdaad raar wat Sinjoor voor heeft ik ben ook nog geen enkele opname kwijt gespeeld ik denk dat er iets anders aan de hand is en het deze keer niet de fout van Charles is,

dat is toch hetgeen ik er van denk !

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ja Steven heeft gelijk, er was in de eerste interface die ik kende (2009-2010) inderdaad een aparte lijst van series waar je die kon zien en wissen. Nu staan die achteraan in de geplande opnames (leeg zonder afleveringen met als enige optie "wissen"). Nog lopende series staan daarboven nog eens vermeld met na klikken de geprogrammeerde afleveringen. Als je die (lege) series onderaan wist, blijven ze wél bovenaan staan. De "oude" verlopen series kan je dus wel wissen, maar duiken dan toch vroeg of laat terug op (nà een FacR?), zodat het wissen niet écht effect heeft.
@Elsa: als ik erover nadenk, ben ik ook niet zeker of het wissen van die PVR-opnames aan Charles ligt; er zijn hier nog al topics en posts geweest die hierover gingen, en ik reageerde toen ook altijd met ongeloof dat het niet kon dat PVR-opnames door het systeem gewist werden...tot ik er nu zelf mee geconfronteerd werd ! Het gaat hier zeker over 17,5 uur aan opnames die verdwenen zijn ! De HDD gaf toen 83% aan en nu dus 99%, wat zogoed als als "leeg" betekent...Ik weet ook dat het waarschijnlijk alleen de 'titels" zijn en dat er programma's zijn die dat kunnen terughalen, maar dan moet je de HDD er uithalen en in een PC steken, en daar begin ik niet aan, want de decoder is nog maar 2 maanden oud en dus nog een héle tijd in garantie.



Kan je dat dan zo gemakkellijk die titels terug zetten als je de harde schijf aan je pc kunt koppelen of moet je een speciaal programma hebben om dit te doen ?
Badge
de harde schijf van de decoder is tegenwoordig hardwarematig gelockt, waardoor je die niet (meer) in een computer kunt gebruiken. Stel dat dit niet zo zou zjin, dan zou je inderdaad met een speciaal programma de files kunnen terughalen, als ze echt gewoon gewist werden en als de schijf daarna niet geformatteerd werd door de decoder. In een Windows omgeving is dat vrij eenvoudig, maar de decoders draaien onder linux (als dat met Charles ook nog is, ben ik wel niet zeker), dus dan heb je nog wat meer kennis nodig om het gedaan te krijgen. Maar aangezien de schijven bij mijn weten enkel werken in de decoder waarin ze de eerste maal geformatteerd werden, is de kans klein dat je nog iets kan recupereren.
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Sinjoor over uw melding met de problemen van de vervallen serie's die plots weer geprogrammeerd zijn en opname's die verdwijnen op de harde schijf.


Deze problemen heb ik sinds de update , doch zegt de technische diesnt dat dit onmogelijk is , dat oude serie's die niet meer gland waren plots terug komen in de PVR.

Dus ben ik niet de enige met dit probleem.

Nu zou de harde schijf defect zijn volgens de technische dienst.

Heb hen gezegd dat dit niet kan want ik kan nog altijd opname's doen op de harde schijf alsook nieuwe serie's.

Ze weten daar gewoon niet meer wat ze vertellen , toch wordt er elke keer wel gezegd de experten zoeken een oplossing .

mvg,

Patrick
Reputatie 7
Badge +1
Allemaal bedankt voor de deskundige uitleg. Ik ken ook die software om gewiste files terug te halen, maar zoals Steven zegt, zijn die schijven in de decoders speciaal voor belgacom geformatteerd en kan je er maar beter niet aan knoeien, zeker niet in de garantieperiode.
Ja Patrick, er zijn wel degelijk problemen met zowel PVR (series) als nPVR (connectie met de online TV-gids). Toch wordt nog altijd netjes opgenomen kan ik alles bekijken, ook al starten sommige nPVR opnames maar na de 3e keer, en gaan markeringen dan verloren. Dat wissen van de HDD weet ik niet zeker of het aan Charles ligt. Wél verscheen er een PVR opgenomen film plots dubbel in de lijst van opgenomen programma's, en liep het fout toen ik een van de 2 gewist heb. Ik kreeg een uitval van het TV-signaal, en toen dat na 5 minuten automatisch terugkwam, waren AL mijn PVR-opnames foetsie en stond mijn HDD op 99% (dus leeg). Ook een daarop gedane FacR bracht geen oplossing. Ik blijf het een rare zaak vinden !
BTW, ik kan gewoon alles blijven opnemen en bekijken sedertdien ook in PVR. Dus zeker geen kapotte schijf.
Ik kan nog niet zo heel veel zeggen over die update, ik heb het nog niet helemaal uitgepluisd, maar dat komt nogwel.
Wat me wel opgevallen is, teletekst is nietmeer zoals voorheen. Als ik terug wil blijft er boven en onder nog een stuk teletekst staan en verdwijnt pas als ik 3 zenders verder gezapt heb.
Dan heb ik ook nog gezien als ik zap krijg ik een balk tezien met zender en programma, en die is veel kleiner geworden, bijna niet leesbaar.
Vervolgens als ik een programma aan t bekijken ben en ik wil de rest opnemen, vroeger ging dat veel sneller, nu moet ik eerst op ja of neen klikken en als ik het dan naderhand wil bekijken krijg ik een enorm lang menu. Voor de rest moet ik het nog bekijken, maar ik begrijp BGC hun bedoeling niet om alles te veranderen, het werkte toch goed .
Van die teletekst dat er een deel blijft staan dat is nog gemeld geweest, maar ik heb dit nog niet gehad bij mij, dus wel raar zou ik zeggen bij de ene wel bij de andere niet !?


maar ik begrijp BGC hun bedoeling niet om alles te veranderen


Ja dat is zeer persoonllijk natuurlijk de ene houd zich liever bij het oude en da andere wil iets nieuws of vernieuwing, om een voorbeeld te geven er zijn er nog altijd die met Windows XP werken en dan zijn er veel die overstappen naar winows 7 en die van XP zeggen ook dat werkt toch goed, en anderen stappen over naar MAC en dan vraag ik mij ook af waarom.

Het is zoals de managers tegenwoordig zeggen "stilstaan is achteruit gaan" en maar die zullen dan aan de inkomsten denken.

Voor mij moest dit ook niet echt maar Charles heeft al een kortere opstarttijd en als ze hier en daar wat bijschaven zal dat allemaal wel weer op zijn pootjes vallen zeker!

Vooraleer je verkeerde conclussies trekt, ik ben niet van BGC en alleen een BGC klant en meer niet, dus ik verdien zeker niks aan reklame maken of om op dit forum iets te posten, dus dit is het zeker niet.

groetjes, Elsa

Reageer