Eerste en laatste keer bij Belgacom !

  • 2 March 2011
  • 3 reacties
  • 1616 Bekeken

Tot mijn grote verbazing krijg ik vanaf dat ik klant ben geworden bij Belgacom voor internet comfort zonder vaste lijn midden oktober 2010 verschillende facturen. Ik genoot een promotie van de eerste 5 maanden internet comfort voor15 euro. En na 5 maanden 15 euro zou de prijs 32,50 zijn voor Internet Comfort zonder vaste lijn.
Nog maar eens de feiten op een rij
Een technieker kwam bij mij langs op 14-10-2010
Op 24 oktober 2010 kreeg ik een factuur van 23,50. Ik heb gebeld naar de facturatiedienst. Ze erkenden de fout en hebben aangegeven dat er een creditnota opgemaakt zal worden en alles recht gezet zou worden. Een foutje dus.Verstomd
Ik kreeg een andere factuur en er werd 8,00 in vermindering gebracht. De factuur die volgde was 15,50.Ik heb dat bedrag betaalt op 04-11-2010. Ik vraag me nog steeds af van 14-10-2010 t/m 04-11/2010 is dat een volledige maand
Op 22 december 2010 komt de volgende factuur aan 79,99
Eenmalige kosten 50,00 euro
Abonnementen 30,00 euro
Ik snap nog steeds niet wat dit allemaal betekent
Op 21 februari jl. kwam de volgende factuur aan, 40,16
Abonnementen 40,16
Totaal bedrag van de factuur 40,16
Begrijpen jullie mijn verhaal
Ik heb onlnags weer contact gezocht met de facturatiedienst maar tervergeefs, mevrouw aan de lijn zei dat elke Belgacom klant de facturen tweemaandelijks krijgt. Ze begon eromheen te draaien en koppig blijven hameren dat alles klopt.Dus na 2 maal bellen, zet ik mijn verhaal op dit forum van Belgacom. En als dat niet helpt zal ik een advocaat nemen, van wie ik al vernomen heb dat de facturen niet kloppen.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Best contact opnemen met Eva van Belgacom via het intern mailsysteem hier (Postvak IN hierboven), daar kan je je persoonlijk gegevens opgeven bv. klantnummer en factuurnummers.. Je moet wél Eva eerst aan je Netwerk toevoegen (in MijnAccount/Netwerk).

Maar die éénmalige kosten lijken me normaal. 50€ zijn de activeringskosten, 30€ de installatiekosten voor de man die langskwam (heb ik in 2009 al betaald voor upgrade naar VDSL2). De prijzen voor Internet Comfort zonder Classic Line zijn momenteel (2011) in promo 16,46€ voor 6 maanden en dan 32,92€ ,

zie hier : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_comfort

Als de activering op 14/10/10 gebeurd is zal men voor october 2010 dus 17/31e aanrekenen + een volle maand november.

In october 2010 tg. 15€ per maand zou die 17/31e 8,23€ zijn + 15€ voor november = 23,23€ zijn. Factuur van 23,50€ was er dus niet ver naast. Die 8€ ristorno zal men juist uit klantvriendelijkheid gegeven hebben.

De factuur voor december/januari dan 15€ december + 16,46€ voor januari (prijsverhoging) = 31,46€. Hoe ze aan 40,16 komen weet ik ook niet. Tenzij ze die 8€ er terug bijgeteld hebben.....maar dan is het nog 0,50€ teveel. Hier een advokaat voor nemen lijkt me écht niet zinvol.

Verder moet je de reactie van Eva afwachten.
Beste Jochem.4693,

Voor nieuwe internetabonnementen was er in de periode 16/8/10 - 21/11/10 inderdaad een promo 15 euro gedurende 5 maanden.

Dus in uw geval betekende dit voor uw internet comfort zonder vaste lijn de eerste 5 maanden 15 euro en dan 32,92 euro per maand.

Kunt u mij via privébericht uw klantgegevens (klantnr., identificatienr. van uw internet) en bij voorkeur ook uw gsm nr. bezorgen, dan zullen wij u persoonlijke situatie laten nakijken.

Blijken er zaken niet te kloppen, dan worden die uiteraard geregulariseerd.

Met vriendelijke groeten,

Eva
beste ,heb nu net hetzelfde aan de hand eenmalige kosten 49 euro omdat een technieker mijn kabel vergeet terug intesteken na dat hij elders in de blok aan het werk was.schandalig

Reageer