Doorspoelen in opnames

  • 9 February 2015
  • 32 reacties
  • 980 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Als ik wil doorspoelen in opgenomen programma's, dan gaat dat de laatste dagen heel chaotisch. 2x gaat nog, maar is wel heel traag als je 5 minuten in het begin van een npvr moet overbruggen. 16x gaat iets sneller, maar geeft sinds een week problemen, evenals de 64x. Blokjes in het beeld, de tijdslijn is troebel en de cursor van de tijdslijn loopt niet mee met het werkelijke beeld. Het beeld zelf loopt dan weer achter of voor op de klank. En zowel bij 16 x als 64x springt de cursor soms plots meerdere minuten ineens door. Bij het terugspoelen gaat de cursor soms zelfs gewoon terug naar het begin. Ergerlijk.


Ligt dat aan mijn nieuwe bbox 3 en nieuwe v5 decoder, of aan de lijn of aan de software ? Wie heeft dit ook aan de hand ?



32 reacties

Uit de vele reacties van forumleden en ook op andere fora en media en ook via contacten die ik kan raadplegen kan je gemakkelijk afleiden dat de grotste boosdoener de servers zijn en niet alleen de reactiesnelheid maar ook het opslagen en bijhouden van je TV profiel bv pointers voor opnames enz.... en in combinatie met sommige software aanpassingen kan dit eventueel nog versterkt worden, maar de software alleen op de decoders is zeker niet de hoofdoorzaak, dat is iets dat als een peil boven water staat.


Hopelijk kan proximus die problemen toch ooit eens oplossen, want het stopt niet, en als het ene opgelost is duikt het andere weer op !


Gelukkige ben ik nog bij de gelukkigen en heb ik deze problemen niet voor, maar voor deze die het wel voor hebben is het inderdaad minder leuk.

probleem met doorspoelen bij mijn decoder V5



dat is een probleem dat al gedurende jaren af en toe de kop opsteekt dan weer perioden dat het goed gaat en dan weer slecht zelfs met de zelfde software en decoder, met mijn decoder v5 gaat dit nu weer goed en verleden week enige keren voorgehad dat het al horten stoten verliep gedurende een paar dagen.
't zal in ieder geval iets met hun servers te maken hebben en niet zozeer met hun software update alleen anders zou iedereen dit met een v5 en deze software moeten hebben, en dit is niet het geval, wat ze ons ook van uitleg geven, doet er eigenlijk niet echt toe, het moet door hen opgelost worden.
Sedert de invoering van de nieuwe software SW versie gen 3000-14.11.1.16 is er bij nPVR een probleem met doorspoelen bij mijn decoder V5


Als Play gedrukt wordt na het spoelen dan is er gedurende gemiddeld 6 seconden, met uitschieters tot 11 seconden, een onstabiel beeld en geluid. Het beeld blijft onregelmatig verder springen.


Soms blijft de nPVR het beeld op het scherm springen tussen twee beelden terwijl de tijdbalk doorloopt. Als dan PLAY wordt gedrukt dan is men tever doorgespoeld in de uitzending.
Op den duur vinden we dit inderdaad nog normaal ook dat lang wachten knipoog


'ja dat is Proximus' zou ook nog een mooie radio spot zijn eigenlijk lach
Reputatie 3
Badge +1
Al eens eerder geprobeerd, maar had geen resultaat. Dus uit noodzaak V5 moeten rebooten. Die enkele minuutjes wachten nemen we er maar bij zeker ... we wachten al zo lang op oplossingen van Proximus.:(
Dit is inderdaad zo soms heeft de decoder problemen om data op te vragen aan de server en door de decoder eens te rebooten kan je dit oplossen.


Als je wilt kan je eens proberen als dit voorvalt op je decoder v5 om de ethernetkabel effen uit de decoder te trekken en weer terug in te pluggen, zo win je wat tijd als het lukt en moet je niet rebooten.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook dezelfde problemen met doorspoelen en zo, heb dit hier al eens in een andere topic vermeld. Wat zich hier ook af en toe voordoet is het volgende : als op mijn V4 de npvr opnames te zien zijn, zie ik die soms niet meer op mijn V5 staan. Na een reboot van de V5 zie ik ze terug . Nog ter info, heb een bbox 3, maar dat zal er niet toe doen denk ik. Raar toch !

charles 2_2.14.0.100



Dat verwonderd mij want de laatste versie was toch van naam veranderd 'Leon' vanaf de naamverandering van Belgacom naar Proximus !

Soms moet ik wel eens herstarten omdat een programma die 30 dagen blijft staan niet wil opstarten, maar na herstarten is dit opgelost.



Mss kan je de tip eens proberen, van gewoon de utp netwerkkabel even uit te trekken en terug steken op je decoder, kan weer een beetje tijd sparen en hoef je niet te rebooten.
Dat doorspoelen op mijn V5 gebeurt ook maar af en toe, dat hij bokkesprongen maakt, dus zoals reeds aangehaald werd gebeurt het heel duidelijk op alle types decoders. Het heeft zelf een hele periode tamelijk goed gewerkt bij mij maar de laatste tijd valt het precies wat meer voor.
Dit gaat inderdaad over het omruilen van de V3 omdat die niet meer verder opgevolgd wordt.


Maar het gratis thuis leveren heeft daar niet rechtstreeks iets mee te maken, want als mijn gehuurde v5 defect was, hebben ze die ook thuis gratis bezorgd..

En blijkbaar wordt dit niet altijd gedaan maar waar juist de beslissing genomen wordt wanneer wel en wanneer niet dat is de vraag!


Reputatie 5
Badge +2
Er is voor het ogenblik een proef in verschillende regio's voor het gratis omruilen van decorders via bpost, oa Brugge. De personen krijgen een code en kunnen dan kiezen in welk kantoor ze hun decorder kunnen afhalen, in Brugge gaat het geloof ik over 1000 decorders. Maar wie ze moeten omruilen en over welke decorders het gaat weet ik niet. Misschien over de oude V3 . Ik heb een v4 en die werkt goed.


Met het doorspoelen is er soms een klein probleempje zoals door jullie vermeld maar niet altijd, maar pas sedert deze week. Soms moet ik wel eens herstarten omdat een programma die 30 dagen blijft staan niet wil opstarten, maar na herstarten is dit opgelost.


Ik heb wel sedert 5/3/2015 een nieuwe update charles 2_2.14.0.100 , Maar ik weet niet wat er veranderd is ,
Volgens ik mij eens heb laten wijsmaken is dat het gratis thuis leveren zou afhangen van over welk defect het gaat , of dit een fabeltje is weet ik niet want zoals je zegt spreken ze niet altijd allemaal dezelfde taal!

en dit is al een zeer oud zeer huilend
Reputatie 7
Badge +6
Een compensatie is natuurlijk meegenomen, maar uiteindelijk wil een klant toch vooral zonder kopzorgen genieten van zijn duurbetaalde abonnement.


Ik vind ook dat het probleem moet 'warm gehouden' worden op een beleefde, maar kordate manier dan wel, zoals Jan doet (als hij zijn geduld nu toch maar niet verliest ;-)).


Wat mij toch ook blijft opvallen is de soms totaal verschillende manier, waarop gereageerd wordt door de klantendienst en de Proximus centra. ook dat is al dikwijls aan bod gekomen, maar het blijft toch een kwestie van 'geluk' hebben. In vele gevallen valt dat contact mee, laat me dat eerst zeggen, maar soms loopt het toch mank: zie het verhaal van Jan maar. Kan er nu echt niet één rechtlijnige werkwijze gevolgd worden?


Ik en vele anderen konden gratis de nieuwe decoder aan huis geleverd krijgen, hij niet; Hoezo? Omdat er ook een modem bij was? Reden te meer om een technicus aan huis te krijgen voor de levering of niet?


Hij mag een nieuwe decoder en modem gaan halen van de klantendienst, maar het Proximus center zegt njet. Hallo? Dus een tweede trip. Ik neem aan dat Jan ook nog wel iets anders te doen heeft dan naar een Proximus center te lopen.


Dat het dan allemaal ook nog tot niks gediend heeft, is natuurlijk de druppel.


ik hoop het voor u knipoog
Ja,het probleem is hier al dikwijls aangebracht en ook dikwijls aangeraden te wachten,af te wachten.


Inderdaad , maar tijdens het afwachten kan je de klantendienst de moeilijkheden melden.


En een compensatie (eisen) vragen.


En het probleem 'warm houden'.


Hoe meer klachten hoe lastiger de klantendienst de klachten gaat vinden( hoop ik).


Misschien draagt dat bij tot een (snellere) oplossing ?
Ik moet wel zeggen dat het met momenten wel tamelijk lukt bij mij maar dan op bepaalde dagen maakt het zo'n bokkesprongen dat het heel vervelend werken is en je heen en terug moet spoelen om op het (ongeveer) juiste moment uit te komen !!
Dat was inderdaad al lang duidelijk dat dit probleem niet aan de modem of decoder ligt, aangezien iedereen het probleem heeft!


Wachten en nog eens wachten tot er een oplossing komt ............
Omdat het problematisch doorspoelen , apparaten zie boven , aanhouden heb ik wat tijd besteed met contacteren van de helpdeskverdrietig.


Na veel vijven en zessen heeft men mijn een 'commerciele ' tegemoetkoming aan geboden .


Ook heeft men mij met zachte dwang naar een Proximuswinkel gedreven ( ik had liever gratis door een technieker laten leveren, maar dat diende betaald te worden ) waar ik de modem en de decoder diende om te ruilen tegen een bbox3 en een andere decoder v5.Alhoewel ik opperde dat het probleem m.i. moest gezocht worden bij de proximus-servers .


Bij mijn eerste bezoek aan de winkel oordeelde daar de Proximus-man dat enkel het omruilen van de modem zin had . Als de moeilijkheden bleven voortduren moest ik dan maar terug komen voor een verse decoder verdrietigverdrietig


De problemen bleven voortduren zodat een 2de rit en bezoek aan de winkel nodig was verdrietigverdrietigverdrietig.


Zoals verwacht blijven de moeilijkheden , ook met een verse v5 decoder , duren .


Afwachten





Doorspoelproblemen heb ik niet, maar wel het probleem dat nPVR-opnames soms niet willen starten



Dat heeft iemand van de medewerkers hier al bevestigd dat dit gekend is en de decoders soms problemen hebben om connectie te maken met de server om de opname op te vragen.
TV replay dat heb ik niet maar inderdaad als ik wacht tot de volgende dag lukt het soms wel om door te spoelen .maar dat probleem zou toch moeten worden opgelost zo als Elsa zegt door proximus graag een reactie van de medewerkers aub
Reputatie 7
Badge +1
Doorspoelproblemen heb ik niet, maar wel het probleem dat nPVR-opnames soms niet willen starten. Meestal te verhelpen met een herstart, of gewoon 's anderendaags nog een proberen. Ik doe het dan meestal met TV replay+ (als het programma er voor in aanmerking komt natuurlijk).
bij mij gaat het de laatste tijd weer beter, ik had de modem een reboot laten doen en ook de decoder een reboot, omdat met nPVR problemen het soms ook kan helpen de modem te heropstarten, (niet altijd natuurlijk). Nu kan het puur toeval zijn maar daarna ging het doorspoelen van mijn nPVR opnames beter wel nog altijd schokkerig en zeker niet vloeiend zoals het zou moeten zijn.

Heeft het alleen iets met servers te maken, ik denk van niet altijd, maar zoals altijd er is maar één iemand die dit kan of zou moeten oplossen,

en dit is...... , inderdaad, goed geraden , Pro⌘imus !
bij opnames via nPVR zijn er de laatste dagen altijd problemen slecht beeld en blokjes als je wil doorspoelen .dat lukt bijna niet ,als je gewoon kijkt naar een nPVR zonder verder te spoelen dan lukt het wanneer gaan ze dat oplossen bij proximus. begin het beu te worden

Reageer